۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۸۱۱۰۹
آیت الله رمضانی با انتقاد از هجمه برخی جریان ها علیه شورای نگهبان:

عده‌ای با استفاده از شعار شفافیت به دنبال پرده‌دری هستند

عده‌ای با استفاده از شعار شفافیت به دنبال پرده‌دری هستند
استاد حوزه علمیه گفت: آنهایی که می‌خواهند شورای نگهبان ریز مسائل را بیان و رسانه‌ای کند، به دنبال پرده دری هستند که از این کار نیز به مطامع خودشان می‌رسند.

آیت الله حسن رمضانی، استاد فلسفه و عرفان اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه دشمن در صدد دشمنی است و از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی کوتاه نمی‌آید، گفت: افرادی که خود را مطیع رهبری می‌دانند و دل در گرو دین و ارزش‌ها دارند باید سخنان ایشان را نیز تمکین کنند؛ ایشان بارها فرمودند هجمه به شورای نگهبان خلاف شرع و قانون اساسی است و ما نمونه این بیانات را از زبان امام خمینی (ره) نیز داریم.

وی افزود: عده‌ای با بهانه‌های مختلف به شورای نگهبان حمله می‌کنند و آن را فاقد صلاحیت می‌دانند ولی هر بهانه‌ای هم که بیاورند محکوم است و قابل قبول نیست؛ می‌شود نقد کرد، می‌شود اشکال کرد، می‌شود اعتراض کرد ولی حمله‌های ناجوانمردانه و تخریب‌گونه از هیچ انسان ارزش مداری پذیرفه نیست.

این استاد اخلاق و شاگرد علامه حسن‌زاده آملی با اشاره به برخی جریانات سیاسی که توقع دارند شورای نگهبان ریز مسائل نامزدها را بیان کند اظهار داشت: توقع دارند شورای نگهبان ریز مسائل را به صورت گسترده در رسانه‌ها مطرح کند؛ این امری غیرمنطقی و غیر حکیمانه است و شورای نگهبان هیچ‌گاه چنین کاری را نمی‌کند.

وی ادامه داد: به صورت علنی مطرح کردن خیلی از مسائل افراد خلاف شرع و قانون است؛ به خود افراد بیان می‌شود ولی به صورت عمومی دستشان باز نیست که این کار را بکنند و البته دست شورای نگهبان را شرع و قانون بسته است نه اینکه بخواهند انتخابات را جهت‌دهی و کانالیزه بکنند.

آیت الله رمضانی همچنین تصریح کرد: آنهایی که می‌خواهند شورای نگهبان ریز مسائل را بیان کند به دنبال پرده دری هستند که از این کار نیز به مطامع خودشان می‌رسند؛ درست است که شورای نگهبان باید به خود شخص بفهماند ولی اتفاقا خیلی از مسائل را علاوه بر اینکه نباید مطرح کند، بلکه باید کتمان هم بکند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
مناظره موجب افزايش مشاركت سياسى مردم در انتخابات می شود.
در مناظره ها شفافین کارآیی داره.
0
0