۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۸۱۳۴۲

سرپرست معاونت معیشت و امور فرهنگی مرکز خدمات معرفی شد

سرپرست معاونت معیشت و امور فرهنگی مرکز خدمات معرفی شد
مراسم معارفه سرپرست معاونت معیشت و امور فرهنگی مرکز خدمات و قدردانی از معاون سابق خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم معارفه حجت الاسلام و المسلمین علائیان سرپرست معاونت معیشت و فرهنگی مرکز خدمات و قدردانی از حجت الاسلام و المسلمین جدیری معاون سابق معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز صبح امروز در سالن جلسات مرکز خدمات برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات معاون سابق خانواده و امور فرهنگی مرکز گفت: حجت الاسلام و المسلمین جدیری زحمات بسیاری در بنیان سازی در حوزه فرهنگی و خانواده در این مرکز کشیدند و در زمان مسئولیت ایشان فعالیت‌ها و برنامه‌های مناسب و مطلوبی در معاونت انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه عضویت حجت الاسلام و المسلمین جدیری در هیئت علمی دانشگاه معارف قطعی شده است از حضور ایشان در مرکز خدمات محروم می‌شویم و برایشان در این جایگاه علمی آرزوی موفقیت می‌کنیم.

رئیس مرکز خدمات گفت: با توجه به رویکرد چابک سازی ساختار مرکز خدمات، معاونت خانواده و امور فرهنگی و اداره کل معیشت و توانمندسازی ادغام خواهند شد و حجت الاسلام و المسلمین علائیان سرپرستی این معاونت را بر عهده خواهند داشت و از ایشان برای قبول این مسئولیت تشکر می‌کنم و ان شاء الله در این جایگاه نیز موفق باشند.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام و المسلمین علائیان در سخنانی از حسن نظر رئیس مرکز خدمات قدردانی کرد و گفت: ان شاءالله در این مسئولیت بتوانم جوابگوی اعتماد ریاست مرکز باشم.

سرپرست معاونت معیشت و امور فرهنگی مرکز خدمات همچنین از حجت الاسلام و المسلمین جدیری برای زحماتشان در معاونت خانواده و امور فرهنگی و تحولاتی که در این معاونت ایجاد کردند تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود بتوانند ادامه دهنده خوبی در خدمت رسانی در این عرصه باشند.

همچنین، حجت الاسلام و المسلمین جدیری در سخنانی از رئیس مرکز خدمات برای پذیرش درخواست انتقالشان به دانشگاه معارف تشکر کرد و گفت: خدمت در مرکز خدمات و خدمتگزاری به سربازان حضرت ولی عصر(عج) را واقعاً مقدس می‌دانم و در آینده نیز برای هرگونه کمک به مجموعه مرکز آمادگی دارم.

وی با بیان اینکه بر اساس آسیب‌شناسی‌ که در سال 97 انجام شد، چهار رویکرد را برای برنامه‌های معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز انتخاب کردیم، افزود: نگاه علمی و تخصصی به فعالیت‌ها، ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها، راه‌اندازی خدمات و فعالیت‌های جدید متناسب با چشم‌انداز مرکز و سیاست‌های معاونت، و پوشش حداکثری جامه هدف، چهار رویکردی هستند که بر اساس آنها تلاش کردیم فعالیت‌های معاونت را برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به برخی برنامه‌هایی که برای اولین بار در این معاونت اجرا شدند، گفت: آموزش محور شدن اردوها، راه‌اندازی اردوهای درون استانی، شناسایی ممتازین تحصیلی در راستانی هدفمندی و تقدیر از آنان، تهیه و ارسال خدمات کارت به بیش از 50 هزار نفر، تهیه و ارسال لوح تقدیر با اسم و عکس ممتاز، راه‌اندازی بیش از 100 عنوان مسابقه و پویش در قالب‌های بهار در خانه، آسمانی‌ها و طرح زمستانی سلام، سطح‌بندی جنسیتی و تحصیلی مسابقات کتاب‌خوانی، برگزاری وبینار با موضوع اخلاق در خانواده و مشاوره خانواده، راه‌اندازی آموزش‌های پیش از ازدواج، راه‌اندازی مرکز مشاوره تلفنی خانواده، ارائه تسهیلات برای مشاوره خانوادگی حضوری، تبیین سرفصل کارگاه‌های نومزدوجین، تبیین مجله نو مزدوجین، راه‌اندازی ارسال پیام تبریک نومزدوجین و سالگردهای آن در راستای هویت بخشی خانواده طلاب، به روز رسانی و تغییر در سرفصل‌های همایش تلبس، تأسیس تشکل‌های دانش‌آموزی فرزندان طلاب با دو کارکرد گروه سرود و هیئت‌های مذهبی، اولین نماهنگ فرزندان طلاب با موضوع هویت طلبگی با عنوان فرزند ایمان، برگزاری المپیاد ورزشی مجازی، برگزاری جشنواره قرآن و عترت با رویکرد آموزش محور، تهیه و تولید فیلم کوتاه «سخت و شیرین» و پخش آن از شبکه‌های ملی، تکریم فرهیختگان علمی خانواده طلاب و راه‌اندازی سایت سخای خانواده ازجمله برنامه‌های این معاونت در سال‌های اخیر بودند.

وی در ادامه از تمامی همکاران مرکز خدمات در ستاد و مراکز استانی برای تعامل با این معاونت قدردانی و برای حجت الاسلام و المسلمین علائیان در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین علائیان پیش از این مدیر کل معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات بودند.

ارسال نظرات