۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۸۴۰۰۲

آغاز طوفانی دیپلماسی رئیسی

آغاز طوفانی دیپلماسی رئیسی
آنچه امروز پیش روی ما است اینکه ما به نام دفاع از حقوق انسان و حقوق مردم، به نام دفاع از اجرای عدالت و حق باید تمام گام‌هایمان استوار باشد و یقین بدانیم آنچه آینده را نشان می‌دهد، بسیار امیدبخش خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب دولت سیزدهم ایران، روز دوشنبه گذشته طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه ریاست جدید قوه قضائیه گفته است: ما در وضعیتی قرار داریم که در بیشتر سال‌ها در مجمع عمومی -سازمان ملل- پیشنهاد قطعنامه علیه جمهوری اسلامی را کشور کانادا مطرح می‌کند. شما ببینید امروز گزارشی که از کانادا بیرون می‌آید با بومی‌ها چه کرده‌اند. زنان، دختران و کودکانی که امروز قبرها و گورهای دسته جمعی آنها کشف می‌شود و این جنایت علیه بشریت است. کسانی که دست به این جنایات هولناک زده‌اند چگونه می‌خواهند امروز جواب بدهند؟

به گزارش خبرگزاری ایرنا، او می‌افزاید: بعد مقایسه کنید توجهی که در جمهوری اسلامی نسبت به زندان‌های آن در همین وضعیت کرونایی شد. کرونا فقط برای کشور ما نبود و برای همه دنیا بود. توجهی در کشورهای دیگر انجام شد و توجهی که در اینجا به خانواده زندانیان شد را باید مد نظر قرار دهیم.

رئیسی تصریح کرد: این نگاه‌ها مبتنی بر حقوق بشر اسلامی و قانون اساسی و مبتنی بر آموخته‌های دین است. ما از آن یاد گرفته‌ایم و باید بر آن اساس عمل کنیم. آنچه امروز پیش روی ما است اینکه ما به نام دفاع از حقوق انسان و حقوق مردم، به نام دفاع از اجرای عدالت و حق باید تمام گام‌هایمان استوار باشد و یقین بدانیم آنچه آینده را نشان می‌دهد، بسیار امیدبخش خواهد بود.

 

*این صحبت‌های آتشین حجت‌الاسلام رئیسی درباره رسوایی کشف گورهایی دسته‌جمعی در کانادا را می‌توان آغازی مطلوب برای دیپلماسی دولت جدید دانست.

مطلوبیتی از آنرو که نظام جمهوری اسلامی خود را داعیه‌دار حق در جهان می‌داند و طبیعتا بایسته نیست که جنایتی مثل کشف گورهای دسته‌جمعی کودکان سرخپوست در کشور کانادا رخ دهد و ایران اسلامی در قبال این قضیه دچار لکنت و سکوت باشد.

لکنت و سکوتی که متأسفانه طی ۸ سال صدارت دولت اعتدالی آقای روحانی در برخی مقولات شاهد آن بودیم و زجر کشیدیم.

صحبت‌های رئیسی پیرامون کانادا از این حیث اهمیتی صدچندان می‌یابد که همانطور که در متن صحبت‌ها نیز پیداست؛ کشور کانادا یکی از مدعیان دروغین حقوق بشر علیه ایران است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات