۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۸۹۴۷۶
حجت الاسلام آقاپیروز در گفت‌وگو با رسا:

آیت الله رئیسی مدیریت اسلامی را در عمل محقق کرد

آیت الله رئیسی مدیریت اسلامی را در عمل محقق کرد
مدیر گروه مدیریت اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: آیت الله رئیسی نشان داد مرد میدان عمل است و مانند برخی در اتاق نمی‌نشیند و از پشت تلویزیون مدیریت کند.

حجت‌الاسلام علی آقا پیروز، مدیر گروه مدیریت اسلامی پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به شیوه مدیریت آیت الله رئیسی در دولت جدید گفت: چیزی که ما اکنون از آیت الله رئیسی می‌بینیم مدیریت اسلامی است که در عمل محقق شده است؛ ما معتقدیم برای مدیران علاوه بر فن مدیریت و مباحث مدیریتی، ارتباط با خدا در عرصه نیز نیاز است و رئیس جمهور جدید در عمل، تقوا، ساده زیستی و مردمی بودن را نمایش داده است.

وی ضمن توضیح شیوه مدیریت اسلامی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین به مالک می‌فرماید «إِنَّ عَمَلَكَ لَيْسَ لَكَ بِطُعْمَةٍ»؛ تعبیر ایشان از مسئولیت عملگی است، یعنی وادی عمل و اجرا است نه وادی سخن و سخنرانی و آقای رئیسی نیز به وعده‌های خویش تا کنون عمل کرده و در راستای تحقق وعده‌هایش گام بر می‌دارد.

مدیر گروه مدیریت اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه افزود: روزهای تعطیل که مخصوص خانواده است و هرکسی به خانواده خودش اختصاص می‌دهد، ایشان این روزها را به سفرهای استانی اختصاص داده است؛ آقای رئیسی به نامه 53 نهج البلاغه که مسئول باید بین مردم برود و از مشکلات آنان باخبر شود و آن را حل کند، عمل می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: اگر کسی در دنیای مدیریت اهل استبداد و خودکامگی نبود، مشورت کرد، رایزنی کرد و از افراد متنوعی استفاده کرد، طبیعتا در دنیای عمل موفقیت‌های بیشتری کسب خواهد کرد؛ آقای رئیسی نشان دادند که اهل مشورت و مشورت پذیر هستند که عامل حل مشکلات نیز همین است.

حجت الاسلام آقاپیروز گفت: ولایت پذیری ایشان و حرف شنوی از ولی فقیه نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که از جمله عوامل اصلی در موفقیت آیت الله رئیسی همین نکته است؛ همچنین او نشان داد مرد میدان عمل است و مانند برخی در اتاق نمی‌نشیند و از پشت تلویزیون مدیریت نمی کند.

ارسال نظرات