۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۶۹۰۷۵۵
امام جمعه موقت اسلام آبادغرب:

دانش آموختگان مکتب عاشورا بزرگانی همانند حاج قاسم سلیمانی هستند

دانش آموختگان مکتب عاشورا بزرگانی همانند حاج قاسم سلیمانی هستند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کرمی نیا گفت: مکتب عاشورا، در نوع خود مکتبی بی بدیل و ناب است که دانش آموختگان آن عزیزانی همانند حاج قاسم سلیمانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام روح الله کرمی نیا، امروز در بین عزاداران اربعین حسینی شهر اسلام آبادغرب اظهار داشت: اعتبار اربعین امام حسین(ع‌) از قدیم‌الایام میان شیعیان و در تقویم تاریخى‌ وفاداران به امام حسین(ع‌) شناخته شده بوده است.‌

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب تاکید کرد: اربعین و پاسداشت این روز مقدس از تاریخچه بسیار قدیمی برخوردار است و طبق اسناد اسلامی اولین کسی که چهلم یا همان اربعین بر مزار امام حسین علیه السلام حاضر شد، جابر انصاری بود و از آن زمان تاکنون هر ساله در اربعین حسینی شاهد حضور میلیون ها نفر از عاشقان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام هستیم.

مدیر سابق مدرسه علمیه حضرت امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب افزود: شاید در دو سال اخیر کرونا باعث گردید که از شور این روز بزرگ کاسته شود، ولی بی شک عشق به امام حسین و اهل بیت علیهم السلام همچنان در دل مسلمین وجود خواهد داشت.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه اظهار داشت: بنابراین می توان گفت که اربعین به نوعی یک بیعت دوباره مسلمین با اهل بیت علیهم السلام است و در این روز شاهد یک راهپیمایی بسیار عظیم هستیم که نمونه آن در هیچ کجای جهان دیده نمی شود.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب گفت: امسال با توجه به شرایط کرونای در کشور و جهان، پیاده روی اربعین به مانند سال های دیگر برگزار نگردید و بسیاری از دلسوختگان امام حسین سعادت حضور در مرقد این امام همام را پیدا نکردند، ولی دل و جان این عزیزان اکنون در کربلا و بین الحرمین است.

حجت الاسلام کرمی نیا در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مکتب عاشورا، در نوع خود مکتبی بی بدیل و ناب است که دانش آموختگان آنان عزیزانی همانند حاج قاسم سلیمانی و... است، بنابراین می توان این مکتب را به مکتب آزادگی و مقاومت در برابر ظلم و استکبار تعریف کرد.

مدیر سابق مدرسه علمیه اسلام آبادغرب ادامه داد: بنابراین هر کسی که به این مکتب ورود پیدا کرد بی شک هم سعادت دنیوی و هم اخروی را از آن خود نموده است، مکتب عاشورا به ما درس انسان بودن به مانند حسین (ع) و یارانش را می آموزد، این مکتب درس آزادگی و مردانگی را تعلیم می دهد./1400/پ۲۱۰/

ارسال نظرات