۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۹۳۰۵۱
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

وحدت جزء لاینفک دین اسلام است / رهبری؛ نماد بارز تقریب و وفاق میان مسلمانان

وحدت جزء لاینفک دین اسلام است / رهبری؛ نماد بارز تقریب و وفاق میان مسلمانان
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: کلام امامین انقلاب اسلامی برگرفته از نص صریح قرآن کریم است، بر همین اساس سخنان این دو بزرگوار هموار حول محور وحدت می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در در نشست با ائمه جمعه استان کرمانشاه که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: آن چیزی که سبب قدرت و نفوذ اسلام در دلها می گردد زور شمشیر نیست، بلکه اخلاق نیکو و برجسته رسول اکرم(ص) می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: همه به خوبی می دانیم که عامل اصلی پیروزی رسول اکرم(ص) اخلاق نیکوی ایشان بود که وی را به خُلق عظیم در جهان تبدیل نمود و اسلام را قدرتمندتر از ادیان دیگر کرد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود بیان داشت: بعد از گذشت 14 قرن این اخلاق نیکوی رسول اکرم است که اسلام را دینی رحمانی معرفی می کند و هر ساله شاهد گرایش بسیاری از جوانان غربی و دیگر کشورها به سمت دین اسلام هستیم.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به موضوع حیاتی وحدت در جهان اسلام تاکید داشته و دارند و باید ایشان را نماد بارز تقریب و وفاق در بین مسلمین معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: کلام امامین انقلاب اسلامی برگرفته از نص صریح قرآن کریم است لذا برهمین اساس سخنان این دو بزرگوار هموار حول محور وحدت می باشد، بنابراین ما نیز باید با تاسی از این بزرگان در نشر و توسعه انسجام در جهان اسلام بکوشیم.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه وحدت جزء لاینفک اسلام است، اظهار داشت: در متن دین اسلام وحدت نهادینه شده است و قرآن ملاک را تقوا و تقوا شرط رسیدن به بصیرت، فهم و درک است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: کسی که از متقی و خداشناس باشد همواره در بحث وحدت و بصیرت عملکرد خوبی از خود نشان می دهد و همین افراد می توانند راههای نفوذ دشمنان جهان اسلام را ببندند./1400/پ210/

ارسال نظرات