۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۶۹۶۰۷۳
مدیر جامعة الزهرا:

تبیین ابعاد فکری نظام بزرگ ترین رسالت بسیج است

تبیین ابعاد فکری نظام بزرگ ترین رسالت بسیج است
سرکار خانم برقعی گفت: اگر بتوانیم عرصه های موفقیت نظام و ابعاد فکری آن را تبیین کنیم، بزرگ ترین دستاورد بسیج را رقم زده ایم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا در همایش خواهران طلبه و اساتید بسیجی استان قم گفت: در اهمیت بسیج همین بس که امام امت فرمودند بسیج قلب من است؛ بسیج شجره طیبه ای است که به دست امام غرس شد و با وحدت توده ها و فداکاری این انقلاب را به سلامت از گردنه های سنگین عبور داد.

وی ادامه داد: دستاورد بسیج ایرانی رو به جلو و بالنده است و سراسر فعالیت های آن اخلاص و کارهای بزرگ و حماسی است؛ بسیج به عنوان مردمی ترین نیروی مقاومت جهانی شده و مرزهای ایران را درنوردیده و حضور پرشور جوانان در صحنه های مقاومت در سوریه یمن بحرین فلسطین عراق به خوبی نشان می دهد بسیج تا به کجا پیش رفته است.

برقعی گفت: بانوان حجم عظیمی از بسیج را پوشش می دهند و مفتخریم در جنگ و بعد از آن که بحث مواسات و حضور در جبهه های نرم، بانوان بسیجی خدمات ارزنده ای را در عرصه های مختلف انجا داده اند؛ خواهران پشتوانه برای نظام بوده و به دنبال تحقق اقسام عدالت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ارائه الگوی سوم زن «نه شرق و نه غربی» به جهان است.

وی تأکید کرد: وقتی بسیج با مدیریت زنانه جمع می شود کارکرد آن فراجنسیتی شده و نوعی هویت اختصاصی برای خودش پیدا می کند که آن کارکرد اجتماعی و معنوی است؛ یکی از قدرت هایی که همیشه در کنار بسیج برای نظام خدمت می کرده حضور بانوان بوده که برای رزمنده های در میدان اهمیت دارد.

این استاد حوزه علمیه خواهران تأکید کرد: میدان جنگ سخت پشت سر گذاشته شده و تصور می شود که دوران سخت جنگیدن تمام شده، اما در واقعیت امروز جبهه های زیادی باز شده است و دشمن با توان و تجهیزات بیشتری در جنگ حرفه ای برخاسته است از همین رو در حوزه های جنگ نرم باید بانوان حضور داشته باشند؛ عرصه های مهمی مثل جهاد فرهنگی و تولید علم که جز دستورات و منویات رهبری است و جهاد اقتصادی از زمینه هایی است که حضور پررنگ بانوان را طلب می کند.

وی اظهار داشت: در فرزندآوری و تحکیم بنیان خانواده بانوان بسیجی می توانند نقش جدی ایفا کنند؛ عرصه دیگری که خواهران بسیجی می توانند فعالیت کنند در موضوع مواسات است افزون بر آن از زمینه های مورد تأکید رهبری جهاد تبیینی و بازگویی حقایق برای خنثی شدن توطئه دشمن است؛ بخش عظیمی از جهاد در این راستا به عهده طلاب و اساتید بسیجی بوده تا راهبری بسیج اقشار را به عهده بگیرند.

برقعی گفت: هفته بسیج مغتنم است چرا که می توان برای بسیجیان، عرصه های حضور طلاب را تبیین نماییم؛ بسیجی بودن و بسیجی شدن مهم نیست بلکه بسیجی ماندن مهم است و برای اینکه جامعه ما بسیجی بماند نیاز به امید و اعتماد است.

وی اظهار داشت: این وظیفه طلبه و استاد بسیجی است که فرهنگ مترقی اسلام را تبیین کرده تا همه با ایمان و اعتقاد راسخ شان بسیجی بمانند؛ برای تحقق این مهم و به ثمر رساندن اندیشه های بسیجی لازم است به فرمایشات رهبری در خصوص بسیجیان توجه کرد؛ رهبر معظم انقلاب برای همه ما و همه بسیجیان سه عنصر بصیرت، اخلاق و عمل به هنگام و را تأکید می کنند.

سرکار خانم برقعی در پایان خاطرنشان کرد: بالابردن روحیه اخلاص و بصیرت همراه با اقدام به موقع حائز اهمیت است و این عناصر سه گانه باید همیشه در وجود ما بسیجی ها باشد؛ اگر بتوانیم عرصه های موفقیت نظام و ابعاد فکری آن را تبیین کنیم بزرگ ترین دستاورد بسیج را رقم زده ایم؛ نیاز است هر ورز با مولایمان ولی عصر تجدید عهد و پیمان کنیم./پ201/

ارسال نظرات