۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۷۱۰۳۹۴
یادداشت؛

محاسباتی که اشتباه از آب درآمد

محاسباتی که اشتباه از آب درآمد
اشتباه محاسباتی دشمن ناشی از عدم توجه به مردمی بودن دولت آقای رئیسی است؛ دولتی مردمی که از ابتدا تلاش کرده اعتماد از دست‌رفته مردم را به دولت برگرداند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، «قرار است تصمیم‌های سختی بگیریم»، انتشار وسیع برشی کوتاه از سخنرانی اخیر رئیس جمهور در اولین رویداد خصوصی‌سازی و هدفمند نمودن یارانه‌ها در ایران را باید نشان از عمق کینه دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنان علیه ملت ایران و در راستای تشویش اذهان عمومی دانست. در این ارتباط توجه به نکاتی حائز اهمیت می باشد:

1. انجام هدفمندسازی و مردمی‌‌سازی یارانه‌ها یکی از تکالیف دولت دوازدهم بود که با وجود تاکید کارشناسان بر ضرورت انجام این طرح در راستای منافع ملی، دولت اقای روحانی به بهانه‌های مختلف از انجام آن سریاز زد. دولت سیزدهم نشان داد حاضر است سختی اجرای این طرح را به جان بخرد اما اجازه ندهد منافع ملی بر منافع یک گروه یا جناح مقدم گردد.

2. شرایط کنونی حاکم بر منطقه و جهان که با افزایش شدید قیمت مواد غذایی همراه شد، ضرورت اجرای این طرح را در ایران دوچندان ساخته بود. بر اساس برخی شواهد و اسناد، دشمن تلاش داشت از طریق قاچاق مواد غذایی ارزان قیمت به‌ویژه آرد و روغن از مرزهای کشور، جامعه ایران را با کمبود این مواد غذایی مواجه ساخته و قحطی گسترده‌ای در کشور به راه اندازد. این در حالی است که ایران بخشی از نیاز داخلی خود از این مواد غذایی را به قیمت گزاف از خارج وارد می‌نماید. بنابراین تاخیر در اجرای این طرح در شرایط کنونی چه بسا جامعه را با خطراتی سهمگین مواجه می‌ساخت.

3. در شرایطی که قیمت ارزاق عمومی در تمام کشورهای منطقه و جهان از جمله کشورهای اروپایی و غربی دچار افزایش ناگهانی شده است، دشمن و جریان ضد انقلاب انتظار داشت از اجرای کار بزرگ دولت در مردمی‌سازی یارانه‌ها موجی گسترده از اعتراضات اجتماعی به راه افتد و بستر سوء استفاده از این مسئله و موج‌سواری روی احساسات مردم فراهم گردد؛ دشمنان تمام توان رسانه‌ای خود را به کار گرفتند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند اما این بار نیز تحلیل‌های آنان غلط از آب درآمد و تیر ضد انقلاب به سنگ خورد. اشتباه محاسباتی دشمن ناشی از عدم توجه به مردمی بودن دولت آقای رئیسی است؛ دولتی مردمی که از ابتدا تلاش کرده اعتماد از دست‌رفته مردم را به دولت برگرداند؛ با این‌حال بدیهی است که دولت همچنان باید با افزایش بازرسی‌ها و نظارت‌ها در بازار مراقب سوء‌استفاده سودجویان، محتکران و قاچاقچیان باشد و اجازه ندهد دشمنان با امنیت روانی مردم بازی کنند. امید است طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، با قطع دست رانت‌خواران به فقرزدایی منتهی شده و ‌به تولید داخلی رونق بخشد. ان شاءالله.

محمد ملک‌زاده

ارسال نظرات