۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۶۷۶۹۷
حجت الاسلام براتی:

وحدت حوزه و دانشگاه در آینده کشور تأثیر دارد

وحدت حوزه و دانشگاه در آینده کشور تأثیر دارد
معین ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: حوزه علمیه ظرفیت های ارزشمندی دارد که می تواند در دانشگاه اثرگذاری کند و فرمایش رهبر انقلاب در مورد وحدت حوزه و دانشگاه  باید سرلوحه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام فرج اله براتی معین ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در نشست انعقاد تفاهم نامه حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی فارس گفت: بر اساس شاخصه های امامین انقلاب، سرنوشت کشور در دست حوزه علمیه و دانشگاه ها قرار دارد از این رو باید به رسالت خود در حوزه و دانشگاه عمل کنیم. 

وی افزود: حوزه علمیه ظرفیت های ارزشمندی دارد که می تواند در دانشگاه اثرگذاری کند و فرمایش رهبر انقلاب در مورد وحدت حوزه و دانشگاه  باید سرلوحه قرار گیرد.

حجت الاسلام براتی اظهار داشت: دشمن در جنگ نرم و شناختی به دنبال تشکیک در ذهن جوانان است و لازم است حوزه و دانشگاه پاسخگوی سوالات نسل جدید باشند.

وی ابراز کرد: دانشگاه به تنهایی نمی تواند با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کند بلکه حوزه علمیه باید ورود پیدا کند و در زمینه عقیدتی و دینی فعالیت کند.

حجت الاسلام براتی یادآور شد: در متون دانشگاهی ما هنوز از مباحث مادی گرایان دنیا در ابعاد مختلف علمی استفاده می شود و جایگاه علوم وحیانی و مباحث دینی باید تقویت شود و حوزه باید در این زمینه ورود پیدا کند.

وی افزود: هرچند اساتید متدین و متعهد هم در دانشگاه کم نداریم اما هنوز با دانشگاه در تراز نظام اسلامی فاصله داریم و حوزه باید با دغدغه مندی بیشتر مبانی اعتقادی را در دانشگاه ها دنبال کند.

ارسال نظرات