۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۷۶۷۷۰۲
حجت الاسلام والمسلمین محمودی تأکید کرد؛

لزوم تشکیل کمیته همکاری های حوزه علمیه و دانشگاه

لزوم تشکیل کمیته همکاری های حوزه علمیه و دانشگاه
مدیر حوزه علمیه فارس گفت: برای عملیاتی شدن این تفاهم نامه باید یک کمیته همکاری حوزه و دانشگاه ایجاد شود تا از حداکثر ظرفیت ها استفاده گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین محمودی مدیر حوزه علمیه فارس در نشست انعقاد تفاهم نامه حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی فارس گفت: رشد و تعالی حوزه ودانشگاه موجب تعالی جامعه می شود در نتیجه باید در جهت عملیات سازی تفاهم نامه و وحدت حوزه و دانشگاه ظرفیت ها را شناسایی کرد.

وی افزود: ظرفیت های پراکنده ای که در حوزه ها و دانشگاه ها است باید شناسایی شود و در ذیل این تفاهم نامه این استعدادها تجمیع شود تا شاهد هم افزایی حوزه و دانشگاه باشیم.

عضو شورای عالی حوزه فارس اظهار داشت: برای عملیاتی شدن این تفاهم نامه باید یک کمیته همکاری حوزه و دانشگاه ایجاد شود تا از حداکثر ظرفیت ها استفاده گردد. 

وی افزود: قدمت حوزه فارس به 900 سال برمی گردد و به عنوان مدرسه علمیه منصوریه 780 سال قدمت دارد که در علوم منقول و معقول در عالم تشیع سرآمد هستیم.

مدیر حوزه فارس یادآور شد: رهبری که به فارس آمدند فرموند فارس و شیراز در قله هستند و اینکه در دوران طاغوت جشن های 2500 ساله راه اندازی کردند می‌خواستند شیراز را از جایگاه قله بودن تنزل بدند.

این استاد حوزه گفت: در دهه های اخیر هیچ زمانی وفاق در حوزه  همانند امروز نبوده است و این از برکت شخصیت فرزانه و تاثیر گذار نماینده ولی فقیه در فارس است.

وی افزود: نماینده مقام معظم رهبری در فارس یک شخصیت حوزوی و دانشگاهی بوده و نقطه پرگار این وفاق هستند و امیدواریم این نقطه عطف وحدت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی خاطرنشان کرد: کمیته تخصصی همکاری راه اندازی شود تا بازوی هم افزایی و وحدت حوزه و دانشگاه باشد و با توجه به ظرفیت های این دو نهاد شاهد رشد و تعالی آنان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: کمیته همکاری حوزه و دانشگاه الگوی خوبی برای ارائه به جهان اسلام خواهد و می تواند با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نیز تعامل داشته باشد.

ارسال نظرات