۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۸۸۶۳۱
عضو هیات مدیره انجمن مطالعات سیاسی حوزه:

تاکید مقام معظم رهبری بر نظریه پردازی و توجه به فلسفه مسؤولیت حوزه علمیه را دوچندان کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات مدیره انجمن مطالعات سیاسی حوزه بیان داشت: نظریه پردازی و آزاد اندیشی حلقه ای است که تولید علم را ایجاد می کند.
لك زايي


شریف لک زایی، عضو هیات مدیره انجمن مطالعات سیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: سخنان مقام معظم رهبری در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم باید مورد تامل و توجه قرار گیرد و دستگاه های ذیربط به تدوین راهکارهای اجرایی آن بپردازند.

وی بیان داشت: از شاخصه های مهم بیانات مقام معظم رهبری توجه و تاکید بر فلسفه بود، آیت الله جوادی آملی نیز در هفته های اخیر بر نقش فلسفه در تولید علم دینی تاکید کرد.

این استاد علوم سیاسی با بیان اینکه مسیر بومی و اسلامی کردن علوم از فلسفه می گذرد، بیان داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر این مساله، مسؤولیت حوزه های علمیه را دو چندان کرد.

وی گفت: نگاه رایج به فلسفه در حوزه های علمیه یک نگاه حاشیه ای است که با این نگاه نمی توان به اسلامی کردن علوم امید داشت.

عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات سیاسی حوزه بیان داشت: ما به یک مکتب نیاز داریم که بر اساس آن علوم را سامان دهیم.

وی بیان داشت: جایگاه فقه، کلام، فلسفه، حقوق، باید از این منظر بررسی و طبقه بندی شود.

این استاد دانشگاه باقر العلوم(ع) اظهار داشت: نظریه پردازی نیاز به بررسی یک مساله در ابعاد گوناگون دارد و باید تاکید مقام معظم رهبری در بحث آزاد اندیشی در ارائه آن جدی گرفته شود.

وی بیان داشت: باید بررسی کرد که چرا امروز بحث آزاد اندیشی جدی گرفته نشده و در حد شعار باقی مانده است و در قالب های اداری منحصر شده است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: حرف نو باید در قالب های مرسوم ارائه شود اما امروز مکانیزم‌های تعریف شده برای آزاد اندیشی نقض غرض کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید آزاد اندیشی در حوزه اندیشه دینی آسیب شناسی شود، ادامه داد: نظریه پردازی و آزاد اندیشی حلقه ای است که تولید علم را ایجاد می کند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات