۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۳۲۶۵۱
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

جاهلیت مدرن شرافت و هویت زن را زنده به گور می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید براینکه قرآن جزئی ترین مسائل حجاب و عفاف و برخورد با نامحرم را تشریح کرده است، گفت: گزینش زنان برای گویندگی و اطلاع رسانی در فروشگاه ها، سازمان ها، فرودگاه و راه آهن و نیز نحوه سخن گفتن طمع انگیز آنان در فیلم های سینمایی، استفاده ابزاری از زن محسوب می شود.
رحيميان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام رحیمیان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، صبح امروز در جمع بانوان مشهدی که در راهپیمایی سالروز قیام مسجد گوهرشاد ور وز ملی حجاب و عفاف در محل این مسجد برگزار شد، به مقایسه جایگاه زن در ایران و غرب پرداخت و گفت: در اسلام، زن در چهار رتبه دختر، همسر، مادر و الگو دارای شأن وشخصیت است و سیره پیشوایان دین نیز این مهم را به خوبی اثبات می کند.

 

از دیدگاه اسلام، زن در چهار جایگاه دارای شأن و شخصیت است

وی افزود: زن در خانواده به عنوان هسته اصلی شکل گیری جامعه نقشی اساسی ایفا می کند و چنانکه تاریخ نشان داده است، بسیاری از نضهت ها و جنبش های مردان به پیشگامی و یا تشویق زنان بوده است.

 

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به شبهه تساوی زن و مرد، به روایتی از پیامبر مبنی بر تأکید نسبت به قدردانی از مادر اشاره کرد و گفت: از نظر اسلام زن و مرد در یک جایگاه قرار دارند و بلکه مقام و حق زن سه برابر مرد ارزشمند است.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: در قرآن کریم آسیه به عنوان زنی که در خانه بدترین مردان تاریخ به چنان اوجی از عظمت ایمان و پیوند با ولایت الهی می رسد که به مقام اسوه بودن دست می یابد، الگو و اسوه معرفی شده است.

 

وی ادامه داد: بالاتر از ایشان حضرت زینب(س) قرار دارد که شدیدترین مصائب دنیا را در راه خدا تحمل می کند و در عین حال خداوند را شکرگزار است. همچنین حضرت زهرا(س) به عنوان مادر بزرگوار این بانوی مکرمه، بانویی است که امام عصر(عج) از ایشان به عنوان خدا بر ائمه اطهار(ع) یاد می کند.

 

در جاهلیت مدرن، روح، شرافت و هویت زن زنده به گور می شود

حجت الاسلام رحیمیان ابراز داشت: در جاهلیت اولی شاهد زنده به گور کردن جسم زن بودیم اما در جاهلیت مدرن امروز، در میان توحش غرب که برخی به اشتباه از آن به تمدن یاد می کنند، روح، شرافت و هویت زن نابود می شود.

 

وی افزود: این از ترفندهای شیطان است که وقتی می خواهد به جنایتی دست بزند نعل وارونه زده و جنایت را خدمت معرفی می کند چنانکه امروز به نام آزادی زن، او را به ابزار دست سودجویی و لذت طلبی خود تبدیل کرده است.

 

وی با بیان اینکه غرب، زن را وسیله فروش و سود بیشتر قرار داده و او را در بدترین منجلاب فساد فرو برده است، یادآور شد: متاسفانه این ناهنجاری در جامعه ما نیز رسوخ کرده است؛ کارگردان ها، مدیران فروشگاه ها و شرکت های هواپیمایی با جاذبه ظاهری زن به عنوان هنرپیشه، فروشنده و مهماندار، برای خود مشتری جلب می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه جداکردن جوانان و زنان از ارزش های اسلامی، دستاویز غرب برای ساقط کردن جامعه ما است، تأکید کرد: پرچم حجاب و چادر شما در جلب افکار عمومی و فطرت های پاک زنان دنیا نقش موثرتری از پرچم جمهوری اسلامی دارد.


جنگ همچنان ادامه دارد

وی ضمن بیان خاطراتی از ناراحتی شدید و گلایه مادران و همسران شهدا از رواج بدحجابی، ابراز داشت: آنانکه در جهت ترویج بدحجابی گام برمی دارند دشمن را دلشاد می کنند؛ البته برخلاف برخی تصورات، اینگونه نیست که تعداد زنان بدحجاب از بانوان محجبه بیشتر باشد بلکه چون بانوان محجبه چندان در جامعه حضور ندارند و از سوی دیگر بدحجاب ها حضوری پررنگ تری دارند بیشتر خودنمایی می کنند.

 

حجت الاسلام رحیمیان با بیان اینکه بانوان محجبه با حفظ حجاب خود بالاترین جهادها را انجام می دهند، خاطرنشان کرد: جنگ همچنان ادامه دارد؛ در جنگ تحمیلی، مرزهای جغرافیایی ما تهدید می شد و در جنگ فرهنگی امروز، مرزهای اعتقادی مان مورد هجوم قرار گرفته است، جنگی که تیرهای مسموم آن از طریق اینترنت و ماهواره تا عمق خانه های ما را هدف قرار داده و به مراتب سرنوشت سازتر از جنگ نظامی است.

 

وی شخصی بودن حجاب را حرف مزدوران استکبار دانست و تأکید کرد: باید در مقام عمل و زبان، مبلغ حجاب بود. مسأله حجاب، مسأله فرد و شخصی نیست؛ در جامعه بازتاب ها و آثار سوء بسیاری دارد.

 

انتقاد از استفاده ابزاری از زن در جامعه اسلامی

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید براینکه خداوند در قرآن جزئی ترین مسائل را در مورد حجاب و عفاف و برخورد با نامحرم تشریح کرده است، گزینش زنان برای گویندگی در فروشگاه ها، روابط عمومی و اطلاع رسانی در سازمان ها، فرودگاه و راه آهن و نیز نحوه سخن گفتن طمع انگیز زنان در فیلم های سینمایی

را استفاده ابزاری از زن عنوان کرد.

 

وی با اشاره به جنایت رضاخان در به شهادت رساندن 15 نفر از مردم مشهد که علیه کشف حجاب در مسجد گوهرشاد قیام کرده بودند، گفت: متاسفانه هنوز هم رگه هایی از این تفکر طاغوتی در جامعه به چشم می خورد.

 

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به این سخن بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که قرن آینده، قرن اسلام است و اسلام ابرقدرت ها را به خاک ذلت خواهد نشاند، یادآور شد: همه هدف دشمن از تحریم اقتصادی این است که مردم را تحت فشار قرار دهند تا در مقابل نظام بایستند و در برابر غرب، دست تسلیم بر سر بگذارند، غافل از اینکه ملت ایران به تأسی از سیدالشهداء(ع) هرگز تن به ذلت نخواهد داد./930/پ202/ب

 

 

 

ارسال نظرات