۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۴۳۳۵۶۱
رییس اداره اوقاف شهرری:

مسؤولان مردمی بودن امام حسن را الگوی خود قرار دهند

رییس اداره اوقاف شهرری گفت: امام حسن(ع) بسیار مردمی و حامی محرومان بودند و مسؤولان باید این ویژگی ایشان را الگوی خود قرار دهند.
اتارخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعید اتارخانی رییس اداره اوقاف شهرری، شامگاه دوشنبه در مراسمی به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) که به همت اوقاف شهرری در بقعه بی‌بی‌شهربانو برگزار شد، گفت: محبت اهل بیت(ع) ثمرات فراوانی برای شیعیان و دوستداران ایشان دارد که یکی از آنها بخشش گناهان است.

 

وی افزود: امام صادق(ع) درباره اهمیت محبت به اهل‌بیت(ع) می‌فرمایند: محبت اهل‌بیت(ع) سبب ریزش گناهان است، همانگونه که باد پاییزی برگ درختان را می‌ریزد.

 

رییس اداره اوقاف شهرری با اشاره به روایتی دیگر از ائمه معصومین(ع) عنوان کرد: بر اساس روایت ائمه معصومین(ع) کسی که آنها را دوست داشته باشد و محبتشان را در دل خود تحقق بخشد حکمت بر دل او سرازیر می‌شود.

 

حجت‌الاسلام اتارخانی با اشاره به یکی دیگر از ثمرات محبت اهل‌بیت(ع)، اظهار داشت: از دیگر ثمرات محبت اهل‌بیت(ع) افزایش ایمان است.

 

وی افزود: بالاترین برکت محبت نسبت به اهل‌بیت پیامبر(ص) شفاعت او در روز محشر است، روزی که همه حیران و گرفتار هستند دوستان و محبان اهل‌بیت(ع) به برکت محبتشان نسبت به آنها نجات پیدا می‌کنند.

 

رییس اداره اوقاف شهرری با اشاره به اینکه در دنیا خورشید به همه نور می‌دهد اما در قیامت افراد باید نورشان را با خود آورده باشند، بیان داشت: محبت اهل‌(ع) به دل داشتن سبب می‌شود که انسان در قیامت برای خود نور داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام اتارخانی با بیان اینکه محبت اهل‌بیت(ع) انسان را بسیار یاری می‌دهد، گفت: محبت اهل‌بیت(ع) در بسیاری از جاها همچون هنگام مرگ، تاریکی قبر و برزخ، پل صراط، قیامت و هنگام حساب و کتاب به کار انسان می‌آید.

 

رییس اداره اوقاف شهر ری ابراز کرد: پیامبر(ص) به مسلمانان بسیار توصیه کرده است که اهل‌بیت او را دوست داشته باشند چرا که هر کس آنها را دوست داشته باشد خداوند آنها را دوست دارد.

 

وی در پایان با اشاره به مردمی بودن امام حسن(ع) و توجه بسیار زیاد ایشان به فقرا و مستمندان، خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) بسیار مردمی بودند طوری که همیشه با فقرا غذا می‌خورند و از اینکه با آنان معاشرت داشته باشند تکبر نمی‌ورزیدند، شایسته است که امروز مسؤولان ما نیز از این ویژگی امام حسن(ع) برای خود الگوبرداری کنند./202/807/ب1

ارسال نظرات