۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۴۰۳۷۲
عضو هیأت امنا مؤسسه روایت سیره شهدا:

حاکمیت دینی منهای مردم معنا ندارد

حاکمیت دینی منهای مردم معنا ندارد
حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که حاکمیت دینی منهای مردم معنا ندارد، رهبر معظم انقلاب را برترین پایگاه برای حفظ حقوق مردم دانست.

حجت الاسلام حسین جوشقانیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بر ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد و با با بیان این که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب برای مردم جایگاه ویژه ای قائل هستند، اظهارکرد: در منظومه فکری امام خمینی(ره) مردم قدرت و عظمت نظام اسلامی را تبیین و تعیین می کنند و حضور آنها در صحنه ها نیز رکنی از ارکان انقلاب اسلامی به شمار می رود؛ رهبر معظم انقلاب نیز چنین نگاهی دارند.

عضو هیأت امنا مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: عرصه های اجتماعی، سیاسی و به عبارت دیگر حاکمیت دینی منهای مردم معنا پیدا نمی کند؛ زیرا حاکمیت نظام اسلامی و اقتدار آن زمانی معین می شود که مردم با همه وجود در صحنه ها حضور و آینده خود را انتخاب کنند.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب بزرگ ترین و برترین پایگاه برای نگهبانی از حقوق مردم به شمار می روند، اظهار کرد: به عنوان مثال در فتنه 88 رهبر معظم انقلاب پیش از آن که حافظ اسلامیت نظام باشند، بر حفظ جمهوریت تأکید دارند و پس از آن اسلامیت را معرفی می کنند؛ به عبارت دیگر رهبر معظم انقلاب جایگاه ویژه ای برای مردم قائل هستند که این تفکر برگرفته از مبانی اسلامی است.

حجت الاسلام جوشقانیان خاطرنشان کرد: مردم حق دارند با حضور در انتخابات فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند اما از نگاه شرع، دین و عقل بی توجهی به سرنوشت خود و جامعه امری ناپسند است؛ به عبارت دیگر تکلیف اقتضا می کند برای تشکیل ایرانی آباد، پیشرو و مقتدر در میان گرگ های عالم که آن را تهدید می کنند تلاش و سهم خود را ادا کنیم./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
مصطفی رستمی
ارسال نظرات