۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۵۸۴۶۱
طرح الحاق کرانه باختری (4)؛

عالم سنی: با پشتوانه امام خامنه ای و سیدحسن نصرالله فلسطین آزاد می شود

عالم سنی: با پشتوانه امام خامنه ای و سیدحسن نصرالله فلسطین آزاد می شود
شیخ سعید خالد قاسم، طرح ایران را برای پایان منازعه فلسطین را منطقی و معقول توصیف کرد و اظهار داشت: در نهایت مسجد الاقصی به دست مسلمانان آزاد می شود.

شیخ سعید خالد قاسم رییس شورای اسلامی ارشاد فلسطین در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، پیرامون معامله قرن بیان کرد: همانطور که در آیات قرآن آمده است، در نهایت مسجد الاقصی به دست مسلمانان بازخواهد گشت و وعده نهایی در داخل شدن به مسجد الاقصی پس از درگیری ها به نتیجه خواهد رسید.

وی ابراز داشت: معامله قرن ابتکار عمل ضعیفی است و این ابتکارات غالبا از سوی اعراب یا متحدان آنها انجام می شود و این مبارزه با پیروزی بر دشمنان صهیونیست در فلسطین به پایان می رسد و این ابتکارات قادر به کنترل تصمیم بین المللی و منطقه ای نیست.

شیخ سعید خالد قاسم اظهار داشت: قسمتی از کشورهای عربی در مواجهه با قضیه فلسطین تسلیم هستند و نه تنها نقش مثبتی ایفا نمی کنند، بلکه با یک نقشی منفی و سهل انگاری و توطئه، سعی در  ایجاد کشوری یهودی دارند، کسانی که تصمیمات اتحادیه عرب را کنترل می کنند، کشور هایی هستند که در تاسیس اسرائیل و اخراج فلسطینی ها از سرزمین خود نقش داشته اند و آنها هنوز هم با پشتیبانی از رژیم صهیونیستی در همه جنگ هایی که علیه اعراب و مسلمانان انجام می شود، سهیم هستند؛ بنابراین این معامله هیچ تاثیر مثبتی ندارد. عده ای از کشور های عربی به طور پنهان موافق طرح ترامپ و در ظاهر خود را مخالف این طرح نشان می دهند؛ اما قسمت دیگری از کشورهای عربی مثل سوریه و محور مقاومت که الان قدرت زیادی در جامعه عربی ندارند و یا الجزائر و تونس و عراق که توانایی تاثیر زیاد بر درگیری با رژیم صهیونیستی را ندارند، به صراحت مخالفت خود را اعلام می کنند.

وی ابراز داشت: معامله قرن درپی از بین بردن مسأله فلسطین، اشغال بیشتر اراضی و اخراج ساکنان آن به کشور های همسایه و دستیابی به یک اسرائیل بزرگ است.

این عالم سنی تصریح کرد: معامله قرن نمی تواند مشکلات موجود را حل و بنابر آنچه که پیامبر اسلام (ص) به ما وعده داده است، موجب حفظ مردم این کشور شوند. مؤمنان این سرزمین را حفظ می کنند و هم اکنون به دلیل ضعف مسلمانان این سرزمین اشغال شده است.

شیخ سعید خالد قاسم بیان کرد: طرح ترامپ برای اشغال کامل فلسطین و اخراج آنها به کشور های همجوار و تحقق کشور اسرائیل و طرح ایران منطقی، معقول و مورد قبول است اما برای تحقق آن راه دشواری در پیش است. آمریکا به دلیل بحران کرونا و کشته شدن جورج فلوید و تظاهرات مشکلاتی بسیاری دارد و در آستانه فرو پاشی است.

وی گفت: برخی از اعراب از مدتی طولانی که اعلامیه بالفور در سال 1917 صادر شد، در حال توطئه در این موضوع هستند و برخی از آنها وضعیت خود را تابع نظر حاکم و پادشاه کردند و نتیجه این  امور استمرار درگیری و توطئه نسبت به مسأله فلسطین است. تا زمانی که امام خامنه ای و سید حسن نصر الله پشتیبان محور مقاومت هستند، فلسطین آزاد می شود و طرح معامله قرن شکست خواهد خورد.

ارسال نظرات