۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۶۵۹۰۲۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

گرانی‌های بی منطق امروز ناشی از عدم نظارت و مدیریت صحیح مسؤولان است

گرانی‌های بی منطق امروز ناشی از عدم نظارت و مدیریت صحیح مسؤولان است
استاد حوزه علمیه مازندران گفت: گرانی‌های بی منطق امروز ناشی از عدم نظارت و مدیریت صحیح مسؤولان است که بر آلام و مشکلات مردم فهیم کشورمان افزوده است.
حجت الاسلام محمدی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به وضعیت سخت معیشتی مردم در ماه‌های اخیر، بر ضرورت تدبیر و برنامه ریزی دولت و مجلس به منظور رفع این مشکلات تأکید کرد.
 
وی با بیان این که دشمنان و بدخواهان انقلاب می‌کوشند به بهانه مشکلات اقتصادی مردم را نسبت به آینده انقلاب ناامید کنند، افزود: انتظار از نمایندگان مجلس این است به دور از تعارفات معمولی دنیای سیاست، دولت را ملزم به رفع مشکلات اقتصادی کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که وضعیت اقتصادی امروز، زیبنده ملت با بصیرت و انقلابی کشورمان نیست، خاطرنشان کرد: متأسفانه عملکرد بد مسؤولان در حوه فرهنگی و اقتصادی زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم خواهد کرد.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان این که مجلس انقلابی یازدهم وظیفه بسیار سنگینی نسبت به مطالبات مردم بر عهده دارد، تصریح کرد: با توجه به تعابیر مهمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مجلس یازدهم به کار بردند این مسأله رسالت نمایندگان را دو چندان خواهد کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انتظار از یک مجلس انقلابی با نیرو‌های پرانگیزه، پرتوان و با ایمان بسیار بیشتر از مجالس قبلی است، خاطرنشان کرد: رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید نخستین اولویت مجلس یازدهم باشد.
 
وی با بیان این که متأسفانه شیوع ویروس کرونا بر مشکلات اقتصادی افراد نیازمند و محروم جامعه افزوده است، تصریح کرد: نباید همه مشکلات کشور را به تحریم‌های غرب گره زد و از بی تدبیری‌ها و ناکارآمدی‌های مسؤولان در داخل بی توجه بود.
 
حجت الاسلام محمدی با تأکید براین که متأسفانه مطالبات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید داخل و جهش تولید بر زمین مانده است، خاطرنشان کرد: مسؤولان برنامه مشخص و مدونی برای تحقق این مطالبات بر زمین مانده ندارند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسائل فرعی و حاشیه‌ای نباید مانع توجه به مسائل کلیدی کشور شود، تصریح کرد: امروز مهم‌ترین مسأله کشور معیشت مردم است که متأسفانه در طول سال‌های اخیر به دلیل عدم مدیریت صحیح و بی توجهی به توان و ظرفیت‌های داخلی به وضع فعلی رسیده است.
 
وی با تأکید براین که گرانی‌های بی منطق امروز که ناشی از عدم نظارت و مدیریت صحیح مسؤولان است که بر آلام و مشکلات مردم فهیم کشورمان افزوده است، بیان داشت: دولت و مجلس باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در جهت کاستن فشار‌های اقتصادی بر روی طبقات پایین جامعه بهره گیرند./950/ت310/ب1
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
طلبه‌ها روحیات متفاوتی دارند. بعضی‌ها شاد هستند؛ اهل ورزش و کوه و فوتبال. بعضی‌ها بیشتر در خودشان هستند. وقتی یک نفر طلبه می‌شود با انگیزه‌ای می‌آید. مردم فکر می‌کنند طلبه‌ها وضع مالی خیلی خوبی دارند. در واقعیت این‌طور نیست. خیلی از طلبه‌ها به جای اینکه بروند منبر، تابستان‌ها می‌روند کارگری می‌کنند. طلبه‌های متأهل هم وضعیت معیشتی خوبی ندارند. به خصوص آنها که درس می‌خوانند و جز شهریه طلبگی درآمدی ندارند. چند سال قبل کمی شهریه‌ها را زیاد کردند. حدود ۲۰۰ هزار تومان. هر سال تورم داریم ولی شهریه‌ها را هر چند سال یک‌بار زیاد می‌کنند. الان یک طلبه خانه نداشته باشد باید ماهی ۳۰۰ تومان اجاره دهد. برای زندگی خودش چیزی نمی‌ماند. باور کنید با این هزینه‌ها نمی‌شود ساده هم زندگی کرد!
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
امرار معاش طلاب در این دوران کرونا بسیار بسیار وخیم است چراکه تدریس ها، هیات ها ،مراسمات، منبرها ،مساجد و جماعات به طور کلی و ضرورتا تعلیق شده اند و با این اوضاع گرانی ،بیکاری و اجاره بهای آشفته حتی در پایین ترین سطح خودش مثل پردیسان قم امکان تحصیل همزمان وتامین معیشت وجود ندارد و به ویژه طلاب متاهل با چالش بسیار بزرگی درگیر شده اند.
0
0