۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۶۰۲۳۷
یادداشت؛

نبش قبر سند ۲۰۳۰ با تلاش یک عمامه به سر!

نبش قبر سند ۲۰۳۰ با تلاش یک عمامه به سر!
اخیراً یکی از روحانیون پرحاشیه به نام مهراب صادق‌نیا در گفت‌وگویی مجازی تلویحاً با تأکید بر اهمیت سند ۲۰۳۰ از ساختار زندگی هم‌جنس‌بازی حمایت کرده است.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، خانواده یکی از مهمترین هدف‌های مورد بررسی در سند ۲۰۳۰ است که در انواع آن به ساختار زندگی همجنس‌بازی در کنار ساختار عرفی خانواده نیز اشاره شده است، اما نکته جالب اینجاست که اخیرا یکی از روحانیون پرحاشیه به نام مهراب صادق نیا در گفت‌وگو مجازی تلویحا با تاکید بر اهمیت سند ۲۰۳۰ از این نوع خانواده‌ها نیز حمایت کرده است.

حضرت علی (ع) در بیان اوضاع زندگی اعراب در آن زمان در خطبه ۲۶ نهج البلاغه می‌فرماید«خداوند، محمد صلّی الله علیه وآله را بیم دهنده جهانیان، و امین وحی و کتاب خود مبعوث نمود؛ و شما گروه عرب در بدترین یین و بدترین جا‌ها به‌سر می‌بردید. در میان سنگلاخ‌ها و مار‌های کر (که از هیچ صدایی نمی‌رمیدند) اقامت داشتید. آب‌های لجن را می‌آشامیدید و غذا‌های خشن (مانند آرد هسته خرما و سوسمار) می‌خوردید و خون یکدیگر را می‌ریختید، و از خویشاوندان دوری می‌کردید، بت‌ها در میان شما سرپا بود، از گناهان اجتناب نمی‌نمودید...»

آفت مهم جامعه اعراب جاهلی
 
حرام زادگی یکی از آفات مهمی بود که در جامعه اعراب جاهی رواج داشت. پیش از بعثت پیامبر (ص) مرزبندی‌هایی در خانواده‌های مختلف عرب وجود نداشت و حدی برای روابط جنسی قائل نبودند؛ بنابراین پیامبر(ص) در کنار تلاشش برای گسترش اسلام، در این زمینه نیز با بیان احکام ازدواج و طلاق آرام آرام کشتی طوفان زده جامعه اعراب جاهلی را به سوی ساحل آرامش حلال‌زادگی آورد. آیت الله سبحانی در کتاب فروغ ابدیت می‌گوید اگر آن‌ها نیز نافرمانی می‌کردند چه بسا مانند اقوام بائده یا نابود شده نابود می‌شدند.
 
تعیین حدود و ثغور برای مراقبت از بنیان‌های خانواده یکی از اساسی‌ترین محور‌های فقه پویای اسلام است. فقهی که همیشه نسبت به مسائل جدید و به‌روز حرفی برای گفتن دارد و تلاش می‌کند جامعه اسلام به‌ویژه جامعه تشیع را از آفات مختلف حفظ کند.

ترویج حجاب؛ اقناعی یا مقایسه‌ای

با وجود این که برخی از این احکام مربوط به زنان توسط دشمنان اسلام برجسته می‌شود؛ اما با تدبر و تأمل در می‌یابیم که آن قواعد نیز برای حفظ ارزش زن در جامعه است. همان‌قدر که اسلام با بدحجابی و بی‌حجابی مخالفت دارد با تقلیل مقام زن به اندازه شکلات یا آب‌نبات نیز برای ترویج حجاب را درست نمی‌داند؛ زیرا باید در این زمینه ۲ اقدام اساسی صورت بگیرد؛ یکی اقناع و آموزش و دیگری میدان دادن دولت برای تولید پوشاک مرتبط با حجاب برتر اسلامی است.
 
مسأله زن در جامعه به‌علت نقش راهبردی که ایفا می‌کند بسیار مورد توجه و دارای اهمیت است؛ چراکه مادر به‌عنوان یکی از کانون‌های اصلی رشد و تربیت فرزندان و نسل‌های هر کشور فعالیت می‌کند. ارزش مادر یا زن به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی هر تمدنی همیشه در میان جامعه شناسان مورد بحث و جدل‌های فراوانی بوده است.

خانواده حیاتی‌ترین عنصر هر جامعه
 
هنگامی که با نگاهی کلان‌تر به موضوع بنگریم متوجه خواهیم شد خانواده به‌عنوان محوری‌ترین عنصر یک جامعه وظیفه دارد نیروی انسانی در زمینه‌های مختلف دیگر مورد نیاز جامعه را تربیت کند. دولت‌ها نیز موظفند این نیروی انسانی را در جایگاه‌های مختلف مانند اقتصادی، قضایی، سیاسی، نظامی و ... به کارگیری کنند. طبیعی است که هر چقدر کیفیت تربیتی این نیروی انسانی بالاتر باشد خروجی بهتری را در این زمینه‌ها خواهد داشت.
 
خانواده بر پایه پدری مقتدر و مادری مهربان و دانا تشکیل می‌شود. فرزندان تا ۷ سالگی در دامان مادر رشد می‌کنند. نوع سیستم آموزش و پرورش هر کشوری نیز در زمینه تربیت هر نسل تأثیرگذار است.
 
مهمترین برنامه‌های غرب جهت نابودی فرهنگ اسلامی، یعنی هجمه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، بیولوژیکی و سیاسی است. دشمن همیشه تلاش می‌کند نسل مادران را بی‌تفاوت یا به نحو دلخواه خود در آورد و یا اگر موفق نشد آن‌ را به طور کامل نابود سازد.

کمای نباتی جامعه مسیحیت
 
در این باره جامعه مسیحیت نیز خود در کمای نباتی به سر می‌برد؛ زیرا وقتی آمار‌های مرتبط با مسأله خانواده و جرایم مرتبط با این مسأله را با پیش از این تحول‌خواهی‌ها و آمار کشور‌هایی که امروز درگیر چنین مسائلی نیستند مقایسه کنیم به نتیجه‌های جالبی از شعار‌های آزادی زنان نمی‌رسیم!

طبق برخی آمار‌های منتشره در غرب از هر سه زن، یک زن در طول زندگی خود مورد آزار جنسی قرار گرفته است و پدر نزدیک به ۶۰ درصد شهروندان غربی نیز مشخص نیست. البته این موضوع مشخص نبودن پدر به اتفاقات دیگری نیز منجر می‌شود؛ حس بدبختی، مظلومیت و انتقام‌جویی آن شهروندان را وادار می‌کند خود به ظلم بر دیگران بپردازند و این دور باطل را ادامه دهند.
 
این آمار رسمی تنها نتیجه یک علت است و آن تغییر ناگهانی و هجمه‌ای است که زنان را به آزادی مطلق فرا خواند. آزادی‌ای که در گروی عدم نقض آزادی دیگران باشد و هر وسیله‌ای را برای رسیدن به اهداف خود جایز بداند.

فقه اسلام تنها یک نوع خانواده را قبول دارد
 
فقه اسلام در زمینه خانواده برخلاف شیوه‌ها و قواعدی که در سند ۲۰۳۰ ترویج می‌شود و برخی کشور‌های غربی آن را به رسمیت می‌شناسند؛ تنها خانواده‌ای متشکل از یک مرد و یک زن را جایز می‌شمارد که حقوق و مسؤولیت‌هایی را نسبت به هم دارند و قرار است نسل آینده جامعه خویش را تربیت کنند.
 
محور کلیدی هر خانواده را نیز بانوان و زنان تشکیل می‌دهند و پس از آن مرد خانواده در اولویت بعدی قرار می‌گیرد. هر چه تلاش برای تربیت، رشد و تعالی این عناصر انجام شود در آینده نیز ثمرات مفید آن را شاهد خواهیم بود.
 
پیرامون مسأله زن برخلاف نگاه و دیدگاه‌هایی که مخالفین و معاندین درباره اسلام مطرح می‌کنند؛ زن تنها به عنوان ابزاری برای ارضای میل جنسی نیست. بلکه در نگاه اسلام رتبه و جایگاه واقعی زن، مقام حضرت فاطمةالزهرا(س) است که با وجود سختی و مشکلات زندگی در آن زمان می‌تواند سرمشق و الگوی خوبی برای دختران و زنانی باشد که هم آزادی و هم امنیت اجتماعی را داشته باشند.

نتیجه‌گیری
 
شکل خانواده‌هایی که در برخی کشور‌های غربی به رسمیت شناخته شده و سند ۲۰۳۰ مروّج آن است؛ تنها بازیچه‌ای برای آلوده ساختن و از بین بردن نسل بشر با تمرکز بر روی مردان و زنانی است که قرار بود روزی پدران و مادران نسل جدید کشور خویش باشند!/ی704/ف

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
لازم است دغدغه جمعیتی در بین همه افراد جامعه ایجاد و تقویت شود و بر اساس پیشنهاداتی روشن است که همه افراد جامعه نسبت به این موضوع تکالیفی بر عهده دارند.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
سوال این جاست چرا مسوولین چشمانشان را بسته‌اند؟
1
0