۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۶۰۶۸۳
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی مطرح کرد؛

سیاه‌نمایی دشمنان علیه نظام اسلامی؛ پیامد اختلاف‎ و مچ‎گیری

سیاه‌نمایی دشمنان علیه نظام اسلامی؛ پیامد اختلاف‎ و مچ‎گیری
حجت الاسلام لیالی با اشاره به جنجال رسانه‎ای و سیاه‌نمایی رسانه‎های معاند علیه نظام اسلامی گفت: برخی افشاگرهای غیرمستند، بی اعتمادی مردم به نظام اسلامی را به همراه دارد.

حجت الاسلام محمد علی لیالی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مـتأسفانه روش غلط افشاگری‎ و مچگیری در جامعه در حال برجسته سازی است، اظهار داشت: نظام و حکومت اسلامی، روال‎های قانونی و محاکم عمومی خود را دارد و مرجع نهایی و قانونی اختلافات در جامعه اسلامی، رهبر معظم انقلاب و حاکم اسلامی است.

حجت الاسلام لیالی با اشاره به جنجال رسانه‎ای و سیاهنمایی رسانه‎های معاند علیه نظام اسلامی تأکید کرد: نباید سرمایه‎های اجتماعی و اعتماد مردم به نظام اسلامی از سوی برخی مسؤولان و غیرمسؤولان مورد خدشه قرار گیرد که تبعات آن جبران ناپذیر است؛ بدین جهت برخی اختلاف‎ها میان نهادها و مسؤولان با پیگیری و رایزنی حل شود یا می‎توان آن را از طریق محاکم اسلامی پیگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران و چهره‎های انقلابی از خدمتگزاران واقعی نظام هستند و تخریب آنها نیز امر ناپسندی است، گفت: متأسفانه جو جامعه به گونه ای است که هر مدیر و رییس سازمانی سخنی را بیان کند، برچسب‎های جناحی، شائبه‎ها و جریان های سیاسی داده می شود و این مسأله امر غلط و ناصحیحی است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با بیان اینکه حکومت اسلام بر محور عدالت خواهی تأسیس شده است، گفت: برخی نهادها، سازمان‎ها و اشخاص به واسطه قدرتی که در اختیار دارند، با استفاده از رانت‎های اختصاصی و دست اندازی‎ها به بیت المال از اموال عمومی سوء استفاده کرده اند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با بیان اینکه بیت المال متعلق به تمام مردم و محرومان است، اظهار داشت: با اذن حاکم اسلامی، اموال عمومی و انفال در اختیار مدیران و نهادها و وزارتخانه‎ها قرار گرفته است، تا این که سرپرستی و مدیریت اموال برای استفاده محرومان باشد؛ نهادهای دولتی و نظامی در حکومت اسلامی دارای ردیف بودجه و سازمان خاصی هستند که باید از آنها جهت رفع نیازها و امور جاری خود استفاده کنند.

وی افزود: از طرفی مطالبه گری و درخواست اعاده اموال مدیران نهادها معقول است، از طرف دیگر این مدیران می توانند به شکل ها و پیگیری‎های دیگری از طریق محاکم عمومی و درخواست از اشخاص و نهادها برای بازپس‎گیری را بدون جنجال رسانه ای انجام دهد.

حجت الاسلام لیالی افزود: اما برخی افشاگرهای غیرمستند و بی دلیل و بگم بگم های مدیران، بی اعتمادی مردم به نظام را به همراه دارد و این مسائل و درگیری ها سبب می‌شود که آنها را از انجام وظایف اصلی و خدمت به محرومان در شرایط سخت معیشت باز دارد./998/ت302/ق

ارسال نظرات