۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۶۷۳۳۰۴
حجت الاسلام والمسلمین مریجی:

آیت الله مصباح از هجمه ها نهراسید

آیت الله مصباح از هجمه ها نهراسید
رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: برای علامه مصباح ملاک دین بود و برای اینکه دین خدا تبیلغ شود، از هجمه ها نهراسیدند و از هر چه داشتند برای دین مایه گذاشتند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی رییس دانشگاه باقرالعلوم (ع) در وبینار علمی «خوانشی از سیره علمی و عملی علامه مصباح یزدی (ره)» که امشب برگزار شد با بیان روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) گفت: حضرت فرمود «لا تجعلونی کقدح الراکب» مرا و دین مرا قدح راکب قرار ندهید؛ قدح راکب کنایه از ناچیز شمردن است و این به این معنی است که دین اولویت دارد و در همه جا باید معیار کارهای ما دین باشد.

رییس دانشگاه باقرالعلوم (ع) اظهار داشت: برای علامه مصباح ملاک دین بود و برای اینکه دین خدا تبیلغ شود خود درگیر کار شدند و از هجمه ها نهراسیدند و از هرچه داشتند برای دین مایه گذاشتند.

وی بیان داشت: علامه با ایجاد موسسه امام خمینی (ره) به کمک تبلیغ دین آمدند و برخلاف بسیاری که به دنبال محل رجوع شدن بودند ایشان همه همت خود را برای تکثیر انسان هایی گذاشت که خودشان بتوانند محل رجوع باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مریجی با اشاره اقدامات علامه در تأسیس مؤسسات آموزشی گفت: آیت الله مصباح با ایجاد مؤسسه امام خمینی (ره) و قبل از آن موسسه در راه حق به تربیت افراد پرداختند و همه این تلاش ها در راستای دین برداشتند و در یک کلام اول و وسط و آخر کار و زندگی شان دین بود.

وی سیستم مدیریتی موسسه امام خمینی(ره) را یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید مدل مدیریتی ایشان در مؤسسات تحت امر مورد بررسی قرار گیرد./1399/پ۲۰۲/ف

ارسال نظرات