۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۸۱۰۷۲

حوزه هنری دارای تقویم مناسبت‌های ملّی و دینی می‌شود؟

حوزه هنری دارای تقویم مناسبت‌های ملّی و دینی می‌شود؟
محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از ضرورت تهیه «تقویم برای حوزه هنری» مطلبی را منتشر کرد.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از ضرورت تهیه «تقویم برای حوزه هنری» مطلبی را منتشر کرد.

وی با طرح پرسشی از همراهان و هنرمندان نوشت: چند روز پیش با جمعی از برادرانم در حوزه هنری بحثی در نسبت حوزه و مناسبت‌ها داشتیم.

چند نفری در جمع‌مان از مواجهه هنری حوزه با مناسبت‌های ملّی و دینی و به تبعِ آن، ابتلاء هنر انقلاب به آفت سفارش زدگی، روزمرگی، تبلیغاتی شدن و زیستِ فرهنگسرایی نگران بودند.

در مقابل هم بر فرصتِ مناسبت‌های آیینی و انقلابی در کشف و رشد مخاطبین نو، در خرق عادت‌های فرمی و محتوایی و تبیین بعضی از معارف اساسی انقلاب تاکید شد.

در این میان از ضرورت تقویم برای حوزه هنری سخن گفته شد. از هویت تاریخی هنر انقلاب که بخشی از آثار ماندگار آن در مناسبت‌های انقلابی، و یا در مواجهه هنری با مسائل انقلاب خلق شده است.

وی در پایان مطلب با مخاطب قراردادن همراهانش در فضای مجازی نوشت: نظر شما چیست؟

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد این ابتکار حوزه هنری در تدوین و تهیه تقویم بتواند مناسبت‌های انقلابی، و یا آثار ماندگاری که در مواجهه هنری با مسائل انقلاب خلق شده را ثبت و بیشتر بازگو کند؛ آن هم برای نسلی که ممکن است از این رویداد‌ها فاصله بسیار داشته باشند.
منبع: فارس
ارسال نظرات