۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۸۲۱۰۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی در گرو کار تشکیلاتی و منسجم است

اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی در گرو کار تشکیلاتی و منسجم است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: تا وقتی به‌صورت مجموعه‌ای و تشکیلاتی کار نکرده و به همدیگر کمک نکنیم نمی‌توانیم در موضوعات مختلف به هدف مطلوب برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار اعضای تشکل مردمی دختران نور، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، بر الگوبرداری بانوان از این بانوی برگزیده تأکید کرد.

وی با بیان اینکه همه ما مخاطب آیات قرآن و سخنان اهل‌بیت (ع) هستیم، افزود: مخاطب رسول گرامی اسلام در حدیث «کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» و تأکید بر اینکه هر کدام از شما مسؤول هستید و درباره افرادی که به سخن شما گوش می‌دهند بازخواست می‌شوید، همه انسان‌ها هستند؛ ازاین‌رو هر کدام از ما در هر جایگاهی که هستیم رسالتی بر عهده داریم و باید رسالت خود را به‌درستی ایفا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به رسالت نهادها و تشکل‌های فرهنگی و مذهبی برای بهبود وضعیت و رفع نواقص موجود درزمینهٔ اجتماعی و فرهنگی، تصریح کرد: مجموعه دختران نور می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرین بوده و پیشتازی کند؛ زیرا انجام و اجرای کار به‌صورت شبکه‌ای و مجموعه‌ای بهتر جواب می‌دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: تا به‌صورت مجموعه‌ای و تشکلی کار نکرده و به همدیگر کمک نکنیم نمی‌توانیم در موضوعات مختلف به هدف مطلوب برسیم.

وی در ادامه خطاب به اعضای تشکل مردمی دختران نور، بر نقش‌آفرینی این تشکل در راستای شور و شعوربخشی در انتخابات و زمینه‌سازی برای تحقق مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح تأکید و اظهار کرد: انتظار می‌رود در حوزه مباحث اجتماعی برای رأی اولی‌ها برنامه ویژه داشته باشید و اقدامات خود را در کل استان گسترده کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: همچنین در این راستا لازم است از فضای مجازی نیز به نحو احسن استفاده کرده و مطالب و موارد مورد نیاز را هم رسانی و تبلیغ کنید.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: امید می‌رود بتوانید در کل استان درزمینهٔ انتخابات به‌صورت شبکه‌ای و تشکلی فعالیت کنید و در حد توان خود بخشی از رأی اولی‌ها را به عرصه انتخابات و پای صندوق‌های رأی آورید.

وی همچنین بر ارتقای توان مدیریتی و اجتماعی بانوان تأکید کرد و گفت: باید بانوان توانمندی مدیریتی و اجرایی خود را تقویت کنند تا بتوانند در حکومت اسلامی نقش‌آفرینی کرده و رسالت خود را به‌درستی ایفا کنند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات