۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۹۰۷۳۰

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، علما و سران نظام درپی رحلت علامه حسن زاده

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، علما و سران نظام درپی رحلت علامه حسن زاده
رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، علما، سران نظام، علما و شخصیت‌های کشوری با صدور پیام‌های جداگانه ای ارتحال علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، سران نظام، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، علما و شخصیت های نظام با صدور پیام های جداگانه ای ارتحال علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، سران نظام و شخصیت‌ها در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی رحلت علامه حسن زاده آملی

حضرت آیت الله خامنه ای با صدور پیامی رحلت علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف خبر درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی، آیةالله آقای حسن‌زاده‌ی آملی رحمةالله‌علیه را دریافت کردم. این روحانی دانشمند و ذوفنون از جمله‌ی چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را می‌نوازد و توأماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهره‌مند می‌سازد. نوشته‌ها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود ان‌شاءالله.

اینجانب به همه‌ی دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه به مردم مؤمن و انقلابی آمل و جوانان مشتاقی که مجذوب مواضع انقلابی و خلقیات والای انسانی آن مرحوم بودند تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۴ مهر ۱۴۰۰

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، علما و سران نظام درپی رحلت علامه حسن زاده

آیت الله مکارم شیرازی در پیامی:

علامه حسن زاده آملی آثار فراوانی در علوم مختلف از خود به یادگار گذاشت
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور پیام تسلیتی در پی رحلت علامه حسن زاده آملی تصریح کرد: این عالم ربانی در طول عمر خویش آثار فراوانی در علوم مختلف از خود به یادگار گذاشت.

متن این پیام بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت عالم ربانی آیت الله حسن زاده آملی (رحمة الله علیه) موجب تأثر گردید. این عالم ربانی در طول عمر خویش آثار فراوانی در علوم مختلف از خود به یادگار گذاشت و شاگردان فراوانی را پرورش داد.

این ضایعۀ مولمه را به حوزه علمیه، همه علاقمندان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، صبر و اجر فراوان برای همۀ بازماندگان خواهانم.

قم ـ ناصر مکارم شیرازی

5 مهر 1400

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، سران نظام و شخصیت‌ها در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی

آیت الله نوری همدانی:

علامه حسن زاده آملی از فرهنگ انقلابی در سطح بسیار بالا برخوردار بود

حضرت آیت الله نوری همدانی در پی رحلت حکیم متأله و عالم فرزانه علامه حسن زاده آملی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:        

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

رحلت حکیم متأله و عالم فرزانه حضرت آیت الله العظمی علامه حسن زاده آملی (رضوان الله تعالی علیه) موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.

جامع بودن در علوم عقلی و نقلی، تربیت و پرورش شاگردان برجسته، و برخوردداری از فرهنگ انقلابی در سطح بسیار بالا از ویژگی های ممتاز ایشان بود که تألیفات متعددی در حوزه‌های مختلف علوم در جهت ترویج و تبین معارف اسلامی و نشر تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) از خود به یادگار گذاشتند که حقاً در جامعیت و ذوفنون بودن کم نظیر بودند.

فقدان آن عالم وارسته علم و عمل و تقوا را به حوزه‌های علمیه، جامعه علمی، شاگردان و علاقمندان و فرزندان معظم له و خاندان مکرّم ایشان تسلیت عرض نموده از خداوند قادر متعال غفران و رحمت واسعه الهی را برای آن مرحوم مسئلت می‌نمایم.

حسین نوری همدانی

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، علما و سران نظام درپی رحلت علامه حسن زاده

آیت‌الله‌ سبحانی:

علامه حسن‌زاده آملی در صفای نفس و سلوک کم نظیر بود
حضرت آیت الله سبحانی با صدور پیامی درپی ارتحال علامه حسن‌زاده آملی تصریح کرد: ایشان در صفای نفس و سلوک کم نظیر بود.

إنا لله و إنا الیه راجعون

درگذشت عالم بزرگوار حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی (قدس سره) مایه تأسف و تأثر شد، فقید سعید سالیان متمادی در حوزه علمیه قم به تالیف و تدریس پرداخته و آثار ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشته است.

ایشان از شخصیت‌های علمی حوزه بود که علاوه بر فقه، اصول و فلسفه در علوم دیگر تبحّر کافی داشت و در صفای نفس و سلوک کم نظیر بود، درگذشت این عالم خسارت عظیم و جبران ناپذیری بر حوزه علمیه و جامعه علمی است.

اینجانب مراتب تسلیت خود را به علمای اعلام و حوزه‌های علمیه و بازماندگان آن مرحوم و مردم عزیز مازندران، عرضه می‌دارم و از خداوند متعال برای فقید سعید علو درجه و بازماندگان صبر جمیل خواهانم.

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، سران نظام و شخصیت‌ها در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی

آیت الله علوی گرگانی:

تبحر در علوم مختلف در کنار تهذیب نفس از خصوصیات علامه حسن زاده بود

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با صدور پیامی، ارتحال حضرت آیت الله حسن زاده آملی تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إذا مات المؤمن الفقیه ثلم فی الإسلام ثلمه لایسدّها الشیء

ارتحال عالم پارسا و ذوالفنون حضرت آیت الله حسن زاده آملی رحمة الله علیه که عمر خویش را در راه تألیف و تبیین معارف الهی صرف نمودند موجب تأثر گردید.

تبحر در علوم مختلف فقه، اصول، فلسفه، عرفان، ریاضی، نجوم، ادبیات و تربیت شاگردان فرهیخته در کنار تهذیب نفس از خصوصیات این عالم وارسته می باشد.

اینجانب این ضایعه مولمه را در درجه اول به محضر امام زمان علیه السلام همچنین به مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، ارادتمندان و شاگردان ایشان و مردم شریف آمل و بیت مکرم آن عالم با تقوا تسلیت گفته، علو درجات را برای ایشان از خداوند مسئلت مینمایم.

سید محمد علی علوی گرگانی

١٩.صفر المظفر. ١۴۴٣

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، سران نظام و شخصیت‌ها در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی

آیت الله جوادی آملی در پیامی:

علامه حسن زاده آملی جامع عقل نظر و عقل عمل بود

حضرت آیت الله جوادی آملی در پیامی، ارتحال غمبار عالم ربانی، حکیم متعالیه، جامع عقل نظر و عقل عمل، علامه حسن زاده آملی را به حوزه های علمیه، عموم دوستداران و بیت آن عارف کم نظیر تسلیت گفت.

متن کامل پیام تسلیت حضرت آیت الله جوادی آملی بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال غمبار و اسفبار عالم ربانی، حکیم متاله، جامع علوم معقول و منقول، صاحب مآثر سنگین و آثار گرانقدر، حضرت آیت الله حسن زاده آملی را به محضر مبارک حضرت بقیة الله «ارواح من سواه فداه» و جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه و همه شاگردان و دست پروردگان آن حکیم راحل و عموم مردم بزرگ و بزرگوار آمل و بیت شریف ایشان تسلیت عرض می کنم.

حکیم و عارف کم نظیر حضرت آیت الله حسن زاده آملی جامع عقل نظر و عقل عمل بود؛ هم در مسائل علمی از چهار راه استفاده کرد، هم در مسائل عملی از چهار راه بهره برد؛ راه‌هایی که انسان می‌تواند از آن راه‌ها به فیض علمی برسد چهارتاست و راه‌های عملی که می‌تواند از آن راه‌های عملی به فوز الهی بار یابد چهارتاست.

خدای سبحان از دو راه به بنده اش فیض علمی و فوز عملی می‌رساند: یکی به وسیله رهبران الهی، یکی بلاواسطه؛ هم به واسطه رهبران الهی کتاب و حکمت را تعلیم می‌کند و هم بر اساس ﴿هُوَ مَعَکُمْ أَیْنَ ما کُنْتُمْ﴾، ﴿نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَریدِ﴾ و مانند آن، بلاواسطه فیض علمی را القاء می‌کند؛ اگر کسی بخواهد با خدا راز و نیاز کند و ارتباطی برقرار کند، آن نیز دو را ه دارد: یا با توسل به انبیا و اولیا و رهبران الهی است یا بلاواسطه است؛ انسان می‌تواند بدون واسطه بگوید یا الله، با واسطه هم می‌تواند بگوید یا الله. اگر کسی خواست با خدا رابطه برقرار کند چه فیض علمی و چه فوز عملی، دو راه دارد یکی مع الواسطه، یکی بی واسطه و اگر کسی خواست فیضی از خدا و فوزی از خدا، علماً و عملاً به او برسد، آن هم دو راه دارد، گاهی بلا واسطه فیض الهی می‌رسد گاهی مع الواسطه. این بلاواسطه، در علوم عقلی اثباتش آسان نیست، ولی در عرفان کاملا محقق است و حکیم و عارف گرانسنگی مثل آیت الله حسن زاده آملی، هم راه عقل را هم راه شهود را به خوبی پیمود و توانست از این چهار راه، هم حرف خودش را به خدا برساند، هم فیض و فوز خدا را دریافت کند.

زندگی سراسر فخر این حکیم الهی در آن اربعین گیری‌های او، در آن روزه‌های متصل و مرتبط ماه رجب و شعبان و رمضان او، در آن سحرخیزی‌های ممتد او، در آن ناله‌ها و گریه‌های او که گفت: «تا جان به لب نرسید جام به لب نرسید» گذشت. از این کار‌ها زیاد داشت، از این ناله‌ها زیاد داشت، از این گریه‌ها زیاد داشت، از این شب زنده داری‌ها زیاد داشت، از این تعلیم و تربیت‌های خالصانه زیاد داشت؛ شاگردانی تربیت کرد که هم اکنون به فیض الهی از اساتید سرآمد حوزه‌ها هستند و موفق اند و کتاب‌های گراسنگی چه کتاب‌های درسی، چه کتاب‌های مرجعی، یا تالیف کرد یا تصنیف کرد یا تحقیق کرد و آثار گذشتگان را احیا کرد. هم در عرفان، هم در فلسفه، هم در نجوم، هم در ریاضیات، هم در تفسیر، هم در حدیث، انسان جامعی شد که توانست انسان‌هایی تربیت کند، توانست آثاری به یادگار بگذارد، شاگردانی تربیت کند و دوستانی را بپروراند که از محضر او فیض و از مکتب او فوز، از بنان او فیض و از بیان او فوز دریافت کنند، لذا ارتحال آن بزرگوار بسیار غمبار است.

امیدوارم ذات اقدس الهی به عنوان عطیه‌ای الهی، این سانحه و این سوگ سنگین را بر همگان آسان کند که بتوانند تحمل کنند و این بار سنگین را بکشند، روح پرفتوح آن حکیم الهی، آن منجم، آن ریاضیدان، آن عارف، آن فقیه، آن مفسر و آن محدث را با انبیای الهی محشور کند و صبر جمیل به عموم بازماندگان، شاگردان، کسانی که از کتاب‌های او فیضی بردند و می‌برند و از محضر و مکتبشان استفاده کرده اند، خصوصا مردم بزرگ و بزرگوار آمل که متاسفانه وضع حالم مساعد نیست که در مراسم تشییع و در مراسم بزرگداشت این حکیم در کنار آن‌ها شرکت کنم، عنایت فرماید. به طایفه محترم ایشان به دوستان ایشان به شاگردان ایشان و به بیت شریف ایشان تسلیت عرض می‌کنم، علوّ منزلت آن حکیم راحل را از خدا مسئلت می‌کنم و صبر جمیل و اجر جزیل عموم بازماندگان را از ذات اقدس الهی مسئلت می‌کنم؛ امیدواریم خدای سبحان حشرشان را با انبیا و اولیا قرار بدهد و دل‌های داغدیده‌ها را تسلی بخشد.

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، سران نظام و شخصیت‌ها در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی

با صدور پیامی؛

آیت الله مظاهری درگذشت علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت

حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان با صدور پیامی درگذشت علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

متن پیام آیت الله مظاهری بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ»

ضایعۀ رحلت حکیم متألّه و عالم جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ حسن حسن‌زاده آملی«قدّس‌سرّه» موجب تأسّف و تأثّر گردید.

این شخصیّت پارسا و فرزانه، یکی از مفاخر دوران و از جمله اساتید عالیقدر حوزۀ علمیّه قم بودند که سالیان متمادی، جمع کثیری از فضلاء و روحانیّون از محضر علمی و معرفتی و فلسفی و عرفانیِ ایشان بهره‌های فراوان گرفته و از این جهت نقش برجستۀ این حکیم وارسته و متخلّق در عرصۀ تعلیم و تربیت و اخلاق و ادب، فراموش‌ناشدنی است. چنانکه تألیفات و تصنیفات پرشمار این عالم ذوفنون نیز از جمله آثار ماندگار در حوزه‌های علمیّه است.

خداوند تعالی روح مطهّر این عالم ربّانی را در جوار رحمت واسعۀ خود، با اولیاء طاهرین و سید و سالار شهیدان«علیهم الصلوة و السّلام» محشور فرماید.

به خاندان مکرّم و فرزندان محترم ایشان و همۀ شاگردان و ارادتمندان این عالم عامل تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند سبحان علوّ درجات ایشان و صبر و اجر بازماندگان گرامی را مسألت می‌کنم./1304/

حسین المظاهری

 4 / مهرماه / 1400

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، سران نظام و شخصیت‌ها در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی

جامعه مدرسین حوزه علمیه در پیامی؛

علامه حسن زاده آملی مدرسی برجسته در حوزه علوم منقول و معقول بود

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ارتحال علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه راجعون)

ارتحال فقیه عالیقدر و حکیم فرزانه، حضرت آیت الله حاج شیخ حسن حسن زاده آملی(طاب ثراه) موجب تألم و تأثر گردید.

ایشان مدرسی برجسته در حوزة علوم منقول و معقول بودند و تألیفات متنوع و ارزشمندی به یادگار گذاشتند.

این دانشمند فاضل با سلوك معنوي و اخلاقي و مجاهده علمی، خود را به مكارم اخلاق و صلابت و اتقان علمی آراسته ساخت و شاگردان بسیاری را از بینش و دانش خود مستفیض و بهره مند گرداند.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم رحلت این عالم ربانی و فقیه پرهیزگار را به محضر حضرت بقية‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبري«مدظله العالي»، مراجع عظام تقليد «دامت‌بركاتهم»، حوزه‌هاي علميه و همچنین به بیت مکرم، شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و برای روح مطهر آن بزرگوار علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید هاشم حسینی بوشهری؛ رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، سران نظام و شخصیت‌ها در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی

آیت الله جنتی:

آثار علامه حسن زاده چراغ راه رهروان علم و دانش و سالکان و عارفان الی الله است

رییس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی درگذشت علامه حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت و آثار ایشان را چراغ راه رهروان علم و دانش و سالکان و عارفان الی الله دانست.

آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان با صدور پیامی، درگذشت فقیه عالی مقام و عارف بالله حضرت علامه حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

«إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

درگذشت فقیه عالی‌مقام، عارف بالله و یار صدیق رهبری، حضرت علامه حسن‌زاده آملی را به محضر امام زمان (عج)، نائب بر حق ایشان و مردم عزیز ایران اسلامی، تسلیت می‌گویم.

این عارف ربانی در طول عمر با برکت خود، همواره در راستای حق و حقیقت و اعتلای اسلام ناب محمدی (ص) گام برداشته‌اند. تالیفات گرانسنگ ایشان در حوزه‌های مختلف علمی، نشانگر وزانت بالای علمی این دانشمند برجسته جهان اسلام بوده که این آثار، چراغ راه رهروان علم و دانش و همچنین سالکان و عارفان الی الله خواهد بود.

آیت‌الله حسن زاده آملی، عالمی ذوفنون و وزنه‌ای در ساحت علم، تقوا و عرفان ناب اسلامی به شمار می‌رفتند و رحلت ایشان حقیقتاً ثلمه به اسلام و جامعه علمی است. (إذا مات العالم ثُلم فی الإسلام ثَلمة لا یسدّها شیء إلى یوم القیامة)

اینجانب ضمن عرض تسلیت مجدد رحلت این عالم وارسته، برای ایشان از درگاه ایزد منان علو درجات مسئلت نموده و برای خاندان معظم و خیل عظیم دوستداران ایشان، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کنم.

احمد جنتی

دبیر شورای نگهبان

رییس مجلس خبرگان رهبری

۴ مهر ۱۴۰۰»

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، سران نظام و شخصیت‌ها در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی

رییس جمهور رحلت علامه حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت

رئیس جمهور  در پیامی با تسلیت رحلت عالم فرزانه و عارف پارسا علامه حسن‌زاده آملی، اظهار داشت: این اندیشمند متبحر و جامع نگر، حیات طیبه خود را وقف تألیف و تبیین آثار گوناگون اعتقادی، فلسفی، عرفانی، ریاضی، نجوم، ادبیات فارسی و عربی نمود و کارنامه درخشان و پر باری از خود به یادگار گذاشت.

متن پیام آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثلُمَ فی ألإسلام ثُلمة لا یَسُدّها شَیء

 رحلت عالم فرزانه و عارف پارسا، علامه حسن‌زاده آملی طاب ثراه، موجب اندوه و تاثر خاطر گردید.

این اندیشمند متبحر و جامع نگر، حیات طیبه خود را وقف تألیف و تبیین آثار گوناگون اعتقادی، فلسفی، عرفانی، ریاضی، نجوم، ادبیات فارسی و عربی نمود و کارنامه درخشان و پر باری از خود به یادگار گذاشت.

مقام والای علمی، پرورش شاگردان برجسته در کنار تقوا، اخلاص، اخلاق و تهذیب نفس، سلوک عرفانی و تعهد انقلابی و اجتماعی، از ویژگی های متمایز و ماندگار این چهره فرهیخته بود که باقیات صالحات ارزشمندی برای ایشان است.

اینجانب این ضایعه را محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، علمای اعلام، حوزه های علمیه، شاگردان و علاقمندان به ویژه بیت شریف آن عالم مجاهد تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) را مسالت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، سران نظام و شخصیت‌ها در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی

پیام تسلیت رییس قوه قضاییه به مناسبت رحلت علامه حسن‌زاده آملی

رییس قوه قضاییه با صدور پیامی رحلت علامه ذوالفنون و عالم وارسته، آیت‌الله العظمی حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با صدور پیامی درگذشت علامه ذوالفنون و عالم وارسته، آیت‌الله حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت.

متن پیام رییس دستگاه قضا به شرح ذیل است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ

عروج ملکوتی عبد صالح خدا، عالم عامل و عارف واصل و علامه ذوالفنون، حضرت آیت‌الله العظمی حسن‌زاده آملی موجب تأسف و تأثر عمیق همه دوستداران علم و فضل شد.

آن شخصیت برجسته در طول عمر شریف خویش علاوه بر پاسداری‌ و ترویج معارف حقه شیعه و مکتب اهل بیت (ع)، تدریس و نگارش آثار ماندگار در زمینه فلسفه، عرفان، هیات، ریاضی، نجوم و ادبیات فارسی و عربی و تفسیر و حاشیه‌نگاری بر مهم‌ترین کتب بزرگان فقه، عرفان و فلسفه، شاگردان بسیاری را نیز در این حوزه‌ها پرورش داد و همواره از پیشگامان دفاع از مبانی نظام اسلامی و همراه امام(ره) و رهبری معظم انقلاب بودند؛ عاشَ سعیداً و ماتَ سَعیداً

اینجانب، ضمن تسلیت و تعزیت فقدان آن عالم ربانی و متفکر ارجمند به مقام معظم رهبری و بیت شریف آن فقید سعید و همچنین دوستان و شاگردان ایشان در حوزه‌های علمیه و آحاد ملت به ویژه مردم شریف آمل، برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

غلامحسین محسنی اژه‌ای

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، سران نظام و شخصیت‌ها در پی ارتحال علامه حسن زاده آملیتسلیت قالیباف برای درگذشت علامه حسن‌زاده آملی

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت عالم ربانی آیت الله علامه حاج حسن حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:

« بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم

یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً

درگذشت عالم ربانی مصباح الهدایة نجم الدین علامۀ ذوالفنون یگانۀ آسمان حکمت و غریق دریای حقیقت، آیت‌الله علامه حاج حسن حسن‌زادۀ آملی، موجب تاسف و تاثر عمیق شد.

علامه حسن‌زاده یکی از سرمایه‌های بی‌نظیر حوزه‌های علمیه و جامع علوم و معارف بود که گنجینۀ حکمت بزرگانی همچون علامه طباطبایی (اعلی الله مقامه) در سینۀ ایشان جا داشت؛ ایشان که در سلوک الی الله و وقوف بر اسرار عالم هستی مقامی بی‌بدیل یافته بود، عمر پربرکت خویش را صرف تعظیم امر خالق و شفقت با خلق نمود و با بذل علم و دانش بی‌پایاب خویش، جان‌های آگاه و جویای حقیقت را از دریای معارف الهی سیراب کرد. فقدان آن آفتاب تابان عرفان و فلسفه و پیشوای اهل زهد و ورع برای جامعۀ علمی به خصوص حوزه‌های علمیۀ جهان اسلام به معنای واقعی کلمه جبران‌ناشدنی و خسارت‌بار است.

اینجانب این ضایعۀ مؤلمه را خدمت ولی‌الله الاعظم قطب عالم امکان حضرت صاحب‌الزمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته)، مراجع معزّز و گرانقدر، علما و طلاب حوزه‌های علمیه و شاگردان و دوستداران ایشان، ملت مؤمن ایران اسلامی و بیت معظّم و مکرّم آن علّامۀ ذوالفنون تسلیت می‌گویم و از خداوند منان برای ایشان علوّ درجات و حشر با اولیاء الله را مسئلت می‌کنم.

محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی»

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، سران نظام و شخصیت‌ها در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی

آیت‌الله سعیدی:

آیندگان عیار علمیت آیت‌الله حسن‌زاده آملی را درک خواهند کرد

آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَي يَوْمِ الْقِيامه

عروج روح بلند و ملکوتی عارف واصل و علامه ذوالفنون حضرت آیت الله حسن زاده آملی رحمه الله که شخصیتی رشدیافته در مکتب اسلام بودند، رخنه ای جبران ناپذیر به شمار می رود و موجب اندوه و تالم فراوان است.

ایشان از جمله شخصیت‌های بزرگ تاریخ هستند که عیار علمیت ایشان را آیندگان درک خواهند کرد. تبلور بصیرت آن عالم وارسته در آن جمله معروفشان به یادگار مانده که فرمودند: گوشتان به دهان رهبر باشد که گوش ایشان به فرمان خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله است.

این جانب از جوار مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها درگذشت آن علامه کم نظیر در تاریخ را به محضر حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری مدظله العالی، حوزه های علمیه و همه علما و بزرگان جهان اسلام و مردم انقلابی آمل تسلیت عرض نموده و برای شاگردان و بازماندگانشان از درگاه ایزدمنان صبر و اجر وافر طلب مینمایم.

سید محمد سعیدی؛ تولیت آستان مقدس قم

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، علما و سران نظام درپی رحلت علامه حسن زاده

پیام تسلیت شاگرد برای استاد

آیت الله رمضانی در پی رحلت علامه حسن زاده آملی پیام تسلیتی صادر کرد و این مصیبت را به حوزه های علمیه و اهل معرفت و عرفان و سلوک تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

انالله وانا الیه راجعون

با کمال تاسف و تالم خبر ارتحال ملکوتی حضرت استاد آیت الله علامه حسن زاده آملی را دریافت کردم.

اینجانب گرچه خود مصیبت زده و صاحب عزاست ولی در عین حال حقیر این مصیبت عظمی را به حضور حضرت حجه ابن الحسن العسگری عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری و سایر مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و قاطبه اهل معرفت و عرفان و سیر سلوک الی الله و خاندان مکرم ایشان تسلیت گفته و از درگاه حضرت احدیت برای آن عزیز سفر کرده قرب و جوار حضرت حق و رحمت و غفران الهی را درخواست نموده و برای همه عزیزان و ارادتمندان و عاشقان آن انسان به کمال رسیده و واصل، صبر و اجر را مسالت دارم و امیدوارم به اقتضای آیه کریمه "ما ننسخ من آیه او ننسها نات بخیر منها او مثلها" جای خالی این انسان کامل مکمل که به این سادگی و سهولت پر شدنی نیست، پر شده و چراغ راه هدایت و دستگیری همچنان پر فروغ باقی بماند و بدین صورت اهل دل و دلدادگی به دلدار حقیقی و محبوب ازل و ابد واصل گردند.

حسن رمضانی خراسانی
سوم مهرماه ۱۴۰۰

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، علما و سران نظام درپی رحلت علامه حسن زاده

آیت الله فاضل لنکرانی:

در همه حالات خشیت از خداوند در وجود علامه حسن زاده آملی مشهود بود

آیت الله فاضل لنکرانی با صدور پیام تسلیتی در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی تصریح کرد: در همه حالات خشیت از خداوند متعال در حد بسیار بالایی در وجود عالمانه او مشهود بود.

متن این پیام بدین شرح است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَنِ ٱلرَّحِيمِ

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

ارتحال استاد عالیمقام حکیم الهی و فیلسوف ربانی حضرت ایت الله آقای حسن زاده آملی رضوان الله تعالی علیه

موجب تاثر و تاسف همگان خصوصاً رهپویان علم و معرفت وحکمت گردید.

این شخصیت بزرگوار به شاگردان و اصحاب بحث خویش قرآن و عترت را با دید بسیار جامع علمی و برهانی و معرفتی و عرفانی آموخت، در همه حالات خشیت از خداوند متعال در حد بسیار بالائی در وجود عالمانه او مشهود بود.

إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ را با تلاش و جدیت فراوان در فرا گیری همه یا کثیری از علوم در وجود خود محقق ساخت،سفارش اکید او به حوزه های علمیه نسبت به توجه عمیق به قرآن و تفسیر آن و به عترت و فهمیدن متون حدیثی نظیر اصول کافی تلاش و جدیت در احیاء تدریس متون فلسفی از و یژگیهای بارز ایشان بود..

فقدان این عالم برجسته خسارتی بس سنگین بر علم و دانش و اصحاب فکر و معرفت و همه مراکز علمی و دینی است.

این مصیبت را به ساحت مقدس ولی الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف و رهبری معظم و مراجع بزرگوار و همه روحانیت و شاگردان خصوصاً بیت شریف ایشان تسلیت عرض می نمایم .

خداوند روح بلند ایشان را مصاحب و همراه ارواح انبیاء و صلحا و ائمه معصومین علیهم السلام قرار دهد.

محمد جواد فاضل لنکرانی

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، سران نظام و شخصیت‌ها در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی

پیام تسلیت  آیت الله فقیهی در پی درگذشت حضرت آیت الله حسن زاده آملی

آیت الله محسن فقیهی در پی درگذشت حضرت آیت الله حسن زاده آملی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

العلماء باقون مابقی الدهر، اعیانهم مفقودة و امثالهم فی القلوب موجودة

رحلت عالم جلیل القدر و علامه ذوفنون، آیت الحق حضرت آیت‏‌الله حاج حسن حسن‌زاده آملی طاب ثراه موجب تأثر و تألم فراوان گردید.

آن عالم مهذب و بقیت السلف، سالکی واصل در طریق معنویت، دانشمندی وارسته در علوم حوزوی و دانشمندی جامع در ریاضیات و نجوم و ادبیات بودند.

بیشک آثار بجای مانده از ایشان که عمر پربرکت خود را وقف ترویج و تبیین فرهنگ و معارف اسلامی، تربیت شاگردان و انجام فعالیت‌های متنوع علمی و فرهنگی کرد، مطمح نظر اندیشمندان حوزوی و غیر حوزوی و همه رهجویان چشمه زلال عرفان اسلامی خواهد بود.

اینجانب این فقدان مولمه را به  محضر قدسی حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های مقدسه علمیه، شاگردان و علاقه‌ مندان همچنین بیت مکرّم آن فقید سعید و بویژه مردم خطه عالم پرور مازندران تسلیت می‌گویم و در ایام اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام حشر با ائمه هدی و رحمت و غفران الهی برای ایشان مسالت میکنم.

محسن فقیهی

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، سران نظام و شخصیت‌ها در پی ارتحال علامه حسن زاده آملیپیام تسلیت آیت الله رشاد بمناسبت ارتحال آیت‌الله حسن‌زاده

در پی درگذشت علامه حسن حسن زاده آملی آیت الله علی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پیامی فقدان این اندیشمند نادر را تسلیت گفت.

متن این پیام را در ادامه می خوانید:

باسمه تعالی

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الإِسْلامِ ثُلْمَةٌ لايَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَه

خبر ارتحال عارف سالک، فیلسوف فرزانه، نادره‌ی دوران، بقیة السلف، میراثدار معارف اهل بیت نبوت (س)، علامه‌ی ذوفنون، آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی (قدّس الله نفسه الزکیّه)، مایه‌ی تالّم و تأسف عمیق گردید؛ این عالم ربانی تربیت یافته‌ی محضر اساطین معرفت و معنا در عصر حاضر بود و درک ساحت معرفتی حضرات امام خمینی، علامه‌ الاهی قمشه‌ای، علامه‌ ابوالحسن شعرانی طهرانی، علامه‌ محمدحسین طباطبائي (قدس الله اسرارهم) از او شخصیت بی‌بدیلی ساخته بود. او جامع معقول و منقول، و صاحب علوم درسی  و نفسی، و مجمع مراتب عالی سلوکی بود.

آن عالم عظیم‌الشان از سرمایه‌های معرفتی کشور و از پشتوانه‌های معنوی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بشمار می‌رفت، و فقدانش الحق مصداق بارز ثُلمه بر پیکره‌ی اسلام، کشور و نظام اسلامی قلمداد می‌شود. با فقدان قله‌های علمی معنوی از جمله این فقید فلاح‌نمون در سنوات اخیر، حوزه‌های علمیه‌ و جامعه‌ی دینی‌ بیش از پیش، دچار فقر و فتور معرفتی و معنوی گشته و می‌گردد.

اینجانب این ضایعه‌ی مولمه را، به محضر مبارک حضرت بقیّت الله (ارواحنا له الفداء)، رهبر فرهمند انقلاب اسلامی و سایر مراجع تقلید، نیز حوزه‌های علمیه‌ی (صانها الله عن الحدثان) و بیت مکرم آن راحل رستگار، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت در جوار الهي، و برای متربیان و مریدان، وابستگان و دلبستگان، خاصه قرزندان آن عارف عظیم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم. تغمده الله بواسع رحمته و أسکنه فسیح جناته

اقلّ الطلبه

علی‌اکبر رشـاد

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، سران نظام و شخصیت‌ها در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی

پیام تسلیت رییس مجمع تشخیص مصلحت در پی درگذشت علامه حسن زاده

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی رحلت علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

وی در پیام خود با تمجید فراوان از علامه حسن زاده تأکید کرد: ایشان از زمره آن اولیا الهی بودند که بهجت اتصال به مبدا نور، دنیا را در مقابل دیدگانشان کوچک کرده بود. راز پرداختن به معرفت شهودی نفس و آشنا ساختن تشنگان معارف الهی با این حقیقت عظیم نیز همین بوده است.

متن این پیام تسلیت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملایکه الاتخافوا و لا تحزنوا

ارتحال حضرت علامه، آیت الله آقای حسن‌زاده آملی رضوان الله تعالی علیه، موجب تاسف و تاثر عمیق اینجانب گردید.

علامه فقید مرحوم آیت الله حسن‌زاده آملی، عارف و فیلسوف برجسته و کم نظیر عصر ما و از سرمایه ها و افتخارات گرانبهای جهان اسلام بودند که عمر باسعادت و پر برکت خویش را در خدمت به اسلام ناب و انقلاب و حوزه‌های علمیه و ترویج فرهنگ اسلام و معارف اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیهم اجمعین صرف نمودند و پس از عمری مجاهدت و برجای گذاردن آثار متنوع گرانبها و ماندگار علمی و توحیدی و تربیت شاگردان بسیار، به لقاءالله پیوستند.
ایشان از زمره آن اولیا الهی بودند که بهجت اتصال به مبدا نور ، دنیا را در مقابل دیدگانشان کوچک کرده بود. راز پرداختن به معرفت شهودی نفس و آشنا ساختن تشنگان معارف الهی با این حقیقت عظیم نیز همین بوده است.

اهل الله با گفتن ربنا الله با تمام وجود، و استقامت در این راه، محل نزول ملایکه و بشارت های آنان می گردند: طوبی لهم ثم طوبی لهم.

اینجانب این ضایعه مولمه را به محضرحضرت ولی‌عصر ارواحنا له‌الفداء، مقام معظم رهبری مدظله العالی، مراجع عظام، حوزه های علمیه، جهان اسلام، ملت شریف ایران خصوصاً مردم شهیدپرور خطه مازندران و دارالمومنین شهرستان آمل، ارادتمندان، شاگردان و بستگان خصوصاً بیت مکرم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

صادق آملی لاریجانی؛ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، سران نظام و شخصیت‌ها در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی:

گنجینه تالیفات آیت الله حسن زاده آملی میراث گرانبهایی برای جهان اسلام است

در پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید شد؛ گنجینه تالیفات آیت الله حسن زاده آملی میراث گرانبهایی برای جهان اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در پی عروج ملکوتی آیت الله حسن زاده آملی در پیام تسلیتی گفت: گنجینه آثار و تالیفات ژرف آیت الله حسن زاده آملی میراث گرانبهایی برای دانشجویان جهان اسلام است.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ

 ارتحال علامه جلیل القدر، فقیه صمدانی، عارف مسلم آیت الله حسن حسن زاده آملی در ایام پر غصه و اندوه اربعین سید و سالار شهیدان حسین بن علی علیه السلام موجب تأثر و تألم خاطر گردید.

آن عبد صالح خدا و عالم پرهیزگار و پارسا در طول حیات طیبه و نورانی خود با عشق وافر به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام همواره جامه علم و فقاهت در عرصه‌های گوناگون بر تن داشت گنجینه آثار و تالیفات ژرف و کم نظیر و نیز تربیت شاگردان مبرز و پرشمار ایشان، میراث ارجمند و گرانبهایی برای طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان دانشگاه‌های جهان اسلام است که می تواند قرن ها زنده و جاری بوده و  تشنگان حقیقت و معرفت را سیراب سازد.

 این ضایعه مولمه را به پیشگاه قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) و نایب بر حقش مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، بیت شریف معظم له، شاگردان و عموم علاقه‌مندان و ارادتمندان آن حکیم وارسته  تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه حضرت باری تعالی برای آن فقیه فقید رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان و آحاد سوگواران معزز صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می کنم.

عبدالله حاجی صادقی

 نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پیام تسلیت رهبر انقلاب، مراجع تقلید، سران نظام و شخصیت‌ها در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:
علامه حسن زاده آملی جزء مفاخر علمی و روحانی جهان اسلام و تشیع بودند

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با صدور پیامی ارتحال علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

ارتحال عالم ربانی، فقیه صمدانی، حکیم متاله، علامه ذوفنون، حضرت آیت الله حسن زاده آملی، موجب تأثر و تأسف شدید جامعه اسلامی و حوزه های علمیه و مجامع دانشگاهی و علمی است.

ایشان جزو مفاخر علمی و روحانی جهان اسلام و تشیع بودند که عمر پربرکت خود را در راه تحصیل و تعلیم علم و دانش در رشته‌های مختلف آن صرف کردند و با مجاهدتی بی‌نظیر در راه تحقیق و تألیف و تعلیم علوم اسلامی و تربیت نفوس، لحظه‌ای از پا ننشستند و علاوه بر تقدیم صدها شاگرد فرزانه و دانشمند، ده‌ها تالیف قیّم و کم نظیر را از این حیات عارفانه و زاهدانه، برای جهان اسلام به جای گذاردند.

مجلس درس او و محفل انس او چه در قم مقدسه و چه در روستای زادگاهش، مأمن جان‌های شیفته و مستعدی بود که از راه‌های دور و نزدیک به سوی آن می‌شتافتند و از برکت انفاس قدسی و اخلاق والای انسانی آن عالم پارسا و خوش محضر، بهره‌های وافر می‌بردند.

جهاد علمی و پژوهشی، تلاش تألیفی، سلوک روحانی، اخلاق الهی و محفل انس و بیانات شیرین و درس آموز ایشان الگویی جاودانه برای همه کسانی است که در راه علم و معرفت و سلوک ربانی گام می‌نهند و چشم به قله‌های آن می‌دوزند.

علامه حسن زاده آملی از ابتدای نهضت امام خمینیره تا واپسین لحظات عمر شریفش همواره در تأیید و حمایت از انقلاب و نظام اسلامی و امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب گام برداشت و همگان را به تبعیت و اطاعت از امام جامعه اسلامی فراخواند.

ایشان در آستانه انقلاب اسلامی و در آغازین سال‌های آن، در خطّه عالم خیز و شهید پرور آمل پیشتاز و پرچمدار بود و خانه و منزل او در دوران اوج گیری انقلاب و پس از پیروزی، مأمن و مأوای انقلابیون و مردم آن دیار بود.

آن عالم مردمی و خدمتگزار از سال‌های قبل از پیروزی انقلاب و در ایام حضور در آمل به اقامه نماز جمعه اهتمام داشت و پس از پیروزی اتقلاب اسلامی به عنوان نماینده امام و امام جمعه آمل به اقامه این فریضه الهی و سیاسی پرداخت و با بصیرت و سعه صدر و نفس قدسی خود، به هدایت مردم و مسئولان پرداخت و نقش بی‌بدیلی را در این عرصه ایفا کرد. و از آن پس نیز ، تا پایان حیات مبارک خود بر این مسیر، ثابت قدم ماند.

اکنون و در آستانه اربعین حسینی، روح بلند آن عارف سالک توحیدی به میهمانی موالیان مکرمش شتافته و در جوار رحمت واسعه الهی سکنی گزیده است.رحمت خدا بر آن جان پاک و روح تابناک باد.

اینجانب به نمایندگی از اعضای محترم شورای سیاستگذاری و نمایندگان معزز ولی فقیه و ائمه مکرم جمعه سراسر کشور این ضایعه مؤلمه را به پیشگاه امام زمانعلیه‌السلام و رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عالیقدر تقلید و حوزه‌های مقدسه علمیه و جوامع علمی و معرفتی بخصوص خاندان مکرم ایشان و به ویژه علمای بزرگوار و مردم مؤمن و انقلابی شهرستان آمل تسلیت و تعزیت می گویم.

محمد جواد حاج علی اکبری؛ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

پیام تسلیت رییس دفتر تبلیغات اسلامی در پی ارتحال آیت الله حسن‌زاده آملی

حجت الاسلام والمسلمین واعظی به مناسبت ارتحال علامه حسن زاده پیام تسلیت داد.

متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.

با اندوه و تأسف ارتحال ملکوتی عالم متأله، علامه ذوالفنون حضرت آیت الله حسن‌زاده آملی رضوان الله تعالی علیه، را به محضر حضرت ولی عصر(اواحنا فداه)، مقام معظم رهبری و مراجع بزرگوار و حوزه‌های علمیه، و به خصوص فرزندان و شاگردان معظم له تسلیت عرض می‌کنم.

در آستانه اربعین حسینی مردی از میان ما رفت که تجسم ایمان و علم و معنویت بود.

استادی کم‌نظیر که خامه پرمغزش آثار و برکات مکتوب و منقول زیادی به یادگار گذاشت. آثاری سنجیده و عمیق که گویای تحقیق و تدقیق مفصل و مطول او بود.

انسانی که حکمت، معنویت و شکوه عبودیت را در نظر و عمل به شاگردانش می‌آموخت و در عین حال اسطوره طلب علم بود و تا پایان عمر شریفش، بر بیش‌دانایی اهتمام داشت.

از ساحت قدسی خداوند متعال علو درجات معظم له و صبر و اجر برای بازماندگان، شاگردان و اراتمندان آن عزیز سفر کرده را مسئلت می‌کنم.

احمد واعظی؛ رییس دفتر تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
بالحق که ستاره ای از آسمان معرفت خاموش شد. رحلت علامه حسن زاده آملی را به پیشگاه مقدس امام زمان تسلیت عرض می نماییم
.
0
0