۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۹۲۲۲۱
امام جمعه کهک:

واقفان نیازهای روز جامعه را ملاک قرار دهند/ کارنامه اوقاف کهک مثبت است

واقفان نیازهای روز جامعه را ملاک قرار دهند/ کارنامه اوقاف کهک مثبت است
قم ـ حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی گفت: امروزه موقوفاتی که از حضرت علی(ع) به یادگار مانده موجود است و مردم از آن بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی با اشاره به دهه وقف اظهار کرد: لازم است تلاش کنیم در توسعه این فرهنگ مهم دینی، عملکرد موفقی داشته باشیم.

امام جمعه کهک افزود: ائمه اطهار(ع) عامل به وقف بودند و امروزه موقوفاتی که از حضرت علی(ع) به یادگار مانده موجود است و مردم از آن بهره‌مند هستند.

امام جمعه کهک وقف را صدقه‌ای جاریه‌ دانست و تصریح کرد: ثواب و برکات وقف تا ابد برای انسان نوشته می‌شود و حتی پس از مرگ هم پرونده اعمال واقف نسبت به آنچه وقف کرده بسته نخواهد شد.

وی با تاکید بر هدفمندی در وقف کردن عنوان کرد: باید دید در هر منطقه و شهر و کشور، چه نیازهایی وجود دارد، اگر مسجد فراوان است ولی درمانگاه برای مردم کم است، لازم نیست زمینی برای مسجد وقف شود، بلکه نیاز روز آن منطقه، مرکز درمانی است.

حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی با اشاره به لزوم وقف در حوزه ترویج دین و مذهب گفت: در هر صورت لازم است نیازها و ضرورت‌ها را شناخت و نسبت به آن وقف کرد و چه بهتر که واقفان خیراندیش، این کار را انجام دهند.

امام جمعه کهک در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به سیاست‌های کلی سازمان اوقاف و اداره کل اوقاف استان قم اشاره و ابراز کرد: هر چه مردم را در برنامه‌هایمان پای کار بیاوریم، موفق‌تر خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اجرای امینانه نیت واقفان امر مهمی است که مسئولان اوقاف نسبت به آن اهتمام دارند.

حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی با اشاره به اقدامات اوقاف شهرستان کهک در زمینه گردشگری مذهبی با محوریت بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: امامزادگان واجب التعظیم و جلیل‌القدری در کهک مدفون هستند که کمتر به شأن و شخصیت آنها پرداخته شده ولی اخیرا کارگروهی برای این منظور شکل گرفته و تصمیم‌های خوبی هم اتخاذ شده است.

امام جمعه شهرستان کهک افزود: زمینه واگذار کردن مدیریت بقاع متبرکه به هیئت امنا به عنوان نمایندگان مردم، بیش از گذشته فراهم شده و یقین داریم که این امر به توسعه فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی با محوریت حرم‌های مطهر امامزادگان می‌انجامد./د101/

ارسال نظرات