۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۹۲۴۸۵
آیت الله عبداللهی:

علمای شیعه و اهل سنت در موضوع وحدت در جهان اسلام پیشگام باشند

علمای شیعه و اهل سنت در موضوع وحدت در جهان اسلام پیشگام باشند
کرمانشاه ـ آیت الله عبداللهی گفت: روحانیون و علمای شیعه و اهل سنت در موضوع وحدت در جهان اسلام باید پیشقدم باشند، زیرا جامعه اسلامی اعتماد ویژه ای به این قشر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت‌الله عبدالخالق عبداللهی امروز در دیدار جمعی از روحانیون اهل سنت و اهل تشیع کرمانشاه اظهار داشت: وحدت در جهان اسلام زمانی به معنای واقعی تحقق خواهد یافت که مساله ای مثل سنی و شیعه و اختلاف سیلقه های آنان حل شود.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) گفت: اختلاف و تفاوت ذائقه و سلیقه یکی از بدیهات جامعه بشری است که در اصل همین اختلاف نظرات است که باعث توسعه جوامع انسانی می شود ولی اگر به این مقوله با نگاهی احساسی نگاه کنیم می تواند بالعکس برای ما مخرب و ویرانگر باشد.

این عالم برجسته کرمانشاهی تأکید کرد: کسی نمی تواند منکر برخی از اختلافات بین برادران اهل سنت و اهل تشیع باشد، ولی این اختلافات به قدری کوچک و ناچیزند که قابل بیان و یا منازعه بین دو طرف نیست، لذا مومن واقعی چه سنی و چه شیعه باید طبق دستورات دینی در مسیر قرآن و رسول اکرم(ص) حرکت کند که سعادت دنیوی و اخروی در گرو همین امر است.

آیت الله عبداللهی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: بنابراین بهترین فرصت و زمان برای بازگو کردن و واکاوی نقاط قوت و ضعف در جهان اسلام همین هفته وحدت است، هفته ای که توسط امام راحل و درایت ایشان نامگذاری شد و یک تهدید در جهان اسلام را به یک فرصت تبدیل کرد.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) ادامه  داد: باید از هر لحظه این هفته مبارک برای توسعه ارتباطات بین جهان اسلام استفاده نماییم. باید این هفته فرصتی برای تعامل بیشتر مسلمین با همدیگر باشد که این تعاملات به تدریج به یک وحدت بزرگ و ناگسستنی در بین مسلمانان تبدیل خواهد شد.

این عالم برجسته کرمانشاهی با اشاره به اینکه وحدت به معنای واقعی کلمه بخش بزرگی از مشکلات جهان اسلام را برطرف می کند، عنوان داشت: زمانی که می بینیم رژیم اسرائیل غاصب یا آمریکایی ها به راحتی و آسودگی خیال در بین کشورهای اسلامی آمد وشد دارند این امر نتیجه بی بصیرتی و عدم توجه سران جهان اسلام به این امر است، لذا امروز بصیرت از نیازهای ضروری برخی از سران کشورهای اسلامی است.

آیت الله عبداللهی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: روحانیون و علما اهل تشیع و اهل سنت در موضوع وحدت در جهان اسلام باید پیشقدم باشند، زیرا جامعه اسلامی اعتماد ویژه ای به این قشر دارد./1400/پ210/

ارسال نظرات