۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۹۲۹۵۱

حال و هوای وحدت در فضای جهان اسلام

حال و هوای وحدت در فضای جهان اسلام
مولوی مدنی گفت: حقیقت امر این است که اگر انصاف داشته باشیم امروز وحدت بین شیعه و سنی از نفس کشیدن هم برای امت اسلامی لازم تر است.

مولوی اسحاق مدنی استاد دانشگاه مذاهب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا به مناسبت هفته وحدت گفت: حقیقت امر این است که اگر انصاف داشته باشیم امروز وحدت بین شیعه و سنی از نفس کشیدن هم برای امت اسلامی لازم تر است.

وی در ادامه با اشاره به ثمرات منفی اختلاف بین شیعه و سنی افزود: تفرقه جهان اسلام را به آتش می کشد و چه قدر خون ها به واسطه این اختلافات ریخته می شود و پیامد های منفی برای مسلمین دارد و چه قدر دشمنان اسلام از این اختلافات سوء استفاده می کنند.

مولوی مدنی با بیان وضعیت کنونی کشورهای اسلامی ابراز داشت: امروز همه کشورهای اسلامی درگیر هستند و هیچ کشور اسلامی نیست که بتوانیم بگوییم با کشور اسلامی دیگر اختلاف مرزی و یا عقیدتی نداشته باشند و برعکس بعضی از همین کشورهای اسلامی با کسانی که همیشه علیه اسلام توطئه می کنند ارتباط بهتری دارند.

استاد دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به تفرقه افکنان در بین شیعه و سنی بیان کرد: افرادی که به تفرقه افکنی بین شیعه و سنی اقدام می کنند دو گروه هستند، گروهی ایادی دشمن هستند و آب در آسیاب دشمن می ریزند و گروهی دیگر دچار توهم و سوء برداشت از اسلام شده اند به این بیان که فکر میکنند اگر به گروه اسلامی دیگر حمله و توهین کنند در واقع خدمت به حق و امر به معروف کرده اند که اینگونه با جهالت خود موجب اختلاف می شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر توهین کردند معروف باشد یعنی بزرگان شیعه و سنی نمی فهمیدند که این کارها را نمی کردند و با هم متحد شدند و برای پیشبرد اسلام با یکپارچگی پرچم اسلام را در دنیا برافراشتند که برای نمونه باید یادآور شد که حضرت علی(ع) تا آخرین لحظه از تفرقه دوری می کردند.

ارسال نظرات