۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۹۴۶۴۲

هشدار مفتی قدس درباره تعدی به مقدسات اسلامی

هشدار مفتی قدس درباره تعدی به مقدسات اسلامی
شیخ محمد حسین مفتی قدس و فلسطین به رژیم صهیونیستی نسبت به تعدی به مقدسات اسلامی و در راس آن مسجد اقصی هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ محمد حسین مفتی قدس و خطیب مسجد الاقصی در بیانیه‌ای مطبوعاتی که امروز یکشنبه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت با اشاره به اعلامیه گروه‌های صهیونیست برای تخریب تاسیسات و ساختمان‌های فلسطینی ارائه پیشنهاد نحوه‌ی برچیدن قبة الصخره و انتقال آن به بیرون مسجد الاقصی برای احداث هیکل ادعایی سلیمان به جای آن به صهیونیست‌ها نسبت به تعدی به مقدسات اسلامی هشدار داد.

وی تاکید کرد این پیشنهاد خاخام‌های یهودی بیانگر قصد اشغالگران صهیونیست برای تخریب قبة الصخره است امری که در راستای تلاش‌های انجام گرفته برای تغییر شرایط دینی، تاریخی و حقوقی موجود در مسجد الاقصی قرار دارد.

وی افزود این دعوت بیانگر پافشاری اشغالگران برای تخریب مسجد الاقصی است از اینرو به آنها نسبت به تبعات چنین تعدی هشدار می‌دهم.

به گفته مفتی قدس مسجد الاقصی بخشی از عقیده مسلمانان است و اولین قبله گاه مسلمانان و سومین مسجد مقدس است که وجب به وجب آن و حتی زیر زمین و فراز آن متعلق به مسلمانان است.

مفتی فلسطین همچنین با اشاره به انهدام یک مسجد در روستای دوما در جنوب نابلس توسط نظامیان صهیونیستی از کشورها و موسساتی که داد سخن از آزادی انسان و ادیان می‌دهند خواست در مقابل این تجاوز رژیم اسرائیل موضع گیری کنند./۹۸۸/

ارسال نظرات