۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۷۱۲۴۴۸

برگزاری نخستین جلسه دفاعیه هسته‌های حل مسأله طرح شهید بیاضی زاده

برگزاری نخستین جلسه دفاعیه هسته‌های حل مسأله طرح شهید بیاضی زاده
نخستین جلسه دفاعیه هسته‌های حل مساله طرح شهید بیاضی زاده با ارائه حجت‌الاسلام اسدپور، برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اولین جلسه دفاعیه طرح شهید بیاضی‌زاده با عنوان چگونگی جریان عقلانیت انقلاب اسلامی در عینیت انقلاب اسلامی و چالش‌های آن، در دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام امین اسدپور با بیان اینکه همواره در بطن جامعه، پدیده­‌های خرد و کلانی عینیت می‌یابند که محصول گفتمان­‌ها و عقلانیت‌های موجود در آن جامعه هستند و جامعه ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست، گفت: با توجه به اینکه در جامعه ایران، عقلانیت انقلاب اسلامی غالب است، مفهوم‌شناسی عقلانیت و بازشناسی مولّفه‌های عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی و تحلیل سیاست‌های جمهوری اسلامی در بسط عقلانیت اجتماعیِ انقلاب اسلامی، ما را قادر خواهد ساخت تا امتدادهای عقلانیتِ انقلاب در بطن جامعه و قدرت ساخت اجتماعی آن­‌را تحلیل کنیم و با آسیب‌شناسی و ظرفیت‌شناسی آن سیاست‌ها، به نحو صحیح‌تر و مطلوب‌تری به اتخاذ تصمیمات جدید بپردازیم.

وی گفت: لازم است عناصر مختلف اجتماعی چون عموم مردم، نهادهای مردمی و نخبگان را با اصول کنشگری انقلاب اسلامی آشنا سازیم و وارد صحنه کنیم.

گفتنی‌ است اساتید ارجمند حجج اسلام محسن قنبریان، استاد علی محمدی، حسن بهاری قراملکی، محمد جواد تاکی، به ارزیابی طرح فوق، پرداختند.

ارسال نظرات