۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۷۲۵۳۵۲
رهبر معظّم انقلاب:

دانشجو، گفتمان ساز و تصمیم‌ ساز است

دانشجو، گفتمان ساز و تصمیم‌ ساز است
مقام معظم رهبری فرمودند: دانشجو تصمیم‌ساز است؛ دانشجو گفتمان‌ساز است. یک نمونه‌ی زنده‌اش همین گفتمان نهضت نرم‌افزاری و احیای حرکت علمی است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، رهبر معطم انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۰ طی سخنانی فرمودند: ممکن است کسی بگوید ما این آرمان ها را چه‌جوری دنبال بکنیم؟ ما که در کشور اثری نداریم؛ یک عدّه مدیرانی هستند، دارند کار خودشان را می‌کنند، ما هم اینجا شعار می‌دهیم، حرف می‌زنیم. این اشتباه در فهم مسئله است؛ هرگز این‌جوری نیست.

دانشجو تصمیم‌ساز است؛ دانشجو گفتمان‌ساز است. شما وقتی که یک آرمانی را دنبال میکنید، میگویید، تکرار میکنید و بجدّ پای آن می‌ایستید، این یک گفتمان در جامعه ایجاد میکند، این موجب تصمیم‌سازی میشود؛ زیدِ تصمیم‌گیر در فلان مرکز تصمیم‌گیریِ مدیریّت کشوری، وقتی که یک چیزی به‌عنوان یک گفتمان درآمد، مجبور می شود دنبال بکند.

یک نمونه‌ی زنده‌اش همین گفتمان نهضت نرم‌افزاری و احیای حرکت علمی است که مطرح شد، تکرار شد، خوشبختانه استقبال شد و به‌عنوان یک گفتمان درآمد؛ حرکت جامعه براساس آن به‌وجود آمد؛ ده پانزده سال است که ما از لحاظ علمی داریم همین‌طور حرکت میکنیم و جلو میرویم. در همه‌ی زمینه‌ها همین‌جور است، دانشجو میتواند مؤثّر باشد.

کسی از عزیزان از قول مرحوم شهید بهشتی، نقل کردند که ایشان فرمودند که «دانشجو مؤذّن جامعه است؛ وقتی که خواب بماند، مردم هم خواب میمانند»؛ خب، تعبیر خوبی است؛ شما میتوانید بیدارکننده باشید، می‌توانید گفتمان‌ساز باشید، به‌هیچ‌وجه تصوّر نکنید که این کارهای دانشجویی شما، کارهای بی‌اثری است. ۱۳۹۴/۰۴/۲۰

تعداد بازدید : 10
ارسال نظرات