۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۷۲۹۱۷۰
سردار گنجعلی:

درایت رهبر انقلاب و حضور مردم جنگ ترکیبی دشمن را خنثی کرد

درایت رهبر انقلاب و حضور مردم جنگ ترکیبی دشمن را خنثی کرد
همرزم حاج قاسم سلیمانی گفت: ایران در این ۴۴ سال منطقه وسیعی را تحت کنترل قرار داده که بدون حضور سخت و فقط با منطق صورت پذیرفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار گنجعلی، فرمانده عملیات آزادسازی دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهرا و همرزم حاج قاسم سلیمانی در یادواره شهید حاج محمود هاشمی در مسجد امیرالمومنین (ع) قم گفت: شهید هاشمی هرجا نیاز بود حضور داشت.

وی افزود: او بسیار مراقبت می‌کرد، مراقبت شهید بودن و مجاهدت شهید شدن است، این ایام برای ما ایام آزاد سازی شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهرا است.

سردار گنجعلی با اشاره به دشمنی‌های استکبار با انقلاب اسلامی عنوان کرد: جبهه استکبار با هدف شکستن زنجیره مقاومت گام‌هایی برداشت که این زنجیره مقاومت حزب الله لبنان، سوریه، یمن و عراق را بشکند و اینها را به تدریج نابود کند.

وی ادامه داد: اولین گام جنگ سی و سه روزه، دومین گام علیه حماس، سومین گام بحران سوریه، چهارم در بحران عراق، پنجمین گام بحران یمن و ششمین گام بحران و اغتشاشات ایران در قالب یک جنگ ترکیبی است که از پیمان کمپ دیوید برای شکستن کمر جبهه مقاومت شروع شد.

فرمانده عملیات نبل و الزهرا در بیان علت اهمیت بحران سوریه برای استکبار یادآور شد: سوریه همسایه فلسطین اشغالی است و هیچ زمانی تن به سازش با رژیم صهیونیستی نداد و همیشه با حماس و حزب الله همراهی کرد.

وی افزود: بحران سوریه از فروردین ۹۰ شکل گرفت، همین جنگ ترکیبی در سوریه با اغتشاشات اخیر، وقتی چند نوجوان شعار می‌نویسند که در مرکز پلیس برخورد بدی می‌شود، ۲۰ هزار نفر در فرمانداری جمع می‌شوند که پلیس اینها را به رگبار می‌بندد، اغتشاشات به استان‌های دیگر کشیده می‌شود، مسلحین وارد می‌شوند و ارتش آزاد شکل می‌گیرد، از ۷۷ کشور مزدور وارد می‌کنند رسانه‌های بیگانه از داخل و خارج حمایت می‌کنند و یک هجمه شدید فرهنگی رسانه‌ای را آغاز می‌کنند که از کل سوریه تنها پنج درصد و فقط بخشی از شهر دمشق باقی می‌ماند.

سردار گنجعلی با اشاره به هوشیاری رهبر انقلاب در بحران‌ها توضیح داد: اگر جانفشانی رشادت و تدبیر مقام عظمای ولایت و شخص حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج حسین همدانی نبود، جنگ از دروازه‌های دمشق به حلب کشیده نمی‌شد.

وی افزود: شیعیان سوریه عمدتا در حلب هستند و فوعه و کفریا جنوب و نبل و الزهرا در سمت شمال حلب است.

همرزم شهید سلیمانی با تأکید بر اهمیت آزادسازی مناطق شیعه نشین ابراز کرد: با دستور حاج قاسم باید فتح نبل الزهرا شکسته می‌شد، مرحله اول عملیات فوعه و کفریا رفتیم و در محاصره افتادیم و از سمتی خواستند ما را دور بزنند که بچه‌های مشهد راه را بستند.

وی ادامه داد: سه نفر داوطلب شکستن محاصره شدند که یکی حاج محمود هاشمی بود و وقتی فشار کوچکی از سمت ما انجام شد، محاصره شکسته شد.

سردار گنجعلی در بیان تغییر عملیات از فوعه و کفریا به سمت نبل و الزهرا گفت: عملیات به هر دلیلی متوقف و به سمت نبل و الزهرا رفت، بیست روز کار شناسایی و میدانی انجام می‌شد، در سرمای شدید، ده شب تمام نیروهای اطلاعات در دل داعش رفتند.

وی افزود: داوطلب اول برای ورود به شناسایی شبانه، حاج محمود هاشمی بود. بسیار دل و جرئت می‌خواهد که نتیجه آن مراقبت‌ها بود، بعد از نبردهای طولانی، نیروهای ما جوانمردانه ایستادند و شیعیان سوریه در نبل و الزهرا بعد از چهار سال و نیم از محاصره خارج شدند، آخرین نفری که در راه ورودی نبل و الزهرا به شهادت رسید حاج محمود هاشمی است.

فرمانده محور نبل و الزهرا با اشاره به روحیه شهید هاشمی بیان کرد: او شب قبل عملیات تا صبح زیر پتو گریه می‌کرد، شهادت او همزمان با تولدش شد، مراقبت او در سوریه نمود پیدا کرد، زمانی که وارد خانه‌ای می‌شدیم اثاثیه خانه را داخل اتاقی می‌کرد و اجازه نمی‌داد کسی به آن‌ها دست بزند.

وی ادامه داد: او اخلاق و رفتار خوشی داشت که در دل همه جای می‌گرفت، من شهدای زیادی دیدم؛ اما شهید محمود هاشمی و شهید سعید سامانلو که به فاصله سه چهار متری در آخرین مرحله عملیات، حضور آنها و شهادتشان به این میزان دل من را نسوزاند.

سردار گنجعلی در بیان دیدگاه استکباری آمریکا توضیح داد: آمریکا می‌گوید من مغز جهان هستم و باید قلب جهان را تصرف کنم که خاورمیانه است، تا ایران تصرف نشود قلب خاورمیانه تصرف نمی‌شود، ۴۴ سال هرچه می‌زنند به نتیجه نرسیدند و نخواهند رسید.

وی ادامه داد: ابزار آمریکا برای مهار قدرت جمهوری اسلامی چه در منطقه و چه فرامنطقه‌ای جنگ ترکیبی است، در ایران همین موضوع را اجرایی کردند که با دیکتاتوری شدید رسانه‌ای با ترس و تهدید عمل کردند؛ ولی در سوریه اشتباه کردند، شکست خوردند؛ ولی در ایران با درایت رهبری و حضور مردم این جنگ ترکیبی خنثی شد.

همرزم شهید سلیمانی با اشاره به قدرت ایران در منطقه گفت: ایران در این ۴۴ سال منطقه وسیعی را تحت کنترل قرار داده که بدون حضور سخت و فقط با منطق صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به خاطره‌ای از شهید زین الدین ادامه داد: بعد از گرفتن جزایر، پاتک‌های سنگین دشمن روی جزایر شکل گرفت به طوری که ۱.۵ میلیون گلوله ریخته شد، شهید زین الدین می‌گوید هم اکنون ما در جزایر هستیم نه اثری از گلوله است نه دشمن، بچه‌ها مقاومت کردند و دشمن شکست خورد.

سردار گنجعلی ادامه داد: گلوله‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از زمین و زمان بر ملت ما جاری می‌شود تا مواضعمان را به نفع دشمن ترک کنیم، ما پیروزیم چون مکتب بزرگ و رهبری بزرگ و مردمی بزرگ داریم چون دشمن بزرگی داریم، بدون دشمن بزرگ و قوی، قوی نخواهیم شد، راه حل پیروزی قوی شدن است که مبنای قرآنی دارد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات