۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۷۲۹۹۲۵
مسئول جشن‌های نیمه شعبان ستاد مردمی اجتماعات مهدوی:

آمادگی همه‌ جانبه‌ برای برگزاری جشن‌ نیمه شعبان با شعار «روز امید» در قم

آمادگی همه‌ جانبه‌ برای برگزاری جشن‌ نیمه شعبان با شعار «روز امید» در قم
غفوری گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۵۰ موکب در ۱۳۰۰ غرفه، از ۲۰ استان و ۸۰ شهر از ایران اسلامی و بیش از ۵۰ موکب از ملّت‌های غیر ایرانی در این جشن، شرکت خواهند کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در آستانه حلول ماه شعبان و آغاز جشن‌های شعبانیه، میثم غفوری مسئول جشن‌های نیمه شعبان ستاد مردمی اجتماعات مهدوی، ضمن تبریک حلول این ماه شریف، به دهمین سال از برگزاری جشن‌های مردمیِ نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله اشاره کرد و گفت: امسال نیز همچون سنوات گذشته، طریق المهدی (عج)، حد فاصل بارگاه نورانی بانوی کرامت و مسجد مقدس جمکران به طول ۶ کیلومتر، مملوّ از عاشقان و دلدادگان امام زمان ارواحناله‌الفدا خواهد شد که به صورت خانوادگی در این رویداد بزرگ مردمی، شرکت خواهند کرد.

آمادگی همه‌ جانبه‌ی مردمی برای برگزاری جشن‌ نیمه شعبان با شعار

وی ورود دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی در سطح ملّی را در این جشن بزرگ، اتفاقی مبارک، شایسته و لازم دانست و افزود: در سال‌های گذشته، بیشترین بار تسهیل‌گری برپایی جشن‌های میلاد امام عصر (عج) توسط مردم، بر دوش دستگاه‌های استانی بود؛ اما امسال با نگاه خاص دولت سیزدهم و مشارکت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و ..، شاهد برپایی یک جشن بزرگ و بین‌المللی با شعار "روز امید" خواهیم بود.

غفوری با پیش‌بینی تعداد مواکب موجود در طریق المهدی (عج) گفت: پیش‌بینیِ اولیه‌ی ما این است که بیش از ۲۵۰ موکب در ۱۳۰۰ غرفه، از ۲۰ استان و ۸۰ شهر از ایران اسلامی و بیش از ۵۰ موکب از ملّت‌های غیر ایرانی و اتباعِ کشورهایی که دلداده‌ی امام زمان (عج) هستند و به آرمان‌های مهدوی پایبندند، در این جشن بزرگ، شرکت خواهند کرد.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای طبخ بیش از یک و نیم میلیون پُرس غذا توسط موکب‌هایِ طریق المهدی (عج) خبر داد و اظهار کرد: هر چند جشن‌های نیمه شعبان در سراسر گیتی برگزار خواهد شد؛ اما این جشن‌ها در ایران اسلامی با محوریت مسجد مقدس جمکران برگزار می‌گردد و گروه‌های مردمی با چندین تُن انواع شیرینی‌جات و تنقلات، آماده‌ی پذیرایی از میهمانان حضرت مهدی ارواحنافداه خواهند بود.

مسئول جشن‌های نیمه شعبان ستاد مردمی اجتماعات مهدوی در پایان با اشاره به موکب‌های فرهنگی که در طول مسیر به زائران خدمات رسانی خواهند کرد، افزود: این موکب‌ها به شیوه‌های گوناگون به ارائه و تبیین موضوعات و مباحثی چون: خانواده، جمعیت، فرزند آوری، ازدواج آسان، عفاف و حجاب، جهاد تبیین، پاسخ به سوالات دینی و شبهات اعتقادی، تبلیغ چهره به چهره، برپایی نمازهای جماعت و برپایی نمایشگاه‌های مختلف از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ... خواهند پرداخت.

گفتنی است، عزیزانی که تمایل به هماهنگی جهت رزرو مکانِ ایجاد غرفه و ایستگاه صلواتی دارند، می‌توانند تا ۵ اسفند ماه با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی 313pelak.ir نسبت به ثبت نام موکب پذیرایی یا خدمات فرهنگی، اقدام نمایند.

ارسال نظرات