۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۷۳۰۱۶۸

دبیرخانه دائمی منشور روحانیت در مشهد تشکیل شد

دبیرخانه دائمی منشور روحانیت در مشهد تشکیل شد
خراسان رضوی - معاون علمی موسسه راهبردی حق پژوهی از ایجاد دبیرخانه دائمی برای منشور روحانیت در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام احمد منصوری، معاون علمی موسسه راهبردی حق پژوهی در آغاز همایش منشور روحانیت پیام منشور روحانیت گفت: منشور روحانیت از این جهت که از سوی امام صادر شده و مخاطبین آن علما و روحانیت و حوزه های علمیه هستند بسیار مهم است. در طول تاریخ و در یک قرن اخیر تاثیرگذاری روحانیت در جامعه و حضور آنها در  بین مردم در مقابله با ظلم و جور بر اهمیت آن افزوده و بر لزوم توجه به منشور روحانیت تاکید می کند.

معاون علمی موسسه راهبردی حق پژوهی بیان داشت: اگر وحدت و همدلی در بین روحانیت حفظ نشود کیان جامعه روحانیت و شیعه فروخواهد ریخت. امام آینده را می بیند مثل امروزی که براساس بیانیه گام دوم  انقلاب رسالت سنگینی بر دوش روحانیت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نسبت به این منشور کم لطفی صورت گرفته و کارهای فاخر و شاخصی در این ارتباط انجام نشده است، گفت: نافی کارهای دیگران نیستیم اما می طلبد ما که مخاطب پیام هستیدم حرکت جدی در این زمینه داشته باشیم.

حجت الاسلام منصوری گفت: موسسه حق پژوهی کارهای ارزشمندی انجام داده و امسال هم از برنامه که از اسفند سال گذشته آغاز شده با راهنمایی اساتید و علما و مشورت با اهل علم تلاش کردیم محفل برپا شده را برای مخاطبین زمینه حرکتی ارزشمند و تمدن ساز قرار بدهیم.

وی افزود: کمیته هایی تشکیل شده و جلساتی برگزار شده که به نگاه جدیدی منجر شد و آن حفظ  اتحاد میان روحانیت و طلاب است. رسالت امروز طلبه و افق نگاهش باید مشخص و حرکت جدی و موثری انجام شود.

معاون علمی موسسه حق پژوهی بیان داشت: در این مسیر حوزه و آستان قدس ورود تحسین برانگیزی داشتند تشکل های حوزوی هم که امروز باید در مسیر حمایت از نظام قوت بگیرند همکاری خوبی داشتند.

وی افزود: اکنون دبیرخانه دائمی منشور روحانیت در مشهد ایجاد شده و نماینده حوزه و آستان قدس رضوی و دبیر اتاق تبلیغ خراسان، دبیر جبهه مردمی روحانیت و دبیر مجمع خطبا به نمایندگی از مجموعه های نام برده عضو این مجموعه هستند./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات