۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۷۳۱۰۰۹
کتاب‌نما؛

کتاب حماسه امام سجاد تجدید چاپ شد + لینک

کتاب حماسه امام سجاد تجدید چاپ شد + لینک
چاپ هفتم کتاب «حماسه امام سجاد (ع)» مشتمل بر گفتار‌هایی از حضرت آیت‌ الله‌ العظمی خامنه‌ای در تحلیل مبارزات سیاسی فرهنگی امام سجاد (ع)، در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا،  کتاب «حماسه امام سجاد (ع)» که توسط انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌ الله‌ العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) منتشر شده است، از سه بخش تشکیل شده است.

در بخش نخست، با هدف تبیین نظریّه‌ی «انسان ۲۵۰ ساله» که به مثابه محور و زیربنای اساسی مباحث این کتاب میباشد، بیانات معظّمٌ‌لّه در کنگره‌ی جهانی امام رضا(علیه‌السّلام) که در سال ۱۳۶۵ ایراد گردیده و مطالعه‌ی آن، در فهم دقیق‌ترگفتارهای بعدی مفید میباشد، در ابتدای کتاب و با عنوان «به‌جای مقدّمه» قرار داده شده است.

بخش دوّم این کتاب مشتمل بر چهار گفتار از سخنرانی‌های معظّمٌ‌لّه در مسجد کرامت مشهد مقدّس میباشد که این جلسات در جمع پرشور جوانان و عموم نمازگزاران پس از اقامه‌ی نماز مغرب و عشا ایراد می‌شده است. تاریخ برگزاری این جلسات که بصورت متوالی برگزار شده، بهمن ماه سال ۱۳۵۲ مصادف با محرّم الحرام سال ۱۳۹۴ هجری قمری میباشد.

کتاب «حماسه امام سجاد (ع)» تجدید چاپ شد + لینک

در این مباحث به موضوعات مهمّی همچون: وضعیت اعتقادی مردم و شیعیان پس از حادثه‌ی کربلا، تبیین وظایف امام (علیه السلام) و عزم ایشان برای انجام این وظایف، دشمنی و برخی تحریفات صورت گرفته توسّط بنی امیّه، اشاره به نقش رهبریِ فکری امام سجّاد(علیه السلام)، تشریح و توضیح روابط امام با شیعیان خاص، ساماندهی و تربیت شیعیان و فرستادن ایشان به اقصی نقاط جهان اسلام، برخورد شدید امام با عالمان درباری و همچنین استفاده‌ی امام(علیه السلام) از قالب دعا برای انتقال معارف ناب اسلام پرداخته شده است.

در بخش پایانی این کتاب، مجموعه مصاحبه‌های مجلّه‌ پاسدار اسلام با معظّم‌له که در سال ۱۳۶۱ صورت گرفته بود، با هدف غنای مطالب و تکمیل مباحث و نظرات ایشان در موضوع زندگی امام سجّاد (علیه السلام)، آورده شده است.

مخاطبان میتوانند برای تهیه‌ی این کتاب به کتابفروشی‌های سراسر کشور یا به پایگاه اینترنتی انتشارات انقلاب اسلامی به نشانی اینجا مراجعه نمایند.

ارسال نظرات