۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۷۳۴۹۸۵

تأکید امام جمعه اردکان بر اهمیت انتخابات مجلس در سال جاری

تأکید امام جمعه اردکان بر اهمیت انتخابات مجلس در سال جاری
حجت الاسلام شاکر بر اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری تأکید کرد و گفت: خلق مشارکت حداکثری اصل بر تمام فرایندهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ سید اسماعیل شاکر در جلسه طلاب و فضلای اردکانی مقیم قم، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای عزیز فتح خرمشهر، به‌ویژه شهدای اردکان و شهیدان طلبه، به روایتی از امام صادق علیه‌السلام در رابطه با حماد بن عیسی اشاره کرد و اظهار داشت: نزدیک به هزار حدیث اهل‌بیت علیهم‌السلام از حماد بن عیسی رسیده که حدود 50 روایت آن بدون واسطه از امام علیه‌السلام نقل‌شده است.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که شاگردان مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام باید شبانه‌روز دغدغه طلب علم داشته باشند، حضور در مسیر طلب علم دین را توفیقی الهی توصیف نمود و خاطرنشان ساخت: اگر نعمتی برتر از علم در این عالم هستی وجود داشت، قطعاً ذات اقدس الهی به محبوب‌ترین بنده‌اش می‌فرمودند؛ آن را از من بخواه؛ چراکه خداوند متعال به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله که برترین بنده‌اش است می‌فرمایند؛ «... وَقُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا» از من علم بخواه و این نشان‌دهنده اهمیت نعمت علم است.

امام جمعه اردکان با تأکید بر این‌که خداوند متعال رزق انسان را از راه‌هایی که به فکرش نمی‌رسد می‌رساند، اظهار داشت: اگر هم‌وغم انسان علم‌آموزی درراه یاری دین الهی باشد، خداوند متعال بشارت رزق و روزی داده‌اند.

حجت‌الاسلام شاکر با بیان این‌که اگر کسی فرصت علم‌آموزی داشته؛ ولی در این مسیر کوتاهی کند، گرفتار عقاب خواهد شد، اظهار داشت: علم‌آموزی فرضی واجب برای تمام زنان و مردان عالم است؛ اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌فرمایند، اگر جوانی فرصت علم‌آموزی داشته باشد، ولی علم‌آموزی نکند، مورد عقوبت در دنیا و آخرت قرار خواهد گرفت؛ فرصت از دست دادن دوره علم‌آموزی، از بالاترین حسرت‌هایی است که انسان را گرفتار می‌سازد.

امام جمعه اردکان با تأکید بر این‌که باید ضمن قدردانی از ارزش حضور در کسوت طلبگی، از دوره علم‌آموزی حداکثر استفاده را داشته باشیم، اذعان داشت: انسان تا زمانی که ارزش چیزی را درک نکند، قدردان آن نعمت نخواهد بود؛ دوران علم‌آموزی از ارزشمندترین فرصت‌های دنیا برای کسب سعادت در دنیا و آخرت است.

وی بر اهمیت توجه به ارزش مسیر طلبگی دین الهی تأکید نمود و یادآور شد: امام صادق علیه‌السلام در روایتی به حماد بن عیسی می‌فرمایند، اگر می‌خواهی همیشه چشمت روشن و آرامش در زندگی داشته، خیر دنیا و آخرت به تو برسد؛ چشم طمعت را ازآنچه در دست مردم است بپوشان. طمع، زندگی را برای انسان تلخ و تنگ می‌سازد.

حجت‌الاسلام شاکر به حدیث «و الطَّمَعُ هُو الفَقرُ الحاضِرُ » از امام باقر علیه‌السلام اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: امام صادق علیه‌السلام در ادامه روایت به حماد می‌فرمایند، هیچ‌وقت حتی در حدیث نفست خود را برتر از دیگران مپندار و همان‌طور که مالت را حفظ می‌کنی، از زبانت صیانت کن.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالات طلاب و فضلای شهرستان اردکان، تحصیل و تبلیغ را مهم‌ترین رسالت طلاب علوم دینی توصیف و بر اهمیت حفظ موضوعی آیات الهی تأکید نمود و ابراز داشت: کار فرهنگی جمعی که بر پایه پژوهش‌های بنیادین شکل بگیرد، قطعاً اثربخشی فوق‌العاده‌ای در تقویت فرهنگ دینی جامعه خواهد داشت.

امام جمعه اردکان بر اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری تأکید نمود و ابراز داشت: خلق مشارکت حداکثری اصل بر تمام فرایندهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است؛ دعوت مردم برای خلق حماسه ماندگار انتخابات، وظیفه و رسالتی مهم و در مسیر جهاد تبیین است.

سلامت زیستی و محیطی در توسعه صنعتی اردکان از دیگر موضوعات سخنرانی حجت‌الاسلام‌ شاکر بود که در کنار لزوم توسعه شهری و افزایش ساخت‌وسازهای مسکونی این منطقه بدان تأکید شد.

امام جمعه اردکان در بخش پایانی سخنان ضمن تأکید بر اهمیت حضور تبلیغی طلاب در روستاهای اردکان اظهار داشت: میدان‌داری تبلیغ دینی و سکان‌داری در ارتقاء فرهنگ دینی منطقه از وظایف و رسالت‌های انکارناپذیر طلاب است.

حجت الاسلام عابدی، نماینده طلاب اردکان نیز در بخش دیگری از این مراسم بر اهمیت حمایت از رویکردهای تبلیغی طلاب محترم تأکید و تقویت هم‌افزایی و همدلی طلاب را بسیار مهم ارزیابی نمود.

ارسال نظرات