۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۳۳۵۸۸
استاد حوزه علمیه:

ماه مبارک رمضان پل ترقی معنوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به ظرفیت های معنوی ماه مبارک رمضان گفت: مبلغان نباید در برخورد با مردم از خود کسالت و سردی نشان دهند.
ماه رمضان، ختم قرآن

 

حجت الاسلام ذبیح الله اسماعیلی، استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: ماه مبارک رمضان بهترین ماه برای پاک سازی روح از رزائل اخلاقی و تربیت روح معنوی است و افراد با روزه گرفتن، امساک کردن و خوداری از خوردن و آشامیدن مقدمات این پاک سازی را ایجاد می کنند.

وی افزود: ظرفیت های ماه مبارک رمضان برای پاک سازی و صفای روح بسیار زیاد است و مهم ترین مسائل در این ماه اطاعت خداوند است که نمونه کوچک آن امتناع از خوردن و آشامیدن چیز های حلال است .

استاد حوزه در ادامه سخنان اظهار داشت: تمام اعمال افراد در این ماه مانند خوابیدن، نفس کشیدن و غیره از ظرفیت و جنبه های مختلف برای رسیدن به خداوند متعال است و این ظرفیت ها زمانی اثرگذار خواهد بود که افراد به مراقبت از آن ها بپردازد .

این استاد حوزه در ادامه عنوان کرد: از خصوصیات و برتری های این ماه نسبت به ماه های دیگر این است که خداوند در این ماه افراد موحد را به ضیافت و میهمانی خود دعوت می کند و خود خدا میزبان است.

وی در ادامه ابراز داشت: مبلغان در این ماه باید از تمام ظرفیت ها برای رساندن مفهوم دین استفاده کنند و آثار و برکات این ماه را به مردم تبیین کنند، در آغاز و پایان سخنرانی های خود به قرآن و روایات تمسک جویند که این رمز موفقیت در تبلیغ است.

وی در ادامه افزود: مبلغان نباید با مردم به کسالت و سستی رفتار کنند، روایت اخلاقی از کتاب های "الکافی، جامع السادات" برای مردم بخوانند و بر اساس این روایت ها به خودسازی بپردازند. مبلغان  باید روزی حداقل یک جزء قرآن بخوانند و در آیات آن تفکر و تدبر کنند.

این محقق حوزه علمیه با اشاره به بالا بردن سطح علمی مبلغان گفت: چیزی که در درجه اول برای مبلغان مهم است بالا بردن سطح علمی خود نسبت به قرآن و روایت است. این ماه خط مقدم تبلیغ به صورت مستقیم برای کارهای فرهنگی و دینی است از این رو مبلغان باید توجه خاصی به قرآن و روایت داشته باشند.   

وی در ادامه ابراز داشت: مبلغان بیش از آنچه روی منبر به مردم می گویند باید در عمل پایبند آن باشند چرا که مردم بیشتر به رفتار روحانی توجه می کنند تا گفتار او.

حجت الاسلام اسماعیلی بهره بردن معنوی مردم را از ظرفیت های این ماه دانست و در این باره به مبلغان یادآور شد: از مسائل مهمی که مبلغان می توانند در منبرها به مردم متذکر شوند تشویق آن ها به ترک گناه و معصیت و تبیین آثار خانمان سوز گناه برای آنها است.

وی در ادامه یکی از گناهان بزرگ را انجام کار از روی ریا برشمرد و خاطر نشان کرد: مبلغان باید آثار ترک گناه را به مردم یادآور شوند  و به آن ها هشدار دهند کاری که برای خدا نباشد و در آن ریا باشد هیچگاه مورد قبول خداوند متعال قرار نمی گیرد.

استاد سطوح عالی حوزه در پایان یادآور شد: برای بهره بردن کافی از این ماه باید در مردم حساسیت ایجاد کرد و این ماه نباید وسیله ای برای جبران گذشته باشد بلکه باید پلی برای ترقی و پیشرفت  معنوی افراد در آینده باشد./9193/ت302/ع

ارسال نظرات