۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۹۶۳۸۳
حجت الاسلام مهاجرنیا:

رهبری و مراجع تقلید عنایت ویژه‌ای به کار انجمن‌های علمی حوزه دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن‌های علمی حوزه علمیه با بیان این‌که در گذشته تنها رهبر معظم انقلاب از انجمن‌های علمی حوزه حمایت می‌کردند، گفت: خوشبختانه امروز این افتخار نصیب ما شده و انجمن‌ها و مجامع با پیام یکی از مراجع معظم تقلید آغاز به کار می‌کنند.
حجت الاسلام مهاجرنيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محسن مهاجرنیا رییس انجمن‌های علمی حوزه علمیه چهارشنبه شب در ششمین مجمع عمومی انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، تدبیر انجمن‌های علمی حوزه از سوی رهبر معظم انقلاب بود.

وی ادامه داد:‌ در ابتدای تأسیس انجمن‌های حوزه واژه انجمن‌ها برای بسیاری از افراد نامأنوس بود و می‌گفتند حوزه علمیه با این همه قدمت نیازی به انجمن ندارد.

رییس انجمن‌های علمی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تلاش‌های فراوانی انجام شد تا روند تأسیس و تشکیل انجمن‌های علمی حوزه به شکل امروزی درآید.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا با بیان این‌که در گذشته تنها رهبر معظم انقلاب از انجمن‌های علمی حوزه حمایت می‌کردند، ابراز کرد: خوشبختانه امروز این افتخار نصیب ما شده و انجمن‌ها و مجامع با پیام یکی از مراجع معظم تقلید آغاز به کار می‌کنند.

وی تأکید کرد: امروز مراجع تقلید اهتمام ویژه‌ای به انجمن‌های علمی حوزه دارند و حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در این باره فرمودند؛‌ در تأسیس انجمن‌ها با صد سال تأخیر مواجه هستیم.

رییس انجمن‌های علمی حوزه علمیه حضرت آیت‌الله جوادی آملی نیز فرمودند؛ بنده در سال دو مرتبه خود را وقف انجمن‌های علمی حوزه می‌کنم.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا بیان کرد: امروز انجمن قرآن‌پژوهی جز‍ء انجمن‌های برتر حوزه است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه،‌ گفت: همایش، کارگاه‌های آموزشی و تدوین مقالات و انتشار نشریات متعدد از جمله اقدامات انجمن‌ها است.

رییس انجمن‌های علمی حوزه علمیه با بیان این‌که آینده بسیار خوبی برای انجمن‌ها پیش‌بینی می‌کنیم، ابراز کرد: امیدواریم بقیه انجمن‌ها نیز مانند انجمن قرآن‌پژوهی به کار خود ادامه دهند./927/پ202/ج

ارسال نظرات