۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۸۹۳۵۰

وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت خطیب جمعه مسجد امام حسین را فراخواند

خبرگزاری رسا ـ وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت امام جمعه مسجد امام حسین (ع) را به دلیل اشاره به موضوع بازداشت ۲۶ کویتی به اتهام تروریسم و در خواست از امیر این کشور برای دخالت در این موضوع فراخواند.
شيخ معتوق از روحانيان کويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همچنان پرونده گروه موسوم به "العبدلی" در کویت درجریان است و مقامات کویتی بازداشت 26 فرد متهم به ارتباط با خارج از کشور و در اختیار داشتن و انبار کردن سلاح را ادامه می‌دهد. از سوی دیگر خانواده بازداشت شدگان و وکلای آنان بر شکنجه و نقض حقوق این افراد تاکید دارند و مردم کویت این مسئله را محکوم می‌کنند.

 

این مسئله تاجایی پیش رفت که حجت الاسلام حسین معتوق دبیرکل "التحالف الاسلامی الوطنی" (ائتلاف اسلامی ملی) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته از امیر کویت درخواست کرد تا این مسئله را پیگیری کند.

 

در مقابل، وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت ضمن فراخواندن شیخ معتوق از او به دلیل خطبه‌هایش در نماز جمعه مسجد امام حسین(ع) در منطقه بیان، بازجویی کرد. این وزارت‌خانه اعلام کرد با شیخ معتوق به دلیل مواضع خود به طور قانونی برخورد خواهد شد.

 

متهم ردیف اول پرونده موسوم به گروه العبدلی در اولین جلسه دادگاه خود تاکید کرد سلاح های کشف شده مربوط زمان اشغال کویت از سوی دیکتاتور سابق عراق است و رییس دستگاه امنیتی نیز از وجود این سلاح ها اطلاع داشت.

 

چندی پیش دولت کویت اعلام کرد یک گروه مسلح را که مقادیر زیادی سلاح و مهمات همراه داشته‌اند در این کشور به دام انداخته است، در همین راستا بسیاری از رسانه‌های عربی مدعی شدند که این گروه با ایران و حزب الله در ارتباط بوده‌اند./1321/ب102/د

ارسال نظرات