۲۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۳۲۸۴

روحاني برجسته تهران دار فاني را وداع گفت

رسا، سرويس فرهنگي ـ پيكر عالم رباني، حجت الاسلام و المسلمين سيد عليرضا قدوسي، از علماي شهر تهران، صبح امروز با حضور روحانيان، طلاب و عموم مردم در تهران تشييع شد.
روحاني برجسته تهران دار فاني را وداع گفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، پيكر عالم رباني، حجت الاسلام و المسلمين سيد عليرضا قدوسي از علماي تهران، صبح امروز با حضور علما،‌ نمايندگان مراجع تقليد در تهران،‌ اعضاي جامعه وعاظ تهران، اعضاي جامعه مبلغين تهران، رييس مركز رسيدگي به امور مساجد،‌ اساتيد و طلاب مدارس علميه تهران و عموم مردم تشييع شد.
پيكر اين عالم رباني ساعت نه صبح فردا،‌ 26 تيرماه از مقابل مسجد ملاحيدر واقع در خيابان خسروي شهر مشهد، تشييع و در صحن جمهوري اسلامي آستان قدس رضوي به خاك سپرده خواهد شد.
آيت الله سيد عليرضا قدوسي در سال 1287 هجري شمسي در مشهد مقدس چشم به دنيا گشود، پس از تحصيل در مدارس علوم جديد، وارد حوزه علميه مشهد شد و تحصيلات مقدماتي و سطح خود را در حوزه علميه مشهد گذرانده و در درس خارج مرحوم آيت الله ميرزا مهدي غروي اصفهاني تلمذ کرده است.
وي پس از واقعه مسجد گوهرشاد به دستور رضاخان به هند تبعيد شده و پس از يك سال اقامت در حيدرآباد دكن در جنوب هند به كربلا عزيمت كرده و مدت شش سال از درس خارج آيات عظام حسن طباطبايي قمي و ميرزا مهدي شيرازي بهره برد، پس از عزيمت به نجف، مدت هفت سال هم از درس خارج آيات عظام سيد ابوالحسن اصفهاني، سيد محمود حسيني شاهرودي و سيد جمال الدين گلپايگاني بهره برده است.
آيت الله قدوسي پس از عزيمت به تهران مدت شصت سال امام جماعت مسجد حجت در ميدان سرآسياب دولاب تهران بوده و طلاب از درس اخلاق و آموزش سخنوري وي بهره مي‌بردند.
وي غروب روز يك شنبه، 23 تيرماه، در سن صد سالگي دار فاني را وداع گفت.

ارسال نظرات