۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۴۳۳۵۴۲
مسؤول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری:

انقلابی بودن مهم ترین ویژگی اساتید بسیجی است

مسؤول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری انقلابی بودن را مهم ترین ویژگی اساتید بسیجی بیان کرد و گفت: جامعه بسیج اساتید در کشور به طور کلی مجموعه ای از اساتید دغدغه مند است که با خواست قلبی به عضویت بسیج اساتید درآمده اند.
احمدرضا بسیج، مسؤول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، احمدرضا بسیج، مسؤول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری، شامگاه دوشنبه 31 خردادماه، در نشست ضیافت افطاری اساتید بسیج این استان که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره شهید چمران و با اشاره به سالروز بسیج اساتید اظهار داشت: روز شهادت دکتر مصطفی چمران، به این دلیل که استاد دانشگاه و متفکری بزرگ بود از سوی رهبر فرزانه انقلاب به نام روز بسیج اساتید نامگذاری شد.

 

وی با بیان اینکه معنای روز بسیج اساتید این است که محتوا و درس هایی که اساتید بسیجی در دانشگاه ها و در کار خود انتخاب می کنند مانند رویه شهید چمران که یک رویکرد علمی و عملی است باشد، ادامه داد: دکتر چمران هم استادی انقلابی و هم از لحاظ علمی در سطحی بالا بود و باید به عنوان الگو برای همه معرفی شود.

 

بسیج تأکید کرد: مهم ترین ویژگی شهید چمران این است که هم یک چهره علمی بوده، به معنای اینکه در اوج تحصیلات در رشته خود قرار گرفته و هم اینکه تحصیل مانع از انقلابی بودن و حضور وی در صحنه های مختلف برای پاسداری از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران نشد.

 

مسؤول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری بیان داشت: از اساتید بسیجی انتظار می رود هم در حوزه علم پیشرفت کنند تا بتوانند برای جامعه و ایران اسلامی عزت و سربلندی به همراه آورند و هم اینکه آنجایی که نیاز است با جان و مالشان از نظام دفاع کنند، در صحنه های مبارزه حضور یابند و این مهم ترین رسالت امروز آن ها است.

 

این مقام مسؤول انقلابی بودن را از ویژگی های دیگر در حوزه بسیج اساتید عنوان و خاطرنشان کرد: جامعه بسیج اساتید در کشور به طور کلی مجموعه ای از اساتید اســت که دغدغه مند هستند و با خواست قلبی به عضویت بسیج اساتید درآمده اند تا ندای رهبر، دین و خداوند متعال را پاسخ گفته و در پایبندی به این ندا بتوانند وفادار مانده و آن گونه که شایسته است در صحنه های مختلف که به آنها نیاز است، حضور فعال داشته باشند.

 

وی با اشاره به اثرگذاری اساتید بسیجی در دو حوزه تأکید کرد: اثرگذاری در تبیین چیستی اقتصاد مقاومتی یکی از این حوزه ها است؛ این نکته که در چه حوزه هایی صورت بگیرد، ارتباط اقتصاد با فرهنگ چیست و آیا اقتصاد مقاومتی می تواند بدون اصلاح فرهنگ، موضع گیری های سیاسی، علوم انسانی و دیگر علوم در دانشگاه ها و آموزش و پرورش صورت بگیرد یا نه باید مورد توجه جدی اساتید بسیجی قرار گیرد و این از ضرورت ها است.

 

بسیج با بیان اینکه تصور برخی از افراد این است که اقتصاد از مقوله فرهنگ، اخلاق، آداب و رسوم و امثال اینها جدا است که باید اساتید برای تبیین این موضوع اقدام کنند چراکه این امر از وظایف اساتید است، گفت: به یقین اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند اصلاح فرهنگ اقتصادی است.

 

مسؤول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: تا زمانی که فرهنگ اصلاح نشود، فرهنگ اقتصادی جامعه کــه منجر به اقتصاد مقاومتی می شود صورت نمی گیرد و این یک اصل است.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه راهکارهای این اصلاح و تبیین گری را خود اساتید باید مطرح کنند، اضافه کرد: اگر بخواهیم به توفیق برسیم باید بدانیم در چه حوزه هایی می خواهیم ورود کنیم و این بسیار مهم و ضروری است.

 

بسیج در پایان خاطرنشان کرد: حوزه های نانو، صادرات، مصرف، تولید، بانکداری و گمرک همه مسائلی است که ارتباط مستقیم با بحث اقتصاد مقاومتی دارد که ساز و کار آنها باید از سوی اساتید بسیجی تعیین شود./9457/203/ب2

ارسال نظرات