۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۶۳۶۹۹۹
رییس مرکز مآب خبرداد؛

حضور 60 هزار دانشجو و طلبه در طرح ولایت مؤسسه امام| تربیت 3 هزار استاد

حضور 60 هزار دانشجو و طلبه در طرح ولایت مؤسسه امام| تربیت 3 هزار استاد
حجت الاسلام ابوطالبی با اعلام خبر حضور 60 هزار نفر در طرح ولایت مؤسسه امام گفت: برای طرح ولایت 3 هزار استاد نیز در طرح تربیت مدرس تربیت شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی ابوطالبی در نشست خبری رییس جدید مرکز آموزش های بنیادین(مآب) مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) که صبح امروز در سالن اندیشه این مؤسسه برگزار شد با ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز مآب گفت: این مرکز برای اموزش اندیشه های بنیادی اسلام تأسیس شده است.

رییس مرکز آموزش های بینادین مؤسسه امام خمینی(ره) ادامه داد: در سال 74 محسن رضایی در دوران فرماندهی خود در سپاه پاسداران از رهبری درخواست می کند برای تبیین مسائل عقیدتی و پاسخ به شبهات دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) برنامه ای داشته باشند تا این گونه مسأله به صورت اساسی پیگیری شوند که برای چنین کاری آیت الله مصباح معرفی می شوند و نخستین دوره، سال 75 با حضور  حضرت آیت الله جوادی املی و آیات مصباحی یزدی و موحدی کرمانی برگزار می شود و تاکنون هرساله نیز ادامه داشته است.

وی اضافه کرد: با بازخوردی که طرح ولایت در دانشگاه ها داشته، توسعه پیدا کرده است و از بسیج دانشجویی فراتر رفته و برای گروه های مختلف دانشجویی، اساتید دانشگاه عنوان طرح حکمت، فرهنگیان، بنیاد ملی نخبگان، طلاب و مدیران دولتی با عنوان طرح سلمان برگزار شده است که بیش از 60 هزار نفر تاکنون در این طرح شرکت کرده اند.

حجت الاسلام ابوطالبی با بیان این که در طرح ولایت شش کتاب در شش دوره تدریس می شود، اظهار کرد: کتاب های طرح ولایت از نظر محتوایی به روز رسانی می شوند و به هم پیوسته بودن این کتاب ها در قالب یک نظام فکری از ویژگی آنها به شمار می رود؛ همچنین در این کتاب ها از استدلال عقلانی استفاده شده و در میان مباحث فقط به آیات و روایات اشاره ای شده است.

وی افزود: تمام مباحث در طرح به صورت عقلانی مطرح می شود یعنی به آیه و روایت استدلال نمی شود گرچه به آنها در خلال مباحث به عنوان تأییدیه بیان می شود؛ این بسته به گونه ای است که  اگر یک با در این دوره شرکت کند می تواند برای همیشه مسیر خود را مشخص کند که رهبر معظم انقلاب نیز بر فلسفه های بنیادین تأکید داشته اند.

رییس مرکز مآب خاطرنشان کرد: در حال برنامه ریزی هستیم که طرح ولایت به صورت بین المللی اجرا شود و فراتر از دانشجویی یعنی به صورت عمومی اجرا شود و حتی تلاش شده تا به نسل های کودک و نوجوان نیز توسعه پیدا کند؛ زیرا لازم است هر فردی تکلیفش را با بحث های بنیادی مشخص کند که امیدواریم این کار را به سرانجام رسانیم.

وی با اشاره به بازخوردهای طرح ولایت تصریح کرد: بازخوردهای این طرح برای ما نیز شگفت انگیز بوده است به عنوان مثال دانشجویی در دلنوشته خود نوشته است برای نخستین بار نماز خود را در این طرح خوانده ام یا فردی به هنگام ورود به طرح ولایت بیان کرده است هیچ اعتقادی به مسائل دینی ندارم اما با شرکت در این طرح نه تنها به اسلام معتقد می شود، امروزه یک استاد فلسفه برجسته در حوزه علمیه است.

حجت الاسلام ابوطالبی در پایان به برگزاری دوره طرح تربیت اساتید طرح ولایت اشاره کرد و گفت: به دلیل توسعه طرح ولایت، دوره تربیت مدرس طرح ولایت نیز در چندین دوره اجرا شده و تاکنون سه هزار استاد تربیت شده اند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
استادی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
بنده در آن جلسه بودم
گفته شد 300 استاد نه 3000 استاد!
0
0