۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۴۰۷۴۳

تجلی ارادات و وحدت شیعه و سنی در انتخابات مجلس| حضور مردم پرشور شد

تجلی ارادات و وحدت شیعه و سنی در انتخابات مجلس| حضور مردم پرشور شد
مردم سراسر استان کردستان اعم از شیعه و سنی از ساعت اولیه صبح امروز با شور و هیجان در پای صندوق‌های رأی، برای خلق حماسه‌ای ماندنی حضور یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، از ساعت 8 صبح همزمان با سراسر کشور رأی‌گیری در 5 حوزه انتخابیه استان کردستان آغاز شده است.

استان کردستان با 10 شهرستان، 32 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر جمعیت دارای 95 نفر نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس در 5 حوزه انتخابیه بوده که از این استان 6 نماینده به مجلس یازدهم شورای اسلامی راه خواهند یافت.

حسین خوش‌اقبال، رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: تعداد واجدین شرایط رای دادن در استان کردستان یک میلیون و 200 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که 58 هزار و 240 نفر رأی‌اولی‌ محسوب می‌شوند.

وی افزود: برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 1234 شعبه اخذ رأی در سراسر استان کردستان پیش‌بینی شده که از این تعداد، 632 شعبه ثابت و 602 شعبه سیار است.

 همه مردم سراسر استان کردستان اعم از شیعه و سنی از ساعت اولیه صبح امروز با شور و هیجان در پای صندوق‌های رأی، برای خلق حماسه‌ای ماندنی حضور یافته‌اند.

استان کردستان دارای 5 حوزه انتخابیه و 6 کرسی نمایندگی در خانه ملت است که شهرستان‌های «سنندج، دیواندره و کامیاران» دارای دو نماینده؛ «سقز و بانه»، «مریوان و سروآباد»، «قروه و دهگلان» و «بیجار» هر کدام یک نماینده دارند.

150 خبرنگار و عکاس حماسه حضور مردم کردستان در انتخابات را ثبت می‌کنند‌

150 خبرنگار و عکاس اخبار انتخابات را در 5 حوزه انتخابیه شهرستان‌های «سنندج، دیواندره و کامیاران»؛ «سقز و بانه»، «مریوان و سروآباد»، «قروه و دهگلان» و «بیجار» پوشش می‎دهند.

علی مفاخری، مسؤول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یازدهمین دوره انتخاتبات مجلس برای کشور بسیار حائر اهمین و تلاش همه مردم و مسئولان ثبت و ماندگاری این حماسه است، اظهار داشت: 150 خبرنگار و عکاس، اخبار انتخابات را در 5 حوزه انتخابیه اخبار انتخابات شهرستان‌های «سنندج، دیواندره و کامیاران»؛ «سقز و بانه»، «مریوان و سروآباد»، «قروه و دهگلان» و «بیجار» را پوشش می‎دهند.

امنیت کامل برای برگزاری انتخابات در استان کردستان برقرار است

سردار علی آزادی با بیان اینکه شرکت در انتخابات تضمین‌کننده امنیت کشور و استان است، گفت: پلیس کردستان مقتدرانه امنیت انتخابات را تامین و چتر امنیتی خود را در صحنه گسترانیده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی از همان ساعات اولیه آغاز رأی‌گیری گفت: بی‌شک مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه استان کردستان امروز نیز برگ زرین دیگری را به افتخارات خود می‌افزایند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات