۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۶۰۱۴۹
بازیگر فیلم شاهرگ مطرح کرد؛

بازنمایی واژگون غرب از حقیقت پهلوی و انقلاب اسلامی

بازنمایی واژگون غرب از حقیقت پهلوی و انقلاب اسلامی
حسین پاکدل، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان در نشست سریال شاهرگ گفت: در آن زمان جنایت، دزدی، فقر و فلاکت بود اما رسانه‌ای نبود تا آن‌ها را به تصویر بکشد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حسین پاکدل، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان در نشست خبری سریال شاهرگ به تلاش‌های دستگاه‌های تبلیغاتی غرب اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات در قضای تبلیغات‌، فضای مجازی و ماهواره، تصویری از قبل از انقلاب ارائه می‌دهند.

وی با تأکید بر برجسته‌سازی جهت‌دهی شده این گونه تبلیغات و برنامه‌ها افزود: بعضی رسانه‌‌ها تصویری از قبل از انقلاب ارائه می‌دهند و آن دوران را مانند بهشت و بعد از انقلاب را مانند جهنم توصیف می‌کنند، در حالی که اینگونه نیست.

پاکدل با اشاره بر نبود رسانه‌ای برای به تصویرکشیدن جنایات پهلوی عنوان کرد: در آن زمان جنایت، دزدی، فقر و فلاکت بود و اصلا قابل تصور نیز نبود؛ اما هیچ رسانه‌ای برای انتقال این جنایت‌ها حتی در اوایل انقلاب وجود نداشت. از زمانی که این فضا ایجاد شد، حجم این فجایع نیز پایین آمده است؛ چراکه در حقیقت دیده می‌شود.

ناگفته نماند که بعضی شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به پهلوی و سعودی مانند من و تو و ایران اینترنشنال در تلاش هستند تا تصویری روتوش شده از دوره پهلوی به نمایش بگذارند که صدای بسیاری از آزادگان را نیز درآورده است./پ203/ف

ارسال نظرات