۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۶۶۰۸۳۱
به صورت مجازی؛

مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین موسویان در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین موسویان در قم برگزار شد
مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان به صورت مجازی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان عصر امروز به صورت مجازی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی رییس مؤسسه دایرة المعارف اسلامی بر اساس مذهب اهل بیت(ع) و حجت الاسلام یوسفی رییس مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه در این مراسم حضور داشتند.

از اندیشه حجت الاسلام والمسلمین موسویان برای جوانان الگوسازی کنیم

آیت الله اعرافی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسویان خدمات بزرگی به اسلام و انقلاب و حوزه های علمیه ارائه کرد، گفت: گسترش قلمروهای دانش اسلامی ورود معارف الهی در قلمرو علوم انسانی به ویژه اقتصاد از ممیزهای حوزه پس از انقلاب است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسویان را از پیشگامان حرکت در راستای گسترش قلمرو معارف اسلامی در عرصه اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: وفات ایشان ثلمه بزرگی به حوزه های علمیه بود؛ امروز وظیفه ما الگوسازی از ایشان برای نسل جوان و نخبه حوزوی و دانشگاهی است؛ باید اندیشه جوانان را با اندیشه بزرگانی همچون مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسویان استناد بخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسویان به معنای واقعی شخصیتی جهادگر بود

همچنین حجت الاسلام یوسفی در ادامه با اشاره به متانت و تواضع مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسویان تأکید کرد: حوزه باید تلاش کند شخصیت هایی را همانند ایشان برای آینده نظام اسلامی تربیت کند؛ امروز به افرادی که همچون ایشان به نیازهای نظام پاسخ دهد نیاز داریم.

رییس مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسویان به معنای واقعی شخصیتی جهادگر بود، ابراز کرد: جهاد با نفس، جهاد علمی، جهاد در برابر دشمن و حضور در جبهه های حق علیه باطل از ویژگی های بارز ایشان به شمار می رفت.

وی با اشاره به اینکه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسویان در ایام کرونا نیز مجدانه به کار علمی مشغول بود، ایشان را شهید راه خدمت به علم توصیف و عنوان کرد: ایشان مجاهدانه درس می خواند و از روزهای نخست طلبگی مقید بود دروسی را که می گذراند برای دیگران به شکل شیوا و بلیغ تدریس کند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌عباس موسویان، عضو شورای فقهی بانک مرکزی و عضو کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار و عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در تاریخ 19 مردادماه سال جاری به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

بانکداری اسلامی؛ بانکداری مرکزی و سیاستگذاری پولی و ارزی، بانکداری اسلامی؛ مبانی نظری و تجارب عملی، بانکداری اسلامی، بازار سرمایه اسلامی، معاملات بانکی از منظر مراجع تقلید، تجربه بانکداری بدون ربا در ایران، طرح تحول نظام بانکی» و ابزارهای مالی اسلامی(صکوک) از تألیفات حجت الاسلام والمسلمین موسویان به شمار می روند./841/

ارسال نظرات