۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۷۳۹۷۵
همگام با انقلاب؛

صعود چهل ساله + دانلود

صعود چهل ساله + دانلود
انتشارات به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، کتاب صعود چهل ساله: مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بر اساس آمارهای بین المللی، را به چاپ رسانده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، دهه فجر انقلاب اسلامی را می توان طلیعه نور امید در دل آزادی خواهان جهان دانست. این دهه  سرآغاز بزرگ ترین و مردمی ترین انقلاب جهان است. انقلاب اسلامی که با رهبری امام خمینی(قدس)، منشأ تغییرات شگرفی در ایران، منطقه و جهان شده است. اگر چه که این انقلاب ابعاد زیادی دارد اما به نظر می رسد بعد فرهنگی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برای دانلود PDF کتاب اینجا کلیک کنید

خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، به مناسبت ایام دهه فجر و سالگرد تأسیس انقلاب اسلامی ایران طی پرونده ای با نام «فجر کتاب» به معرفی کتاب هایی در زمینه انقلاب اسلامی می پردازد.

کتاب صعود چهل ساله: مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بر اساس آمارهای بین المللی

بدون شک بارزترین صفت حکومت پهلوی در وابستگی به دولت های بیگانه و على الخصوص امریکا معنا پیدا می کرد. این در حالی است که یکی از اصول مهم قانون اساسی جمهوری اسلامی استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشور است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی اصل استقلال از چنان ارج و منزلتی برخوردار گردید که همراه اصل آزادی در کنار اسلام، به عنوان اصل تفکیک ناپذیری به قانون اساسی جمهوری اسلامی وارد شد و حفظ استقلال وظيفه آحاد ملت و دولت و کارویژه اصلی سیاست کشور تلقی گردید. مقوله استقلال از نظر بنیان گذار جمهوری اسلامی یکی از شاخص های مهم و جزو آرمان های اصلی انقلاب به شمار می رود

از نظر حضرت امام استقلال دارای دو بعد سلبی و ایجابی است. استقلال سلبی همانا استعمارزدایی است که زمینه ساز تحقق حکومت نه شرقی، نه غربی محسوب می گردد. امام راحل یکی از اهداف انقلاب اسلامی را قطع دست اجانب از مملکت اسلامی، قطع ریشه های وابستگی، رفع سلطه و ضعف و سستی و زبونی در مقابل استعمار، جلوگیری از استثمار و استعباد و قطع منافع و مطامع استعمارگران و در یک کلام استقلال از استعمار خارجی می داند.

امام خمینی ضمن تأکید بر ماهیت ضد استعماری نهضت، هدف انقلاب اسلامی را خارج شدن از مدار وابستگی به کشورهای امپریالیست و در نهایت شکست ابرقدرتها می داند. در این رابطه، حضرت امام بر کوتاه کردن دست جنایتکاران خارجی و به انزوا کشاندن قدرتهای استعماری در جهان و نیز مقابله با ایادی منطقه ای امپریالیسم به ویژه صهیونیسم تأکید بسیاری دارند.؟ در بحث استقالل ایجابی، امام خمینی هدف انقلاب اسلامی را تأمین استقلال مملکت در ابعاد سیاسی نظامی، فرهنگی، اقتصادی و فکری می داند. ایشان هسپردن کار به کاردانان وطن خواه امین»، خودکفایی و اختصاص مخازن و منابع کشور به مردم و استقلال فکری مراکز آموزشی را از پیش شرطهای لازم برای تحقق استقلال می دانند. امام خمینی می فرمایند:

همه چیزمان باید مستقل بشود. استقلال با وابستگی جمع نمی شود. وما فرهنگمان وابسته بشود استقلال نداریم اقتصادمان وابسته بشودو استقلال نداریم. اول باید آن مطلب را درستش کرد. استقلال فرهنگی، استقلال اقتصادی اول باید او را درستش کرد تا ما بتوانیم اسم خودمان را یک مملکت بگذاریم.»"

انتشارات به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، کتاب صعود چهل ساله: مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بر اساس آمارهای بین المللی، نوشته سید محمدحسین راجی و سید محمدرضا خاتمی، را به چاپ رسانده است.

ساختار کتاب

کتاب «صعود چهل ساله» شامل ۹ فصل و در ادامه هر فصل به جزئیات هرکدام از فصول اشاره می کند.

فصل اول: استقلال (از وابــستگی دوران پــهلوی تـا اســتقلال ایـــران اسلامی، استقلال در کشورهای دنیا)

فصل دوم: گسترش عدالت اجتماعی (نابرابری، فقر)

فصل سوم: گسترش برخورداری های عمومی (امنیت غذایی، آموزش مناسب، بهداشت، دسترسی به آب، دسترسی به برق، دسترسی به سوخت، دسترسی به وسایل ارتباطی، شاخصه توسعه انسانی)

فصل چهارم: عزت و اقتدار (اقتدار امنیتی، اقتدار نظامی، اقتدار منطقه ای)

فصل پنجم: پیشرفت های زیرساختی (حوزه حمل و نقل، علم و فناوری)

فصل ششم: پیشرفت صنعتی (انرژی، صنعت)

فصل هفتم: پیشرفت در معنویت (معنویت در دوران پهلوی، معنویت در جمهوری اسلامی، تأثیر جمهوری اسلامی بر معنویت دنیا، بحران معنویت در غرب)

فصل هشتم: کرامت زن (زن در نگاه سران ایران، بررسی وضعیت زنان، کرامت زن در غرب)

فصل نهم: آزادی و مردم سالاری (آزادی و مردم سالاری، آزادی و مردم سالاری در انقلاب اسلامی، نقد شاخص های آزادی در غرب)

ویژگی های اثر

1. پرداختن به کارهای انجام گرفته بعد از انقلاب

2. معرفی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی

3. استفاده از آمارهای کاملا دقیق و علمی

4. اسفاده از آمارهای بین المللی برای نشان دادن کارهای انجام گرفته

5. مقایسه دقیق کارهای قبل و بعد از انقلاب اسلامی

6. شناساندن هر چه بهتر فعالیت های انقلاب اسلامی به مردم و مسؤولان

جمع بندی

این کتاب را می توان کتابی شاخص برای انقلاب اسلامی دانست. کتابی که نیاز به آن کاملا احساس می شد. کتابی که کارهای انجام گرفته در انقلاب اسلامی را مقایسه با کارهای قبل از انقلاب کند. این مقایسه در کتاب به خوبی انجام گرفته است. از مهم ترین کارهای این کتاب می توان پرداختن به موضوعات متنوع و کارهای مختلف انقلاب اسلامی دانست. همچنین استفاده ار آمارهای بین المللی از مهم ترین کارهای این کتاب است. خوانندگان با خواندن این کتاب می توانند به عمق و فعالیت های انقلاب اسلامی کاملا پی ببرند.

برشی از کتاب

در صفحه 12 این کتاب در مورد وضعیت قوای نظامی ایران این مطالب نگاشته شده است:

قوای نظامی هر کشور ستون اقتدار هر کشور تلقی می شود. شاهان پهلوی با خرید انواع تسلیحات غربی و بویژه آمریکا سعی در تقویت نیروی نظامی ایران داشتند ولی در واقعیت غرب با فروش انواع سلاح های خود با چند برابر قیمت به ایران، سعی در به تاراج بردن ذخایر این ملت را داشتند و از سویی دیگر آنها ایران را انباری از مهمات کرده بودند و در موارد مختلف بدون اجازه ایران از آنها استفاده می کردند.

برای نمونه ملکه پهلوی در این باره می گوید: «یک روز محمدرضا که خیلی ناراحت بود به من گفت: مادرجان مرده شور این سلطنت را بیرد که من شاه و فرمانده کل قوا هستم، ولی بدون اطلاع من هواپیماهای ما را برده اند ويتنام؛ آمریکایی ها که از قدیم در ایران نظامی داشتند هر وقت احتیاج پیدا می کردند از پایگاههای ایران و امکانات ایران با صلاحدید خود استفاده میکردند. حالا بماند که چقدر سوخت مجانی می زدند و اصلا كل بنزین هواپیماها و سوخت کشتی هایشان را از ایران می بردند.»

اسدالله علم در خاطراتش در مورد گران کردن تجهیزات نظامی چنین می نویسد « شاه گفت با وجود این که سازنده کتیا تایید کرده است که قیمت هر هواپیما ۶ / ۵ میلیون دلار است چطور آن را به ۱۸ میلیون دلار افزایش دهند . در پاسخ گفتم همان کاری که در مورد ناوسک های سیروان کردند شش فروند یں کسی ه م یون دلار براورد شده بود اما ما مجبور شدیم ۶۰۰ میلیون دلار بپردازیم گفتم: به نظر می رسد که پنتاگون در بالا کشیدن مابقی ناچیز درامد نفتی ما وقت را تلف نمی کند»

به طور مفصل فتدار نظامی ایران در ادامه کتاب تشريح خواهد گردید و در بن نه به این نکه اکتفا خواهد شد که ایران به عنوان طلایه دار جبهه مقاومت در منطقه توانسته است در طول جنگ هشت ساله، جنگ ۳۳ روزه حزب الله، جنگ ۲۲ روزه، فتنه داعش و ... از جمله مواردی است که ایران در مقابل کشورهای بزرگ استعماری توانست قدرت نظامی و سیاسی خود را نشان دهد و همگان امروزه به رشد روز افزون نفوذ ایران در منطقه اعتراف می کنند.

انتشارات  به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، کتاب«صعود چهل ساله: مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بر اساس آمارهای بین المللی» را در قطع رقعی و در 320 صفحه منتشر شده است.

علاقه مندان جهت خرید این کتاب می توانند به فروشگاه آستان قدس رضوی به آدرس: مشهد، بلوارسجاد، خیابان میلاد، بین میلاد2و4 ، به نشر (انتشارات استان قدس رضوی) تماس با واحد پشتیبانی: 05137652008 مراجعه کنند./826/

ت/صعود چهل ساله

 

برای دانلود PDF کتاب اینجا کلیک کنید

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
به فکر ساختن آینده ایران باشیم.
0
0