۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۷۸۵۷۱
چگونه کلیپ ساختگی باور پذیر بود؟

سیلی به معمم یا سیلی به "روحانی"

سیلی به معمم یا سیلی به
شهوت دیده شدن، پدر را در مقابل سیلی پسر قرار داد و روحانیت هتک حرمت شد. تنفر مردم از بعضی افراد ناشایست در لباس روحانیت، کلیپ ساختگی هتک حرمت "روحانی" را باور پذیر کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اوضاع آشفته و وضعیت نابسامان اقتصادی، باعث رنجوری مردم شده است. به‌ویژه که مردم دیگر از بعضی افرادی که لباس دیانت را به‌تن کرده‌اند و با دروغ‌ها و لجن پراکنی‌هایشان در عرصه‌های مختلف، تلاش دارند انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی را زیر سؤال ببرند و برخی از مردم به درست یا غلط این نفرت را به تمام افرادی که در این لباس مقدس روحانیت قرار دارند تعمیم می‌دهند.

پدر و پسری که به دنبال شهوت دیده شدن بودند، کلیپی ساختند که نمی‌دانستند تبعات کارشان، دامن‌گیر خواهد شد و بزودی تمام عوامل تولید و انتشار این کلیپ بازداشت می‌شوند. البته درباره مسأله «شهوت دیده شدن» که اینستاگرام مروّج آن است، بارها گفته‌ایم. هر چند مثل اینکه آذری جهرمی گوش‌های سنگینی نسبت به این مسائل در فضای مجازی دارد.

البته در این میان از سیاه نمایی‌ها و جریان دروغ دشمن که تلاش می‌کند این ماجرا را به تمام روحانیت تعمیم دهد هم باید گفت. در گذشته اگر آخوندی برای خود تز اسلام سکولار می‌گرفت، سریعاً مردم او را از جامعه طرد می‌کردند و با نگاهی بد بدو می‌نگریستند؛ اما حال که رسانه این قدرت را دارد که باطل را در لباس حق به مردم ارائه کند، باید توجه داشت که هنوز بدنه و عموم مردم نسبت به این حوادث نگاه منفی دارند.

سیلی به معمم یا سیلی به روحانی

حتی وقتی برخی از صفحات اینستاگرامی با پخش جهت دار این کلیپ، تلاش کردند دیگر بار نگاه مردم را به روحانیت عوض کنند و قبح سیلی زدن به یک روحانی را بشکنند، مخاطبان این کانال‌ها که خود انتقادات تندی نسبت به روحانیت دارد، با این حال علیه این گونه اتفاق موضع گیری کردند! این موضع گیری، حاکی از علقه درونی و اعتماد مخاطب به بدنه و جامعه روحانیت است؛ اما مردم از برخی افرادی که لباس روحانیت به تن کرده‌اند و اقدامات و سخنانی دون شأن روحانیت دارند متنفرند.

وقتی رهبر انقلاب در دیدار با اعضای ستاد ملی کرونا، هتک حرمت حسن روحانی، رئیس جمهور را حرام می‌دانند، حاکی از تنفر شدید مردمی نسبت به روحانی است. البته در همان زمان نیز، برخی از رسانه‌ها تلاش کردند با برجسته سازی نکته «حرمت توهین» آن را به «حرمت انتقاد» تبدیل کنند، تا مردم علاوه بر مسبب اصلی مشکلات کشور، رهبر انقلاب را نیز مقصر ببینند. البته وقتی مردم به چشمان خود می‌بینند که مشکلات و مصائب اجتماعی، توسط بعضی افراد در حال گسترش است و همین افراد نه‌تنها کوچک‌ترین تلاشی جهت بهبود اوضاع نمی‌کنند، بلکه خود آتش این بنزین سه‌هزار تومانی هستند، برایشان یک سیلی به روحانی حتی اگر ساختگی باشد، باور پذیر است!

البته مواجب بگیران آل سعود یا همان سلطنت‌طلب‌ها و اپوزوسیون‌ها بی‌کار نبودند و تلاش داشتند با دنباله گرفتن این فضا، قبح شکنی سیلی به روحانیت را مطرح کنند. البته باز هم این مکر و حیله آن‌ها شکست خورد. جامعه از اینکه افرادی در لباس دیانت و تقوا، بی‌تقوایی می‌ کنند؛ بیزار است و از هتک حرمت روحانیت نیز بیزاری می‌جوید؛ اما برایشان باور پذیر است که روزی جوانی جلوی یک معمم را بگیرد و تنها او را به دلیل "روحانی" بودن مورد هتک حرمت قرار دهد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
حالا این یکی ساختگی بود اما حق شما همینه
3
5
ناشناس
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
من اگه جای قاضی محترم بودم این جوون رو محکوم میکردم به چهل جلسه حضور در جلسات خوب مذهبی . برخورد دفعی به درد جوون نمی‌خوره
ناشناس
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۸
شما ها که این قدر دم از آزادی بیان و ... میزنید اینقدر شعور و شرف ندارید که سخن حق رو از آدم درستش بشنوید، نشستید یه سری توهمات برای خودتون بافتید و فکر کردید که چی!

اسلام به ذات خود ندارد عیبی! هرچه عیب هست از مسلمانی ماست... شما یه بار رفتی ببینی خود اسلام توی سیره ائمه اطهار و یا پیامبر چه قدر رفتار درست داشتند؟ یا اینکه همش از چهار تا بلندگوی یه طرفه حرف شنیدی؟

انسان نمیتونه روی یه سری موهومات و ... درباره چیزی قضاوت کنه، شماها که از قضاوت کردن بدتون میاد خودتون استاد تمام این کارید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
شک نکنید ازجایی دستور یاپول گرفتن تا این کلیپ رو درست کنند و به خبر گذاریهای اونور آبی خوراک خبری خوبی داده باشند
3
0
مهدی
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
صد در صد

مشخصه برنامه ریزی کرده بودن و سریع هم پخش کردن.
علیرضا زارعی
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
عمد یا ساختگی آن و انتشار فیلمش یک هدف را دنبال میکند
قبح شکنی هتک حرمت روحانیت حتی یک روحانی سید و مسن
اتحاد دشمن خارجی و جریان تزویر داخلی برای تحریک مردم کاملا مشهود است
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
متاسفانه هدف شکستن حرمت روحانیت بود که بدنبال عادی شدن و جرات دادن به دیگر افراد هست تا چنین بی حرمتی هایی رواج پیدا کند
3
0
خلیل کرمی
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
رهاسازی فضای مجازی برای تنفر پراکنی و خشونت! مارا به نقطه ای میخواهند برسانند که برادر به برادر هم رحم نکند!
3
0
محسن صفری
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
دقیقا این کلیپ رو برای عادی سازی حتک حرمت روحانیون درست کردند ، لذا از دستگاه های مربوط خواهشمندیم اشد مجازات رو برای این سیاه دلان در نظر بگیرد
2
0
سلطانی
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
این اقدام کاملا برنامه‌ریزی شده است و دست‌های پشت پرده داره. گند بزنن این فضای مجازی رو که آرامش روانی رو از مردم گرفته و کسی هم پاسخگو نیست. با وجودی که حدس می‌زدم این فیلم ساختگی هست امروز کلا اعصابم خرد بود. بابا یکی این فضای مجازی رو لجام بزنه. نمیشه که هر مریضی هر کاری دلش خواست بکنه. از دین مردم تا فرهنگ و سنت‌های خیر و بهداشت روانی مردم مورد هجوم است. مسئولین از خواب بیدار بشید...
2
0
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
ساختگی بوده، کاملاً مشخصه یارو اول نگاه کرد به اینا سلام داد! بعد هم گفت بزن تو گوشم ولی صداش واضح توی فیلم افتاد...
0
1