۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۷۸۶۵۶
انتخابات و فضای مجازی (۲)؛

از دعوت جوانان کرمان از جلیلی تا شوخی با رستم دستان

از دعوت جوانان کرمان از جلیلی تا شوخی با رستم دستان
جوانان حزب اللهی کرمان طی نامه‌ای با اشاره به اهمیت«عدالت» بر مقوله«پیشرفت» و با تأکید بر اینکه تشخیص داده‌اند آقای جلیلی اصلح است از او برای حضور در انتخابات دعوت کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در ادامه رصد و پوشش اخبار فضای مجازی درباره انتخابات ۱۴۰۰، این بار به سراغ پیام رسان اینستاگرام رفتیم و ذیل هشتگ انتخابات ۱۴۰۰، برخی از مطالب مرتبط با این انتخابات را تقدیم مخاطبان خواهیم نمود.

شوخی ستاد قاسمی با رستم دستان فردوسی

باز هم شور شهدایی برای انتخابات

چنان که در اولین گزارش از شور و حال انتخاباتی در فضای مجازی و در توییتر روایت کردیم و از برخی از هشتگ‌ها مانند هشتگ اصفهان حماسه ساز، آذربایجان غیرتی، ایلام سربلند و ... اشاره کردیم، این بار، این هشتگ‌ها را در اینستاگرام نیز می‌شد مشاهده کرد.

شوخی ستاد قاسمی با رستم دستان فردوسی

شوخی ستاد قاسمی با رستم دستان فردوسی
 


صالح مقبول در نظر رهبری

شوخی ستاد قاسمی با رستم دستان فردوسی

حجت‌الاسلام موسوی، از فعالان این فضا، طی کلیپی به مسأله اهمیت رأی در اصلحیت افراد پرداخت. او می‌گوید: «شما در هیچ جایی، کلمه صالح مقبول را از امام نمی‌بینید. هر چه هست، می‌گوید وظیفه شما رأی دادن به اصلحی است که ملاک‌هایی را دارد. در کلام حضرت آقا و استفتاء می‌گویند وظیفه شما رأی دادن به اصلح است و این که در میان مردم شهرت دارد و یا رأی می‌آورد یا خیر ملاک نیست؛ بلکه ملاک اصلح بودن است. این موضوع از بدیهیات است که حرف اول و آخر باید به سراغ اصلح برود.»
 

اردوگاه مشوّش اصلاحات

خلخالیسم اصلاحات در قرن جدید هم تمامی ندارد

مسعود پزشکیان، نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی که یکی از چهره‌های اصلاح طلب است، قصد دارد در انتخابات ۱۴۰۰ حضور پیدا کند. او که پیشتر به دنبال ایجاد گسل قومیتی برای حضور در انتخابات بود و از اقوام ترک برای حضور خویش در انتخابات مایه گذاشته بود، در اظهاراتی عجیب و جدید گفته است: «در بهمن ۹۸ گفتم در قم حکومت نظامی اعلام کنید.. اینگونه کرونا پخش نمی‌شود.»

شوخی ستاد قاسمی با رستم دستان فردوسی

مثل اینکه باید دوباره صدای علما و سخنرانان انقلابی در محکومیت چنین حرکت‌هایی که یادآور خوی خلخالی است، بلند بشود. البته چنین اظهارات مجددی، جز نشانه‌ای از تلاش برای عصبانی کردن مردم انقلابی قم ندارد. مثل اینکه وزارت بهداشت باید درباره کد نظام پزشکی آقای پزشکیان تجدید نظر کند، مثل اینکه ناسا در جایی اشتباه تأسیس شده و صنعت و سنت را در هم آمیخته تا به سوی فضایی شدن پیش برود!

شوخی زشت ستاد قاسمی با رستم دستان فردوسی
 

دستاوردتان چه بود؟

یکی از کاربران دیگر در فضای مجازی با انتشار سکانسی از فیلم سینمایی «شور شیرین» که نقش شهید محمود کاوه در آزاد سازی اسرا از چنگال دشمن را نشان می‌دهد را بارگزاری کرده بود. این کاربر فضای مجازی با اشاره به خبث طینت دشمن در مذاکرات، این کلیپ را مورد توجه برای تیم مذاکره کننده دانست.

گفتنی است در این سکانس وقتی یکی از سرکردگان دشمن توسط نیرو‌های سپاه مبادله می‌شود، دشمن می‌خواهد با حیله‌گری خود محمود کاوه را هم گروگان بگیرد که این شهید پیش از مبادله، نیرو‌های خود را در همان نزدیکی مستقر کرده بود و با اقدام نابخردانه دشمن، آن‌ها را فراخوان می‌کند که دشمن مجبور می‌شود تسلیم گردد و به اسارت محمود کاوه در آید.

شوخی ستاد رستم قاسمی با رستم دستان

شوخی زشت ستاد قاسمی با رستم دستان فردوسی

یکی از صفحات مرتبط با انتخابات ۱۴۰۰ نیز از شعار «ایران من رستم می‌خواهد» که توسط ستاد انتخاباتی آقای رستم قاسمی رونمایی شده است سخن گفت و آن را شعاری عجیب دانست. رستم قاسمی که شخصیتی کمتر شناخته شده ای دارد، به تازگی دنبال منصب ریاست جمهوری است.


نامه جوان انقلابی و جهادی کرمان به سعید جلیلی

شوخی زشت ستاد قاسمی با رستم دستان فردوسی
 
جوانان انقلابی و جهادی جنوب کرمان نیز طی نامه‌ای از سعید جلیلی خواستند که وارد انتخابات شود. آن‌ها در این نامه با اشاره به درخواست حضور فردی که «عدالت» را بر «پیشرفت» و سایر مفاهیم مقدم بداند تصریح کردند: «انتخاب شما و دعوت از شما منوط به تعهد شما به گفتمان اسلام ناب محمدی (ص) و حرکت در مسیر عدالت می‌باشد و در غیر اینصورت، فرزندان انقلاب هیچ عقد اخوتی با هیچ احدی ندارند.» این موضوع اشاره به برخی از طرفداران سرسخت احمدی نژاد دارد که هنوز با وجود برخی اقدامات زاویه دار با انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب، از او حمایت می‌کنند. شایان ذکر است حدود هزار نفر نیز این نامه را امضا کرده‌اند.


دوگانه، مقاومت یا مذاکره

نتیجه برجام

یکی از کاربران نیز با انتشار کلیپی، دو راه مقاومت و یا مذاکره، نتایج آن‌ها را مورد بررسی قرار داد و راه مقاومت را بهتر از راه مذاکره و نجات دهنده ایران دانست.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات