۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۸۳۸۹۵

کوچ دانش آموزان به فضای مجازی یک خطای راهبردی

کوچ دانش آموزان به فضای مجازی یک خطای راهبردی
یک متولی دلسوز، دانا و آگاه برای تربیت فرندان وجود ندارد و هیچ فرد، نهاد و یا سازمان مشخصی این مسئولیت را مهم بر عهده ندارد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا و به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تراشیون در محفل سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امروز تربیت مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: عملاً یک متولی دلسوز، دانا و آگاه برای تربیت فرندان وجود ندارد و هیچ فرد، نهاد و یا سازمان مشخصی این مسئولیت را مهم بر عهده ندارد.

وی با بیان اینکه ما در پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم و متولیان زیادی خود را مدعی تربیت فرزندان می دانند، گفت: عملا نقش رسانه ها و شبکه های اجتماعی از پدران و مادران فعال‌تر است و آمارها نشان می دهد که ارتباط کلامی اعضای خانواده به کمتر از ۲۱ دقیقه در روز رسیده و از طرف دیگر در کشور ما بیش از ۳۰ میلیون بازیکن کامپیوتری وجود دارد که به صورت میانگین هر کدام ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ۷۸ درصد ایرانی ها حدود ۵ ساعت از شبانه روز را تلوزیون نگاه می‌کنند، افزود: عملا پدران و مادران صبح تا شب کار می‌کنند و برای بچه های زحمت می‌کشند ولی دیگران فرزندانشان را تربیت می‌کنند و وقتی تربیت از اختیار خانواده خارج شود این مسئولیت را انسان‌های غیردلسوز انجام می‌دهند و فرزندان هیچ تبعیت و همراهی با پدر و مادر نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه پدر و مادر باید خودشان متولی تربیت فرزندان شوند و این وظیفه را اسلام بر عهده پدر و مادر گذاشته است و گفته تربیت حق فرزند بر عهده پدر و مادر است، گفت: در همین ایام شیوع کرونا آموزش و پرورش بی‌تدبیری کرد و بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز را به فضای مجازی کوچ داد که این یک خطای استراتژیک برای تربیت بود و در آینده نتایج سوء این اقدام را بیشتر خواهیم دید.

تراشیون با بیان اینکه برای آموزش دانش آموزان ساده ترین راه از طرف مسئولان انتخاب شد، گفت: ما در روایات داریم بهترین کارها سخت‌ترین آنها است و اگر می‌خواهیم به نتایج بهتر برسیم باید سخت‌ترین کارها را انجام دهیم و برای حل مشکلات اندیشه کنیم و برنامه ریزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی فضای زنده به گور کردن نسل ما است، گفت: امروز تا بحث فیلترینگ می‌شود همه می‌ترسیم و انکار می‌کنیم در حالی که همه ما می‌دانیم که این فضا به ما آسیب می‌زند و نباید بدون قید و بند باشد و باید محتواها و مطالبی که به فرهنگ ما آسیب می‌زند را فیلتر کنیم.

استاد حوزه علمیه ریشه مشکلات فرهنگی جامعه را متولی نداشتن تربیت فرزندان دانست و گفت: اسلام پدر و مادر را متولی تربیت فرزندان دانسته است و امروز باید پدر و مادرها فریادشان بلند باشد و دنبال حل این مشکل باشند.

وی با بیان اینکه باید ارتباط فرزندان خود را با اهل بیت(ع) تقویت کنیم، افزود: اهل بیت(ع) راستگوترین انسان‌های عالم هستند و امروز باید دست فرزندان خود را در دست اهل بیت(ع) بگذاریم و اگر ارتباط معنوی فرزندان خود با اهل بیت(ع) را تقویت کنیم به برکت خود این بزرگواران فرزندانمان در مسیر نجات و صلاح قرار می‌گیرند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
کرونا این نسل رو ازمون گرفت.
0
0