۱۳ آذر ۱۳۸۸ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۶۹۷۸۴
آیت الله مقتدایی در ساری:

با گذشت بیست سال از انتخاب رهبر انقلاب امروز نیز تنها انتخاب خبرگان رهبری آیت‌الله خامنه‌ای است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کشور درمراسم جشن غدیر ولایت که در ساری برگزار شد، گفت: امروز تنها چیزی که می تواند این انقلاب و نظام الهی را از شر دشمنان نجات دهد وحدت بر محور ولایت فقیه است.
1/ آيت الله مقتدايي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیرحوزه های علمیه کشور، شب گذشته در مراسم جشن غدیر ولایت که در مصلی امام خمینی (ره) ساری برگزار شد، با بیان این که امروز زمان حساسی است، و دشمنان در مقام این هستند که نظام را از بین ببرند گفت: دشمنان قسم خورده امروز به دنبال خدشه وارد کردن به نظام اسلامی هستند.

وی با بیان این که تمام طرح های خائنانه دشمنان نظام اسلامی در طول سال های گذشته نقش برآب شده است، افزود: دشمن امروز با تهاجم فرهنگی، اختلاف و جنگ نرم به دنبال رسیدن به اهداف نادرست خود است.

آیت الله مقتدایی همچنین به تصمیمات دوگانه غرب در بحث هسته ای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امروز تنها چیزی که می تواند این انقلاب و نظام الهی را از شر دشمنان نجات دهد وحدت بر محور ولایت فقیه است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که در زمان امام  راحل خط مستقیم خط امام و اسلام بود، گفت: امام خمینی (ره) اسلام ناب را مستقر کردند و بعد از امام راحل نیز شاگرد ایشان و آن کسی که جانشین امام راحل شد با انتخاب مجلس خبرگان رهبری توانست همان راه و خط امام را ادامه دهد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر امروز مجلس خبرگان رهبری بخواهد یک نفر را به عنوان رهبر انقلاب اسلامی انتخاب کند، از حضرت آیت الله خامنه ای نمی‌گذرد. یعنی مجلس خبرگان رهبری که بیست سال قبل این انتخاب را انجام داد، اگر امروز بخواهدیک تصمیمی بگیرد، از حضرت آیت الله خامنه ای نخواهد گذشت.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با همان صلابتی که امام راحل داشتند، با همان قدرت، شجاعت، ساده زیستی و دلسوزی کشور را اداره می کنند. امروز با تمام نا امنی هایی که در عراق و افغانستان وجود دارد،  ایشان کشور را امن نگه داشتند و همه مؤمنان و ملت های دیگر از این کشور به نیکی یاد می کنند. امروز نظام اسلامی در تمام جهان همچون خورشید نور افشانی می کند.

آیت الله مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اتحاد و همسویی بین روحانیت سبب وحدت امت اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران شده است، خاطر نشان کرد: همان گونه که علما با هم متحد هستند، مردم نیز با یکدیگر متحد هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برکات حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: برکات حوزه های علمیه به قدری زیاد است که می توان ادعا کرد، بنای اسلام از زمان غیبت امام زمان (عج) تا به امروز بقای اسلام به برکت حوزه های علمیه است. به برکت علما و بزرگانی که در این حوزه ها کتاب نوشتند، سخنرانی کردند، نشر دادند و به شبهات پاسخ دادند تا امروز دین مبین اسلام به ما رسیده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به قدمت هزار ساله حوزه علمیه نجف که توسط شیخ طوسی تأسیس شده است، گفت: حوزه های علمیه کربلا، سامرا و حله نیز از جمله حوزه های علمیه بزرگ جهان اسلام هستند که این بزرگان این حوزه ها را تأسیس و اداره کردند.

وی همچنین به تأسیس حوزه علمیه قم 90 سال قبل توسط آیت الله حائری یزدی اشاره کرد و گفت: بنا داریم انشاء صدمین سالگرد این علم جلیل القدر را برگزار کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: آیت الله حائری یزدی در دوران رضاخان توانست این حوزه علمیه بزرگ را حفظ کند و با وجود این که رضاخان مخالف روحانیت بود نتوانست آن چنان لطمه ای به این حوزه علمیه وارد کند.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: حوزه علمیه قم در زمان حیات  آیت الله بروجردی و بعد ازرحلت این عالم ربانی به اوج خود رسید و ایشان توانست طلاب حوزه علمیه قم را از 150 نفر به شش تا هفت هزار نفر افزایش دهد. امروز با حضور مراجع تقلید در قم ظرفیت بسیار بالایی در حوزه علمیه وجود دارد و در حال حاضر 50 تا 60 هزار طلبه در این حوزه مشغول به تحصیل هستند.

وی با تأکید بر تقویت حوزه های علمیه شهرستان ها گفت: ساخت یک حوزه علمیه جامع تا حد درس خارج در مرکز استان ها یکی از برنامه های مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برای استان ها است. طلاب با گذراندن سطوح پایین حوزه در مدارس علمیه شهرستان ها می توانند سطوح بالای حوزه را در حوزه علمیه جامع مراکز استان ها ادامه دهند و این مسأله موجب می شود تا تبلیغ در استان ها رونق پیدا کند و تراکم در قم نیز کاهش خواهد یافت./پ201
ارسال نظرات