۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۷۱۰۲۱۰
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

عظمت نام ایران و ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی نیازمند نیروی انسانی است

عظمت نام ایران و ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی نیازمند نیروی انسانی است
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: عظمت و نام ایران و ترویج تمدن وفرهنگ اسلامی ایرانی و تمدن شیعی در این دوره نیاز به نیروی انسانی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تهران، امیرحسین قاضی زاده هاشمی در آئین اختتامیه پویش ملی کتابخوانی مثبت سه که همزمان با روز ملی جمعیت در سینما فجر اسلامشهر برگزار شد اظهار داشت: هیأت مذهبی یا مهدی در خصوص مسئله جمعیت احساس مسئولیت کرده و پای کار است و عزیزانی این پیام را به درستی درک کرده اند.

وی بیان کرد: بنده از سال 88 درگیر بحث جمعیت در مجلس بودم و اولین باری که شورای عالی انقلاب فرهنگی بحثی را در بحث های جمعیتی مطرح کرد و رهبری دستور دادند موضوع را با مجلس طرح کنند کمیته ای در مجلس تشکیل شود آن موقع بنده مسئول کمیته بودم و چندین طرح را دنبال و مطالعات گسترده در مورد جمعیت جهان و جمعیت شناختی از آن جمله بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: ما نگران شدیم برخی از قومیت های ایرانی حذف شوند زیرا نرخ باروری این قدر کاهش یافته بود که فرهنگ تمدن ایرانی از جمله زبان گیلکی که برخی از ممیزات تمدن ماست به خطر بیفتد.

وی تصریح کرد:تلاش هایی شد تا اخیرا در مجلس طرح جمعیت و خانواده به نتیجه رسید همان طور که پدران و مادران عزیز ما در گذشته فرزندانی را تقدیم کرده اند نسل امروز نیز وظیفه ای سنگین دارند، اگر به یک نسل قبل برگردیم خانواده ای را به یاد نمی آوریم که 6 فرزند نداشته باشد.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: فرزندان عزیزی بودند که کیان این کشور را حفظ و فداکاری کردند و ما خانواده ای با 9 شهید داریم و هر چند یک سوم والدین شهدا در قید حیات هستند بیش از 300  نفر از والدین بیش از 3 شهید داده اند.

وی گفت: کشوری که جمعیتش کم شود بدون پشتوانه می شود و مجبور می شوند کشور را با مهاجرین اداره کند، چون فاقد نیروی انسانی است تا اقتصاد و زندگی را اداره کند، کشوری مانند سوئیس زبانزد در رفاه است و یک سوم این کشور مهاجر هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: ایران در سالهای بعد به سالمندی می رسد و چون نیاز به نیروی کار دارد مجبور به استفاده از نیروی اتباع هستیم. والدین و جوانان باید از این زاویه احساس مسئولیت کنند چون عظمت و نام ایران و ترویج تمدن وفرهنگ اسلامی ایرانی و تمدن شیعی و اهل بیت(ع) در این دوره نیاز به نیروی انسانی دارد تا آن را پیش ببرد امید است با این حرکت مردمی در حوزه فرهنگ سازی کار شود و با حمایت دولت طرح پیش رود.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: والدین برای تربیت این فرزندان نیز وظیفه سنگینی برعهده دارند امید است نسل حاضر نیز بتوانند موفق عمل کنند و فرزندان موثری را تربیت کنند و باتربیت نسلی آماده ظهور نزدیک شود.

ارسال نظرات