۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۲۹۵۰۶

تظاهرات مردم بغداد تحت عنوان «اخراج خرابکاران»

تظاهرات مردم بغداد تحت عنوان «اخراج خرابکاران»
مردم شهر بغداد عراق در راستای عمل به رهنمودهای مرجعیت دینی این کشور، تظاهرات گسترده‌ای را تحت عنوان طرد خرابکاران برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، تظاهرات مردم بغداد امروز از خیابان فلسطین در شرق این شهر آغاز شد.

تظاهرات امروز بغداد به خاطر درخواست معترضان «برای اخراج خرابکاران از تظاهرات» برگزار شده است.

تظاهرات‌کنندگان از خیابان فلسطین به سمت میدان التحریر شهر بغداد در حال حرکت هستند. وی افزود که تظاهرات‌کنندگان با شعارهایی که سر دادند خواستار بیرون راندن افراد خرابکار از روند تظاهرات شدند.

طبق این گزارش، «این تظاهرات، در راستای حمایت از سخنان مرجعیت بود که در آن از تظاهرات‌کنندگان خواسته شد که افراد نفوذی را شناسایی و آنان را از تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز جدا کنند».

این در حالی است که «احمد الصافی» نماینده آیت‌الله سیستانی مرجعیت عالی عراق در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس کربلا در هشتم آذر ماه، ضمن بیان حرمت خون معترضان، از آنها خواست تا صف خود را از آشوبگران جدا کنند.

الصافی  از معترضان خواست تا آشوبگران و کسانی که دست به تخریب می‌زنند را از میان خود بیرون انداخته و نگذارند که مسیر اعتراضات را منحرف کنند. وی همزمان بر حق مردم برای اعتراض تأکید کرد.

او با بیان اینکه خونریزی و مماشات در مسیر اصلاحات، هزینه‌های سنگینی بر روی دوش عراق می‌گذارد، از پارلمان نیز خواست تا در خصوص دولتی که از این پارلمان نشأ‌ت گرفته تجدیدنظر کند و با تصویب سریع قانون انتخابات، مسیر برگزاری انتخابات پاک را فراهم سازد.

مقامات عراقی خبر دادند که هفته گذشته برخی از آشوبگران و «نقابداران» به استان‌های نجف و کربلا، وارد شدند و این اقدام، باعث ایجاد هرج و مرج در این استان‌ها به ویژه نجف شد و به همین دلیل، تظاهرات مسالمت‌آمیز در این استان‌ها به درگیری شدید با نیروهای امنیتی و تعرض به برخی دفاتر، مکان‌های مذهبی و دیپلماتیک از جمله کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف سوق پیدا کرد.

تظاهرات مردم عراق که از ابتدای اکتبر آغاز شده بود، از بیست و پنجم اکتبر از سر گرفته شد. بیشتر این اعتراضات، در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی است، ولی برخی جریان‌های سیاسی و کشورهای خارجی از جمله آمریکا و عربستان و امارات در پی بهره‌برداری از آن هستند./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات