۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۶۲۹۵۵۸
آیت الله رئیسی در شورای اداری اصفهان:

مردم مهمترین عامل قدرت کشور هستند | مشکل غیرقابل حل وجود ندارد

مردم مهمترین عامل قدرت کشور هستند | مشکل غیرقابل حل وجود ندارد
رییس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت جلب رضایت مردم، گفت: هیچکس با هرسلیقه سیاسی و جناحی حق نقض قانون را ندارد و رعایت قانون لازمه عدالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان، با بیان اینکه تحقق عدالت هدف بعثت انبیاء و مهمترین وظیفه ما در کشور است، گفت: تنها افراد عادل قادر هستند که عدالت را در جامعه گسترش دهند.

آیت الله رئیسی افزود: در نظام اداری عادل ارتباط با مردم متفاوت است، پاسخگویی مهمترین وظیفه هر دستگاهی است و دستگاه قضایی عادل نیز از مهمترین نهادهایی است که باید نسبت به پاسخگویی به مردم اهتمام جدی داشته باشد، برای جلب رضای خداوند متعال باید به دنبال جلب رضایت خلق خدا باشیم و دستور و منطق دین ما نیز چنین است.

وی با اشاره به پرهیز مدیران از نگاه بالا به پایین نسبت به نیروها و مجموعه ای که در اختیار دارند، عنوان کرد: لازمه عدالت اداری مدیران عادل است، هرکجا که قانون مخدوش شود عدالت مخدوش می‌شود و عمل کردن به قانون به معنای رعایت عدالت است.

رییس دستگاه قضایی با بیان اینکه محور هر حرکتی قانون مداری است، خاطرنشان کرد: قانون در همه فعالیت‌های ما باید محور باشد، هرکسی هر سلیقه سیاسی و جناحی که دارد حق ندارد قانون را نقض کند، در شرایط اضطراری نظیر جنگ اقتصادی نیازمند قوانین جدید هستیم، ویژگی قانون ما این است که بن بست ندارد و امکان وضع قوانین در شرایط خاص برای ما وجود دارد و این ویژگی نظام مبتنی بر ولایت فقیه است.

آیت الله رئیسی با تأکید بر ضرورت حضور مدیران شجاع و جسور در میدان جنگ اقتصادی و اتکا آنها بر قوانین برای حل مشکلات کشور، تصریح کرد: مدیران شجاع و قانون مدار اجازه نمی‌دهند که در کارهای اداری و امور مردم اخلال ایجاد شود و اجازه نمی‌دهند قوانین اجرا نشوند.

وی برخورداری از روحیه جهادی را ویژگی مدیران شایسته عنوان کرد و گفت: مدیری که روحیه جهادی دارد گره گشای مشکلات کشور است، مدیریت کشور باید علی الدوام تحت نظارت باشد و نظارت بر عملکردها از شئون مدیریت است، اینکه نظارتی صورت بگیرد به معنای وجود فساد نیست بلکه هدف از نظارت جلوگیری از بروز فساد است.

رییس قوه قضاییه بخش‌های دولتی و خصولتی و ارائه بودجه از سوی نهادهای دولتی به بخش خصوصی را از منافذ بروز فساد برشمرد و اظهار کرد: باید در این عرصه نظارتها جدی و بیشتر باشد، جنس پرونده‌ها همه یکسان است و ویژگی آنها بی توجهی به قوانین و غفلت از اجرای مقررات و قوانین است. مهمترین عامل مبارزه با فساد پافشاری بر قوانین و قانونمندی است.

وی با بیان اینکه در کشور مشکل غیرقابل حل وجود ندارد، تصریح کرد: مشکلات موجود در آب اصفهان نیازمند چاره اندیشی و همکاری و همیاری دستگاه‌ها و مسؤولان و انسجام ملی برای حل مشکل است، همه دستگاه‌ها باید برای حل این مشکل ورود کرده و لازمه عدالت همکاری و همیاری دستگاه‌ها در اجرای قوانین است.

آیت الله رئیسی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم در نظام مقدس اسلامی ومهمترین مؤلفه قدرت و امنیت ملی هستند، باید تلاش کنیم با گسترش عدالت و پاسخگویی باعث افزایش رضایت مردم و اعتماد آنها به نظام اسلامی شویم و این کار به معنای افزایش قدرت کشور است./1304/پ202/ق

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات